Wednesday, August 15, 2018

ျမန္မာအေပၚ စီးပြားေရးၾသဇာ၌ တ႐ုတ္က ဂ်ပန္ထက္ေရွ႕တန္းေရာက္ေန

ဂ်ပန္နိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးသည္ နိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္တိုးတက္ေရး ကိစၥ မ်ားကို လြန္ခဲ့ေသာ အပတ္က ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္တြင္ တ႐ုတ္ကြန္ျမဳနစ္ပါတီ ျပည္နယ္အတြင္းေရးမွူး တဦးသည္ ဒုတိယ သမၼတ ဦးျမင့္ေဆြႏွင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ နည္းပညာပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မွု က႑မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု တိုးျမႇင့္ေရးကို ေဆြးေႏြးေနသည္။
တ႐ုတ္ႏွင့္ ဂ်ပန္အဖို႔ ျမန္မာ့စီးပြားေရး စစ္ေျမျပင္မွာ တဦးႏွင့္ တဦး အသာရဖို႔ယွဥ္ၿပိဳင္ေနသည္မွာ ယခု အႀကိမ္သည္ ပထမဆုံးမဟုတ္ပါ။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏွစ္နိုင္ငံ သည္ ေဈးသက္သာ လုပ္သားရရွိေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးထုတ္ကုန္၊ အေရွ႕ေတာင္ အာရွရွိ မဟာဗ်ဴဟာက်ေသာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတည္ရွိေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ အျခားေသနဂၤဗ်ဴဟာက်ေသာ ေနရာ မ်ားတြင္ လက္ဦးမွုရယူကာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခြင့္ရေရးတို႔အတြက္ အာရွေသနဂၤဗ်ဴဟာမ်ားကို ခ်မွတ္ထားေသာ နိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္။ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ေျမာက္ဖက္ႏွင့္ အေရွ႕ဖက္တြင္ တ႐ုတ္၊ အေနာက္ဖက္တြင္ အိႏၵိယႏွင့္ ေတာင္ဖက္ ႏွင့္ အေရွ႕ဖက္တြင္ အာဆီယံ နိုင္ငံမ်ား ဝန္းရံထားၿပီး အာရွ၏ ဗဟိုခ်က္တြင္ ေသနဂၤဗ်ဴဟာက်စြာ တည္ရွိေန သည့္အျပင္ သယံဇာတလည္း ေပါႂကြယ္ဝကာ အိႏၵိယ သမုဒၵရာကို တိုက္ရိုက္လမ္းပြင့္သည့္ ကမ္းရိုးတန္း လည္း ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ ႏွစ္နိုင္ငံအတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ မ်က္ေစ့က်စရာျဖစ္ေနသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ မတ္လက ဦးဝင္းျမင့္ကို သမၼတအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီး မၾကာခင္ တ႐ုတ္ အစိုးရက ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ နိုင္ငံတကာေရးရာဌာနဝန္ႀကီးကို ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေစလႊတ္ကာ သမၼတသစ္ကို ပထမဆုံးေတြ႕ဆုံသည့္ ျပည္ပမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိျဖစ္လာေစသည္။ အဆင့္ျမင့္ ဝန္ႀကီးမ်ားမွသည္ က်ီလင္းျပည္နယ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအတြင္းေရးမွူး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အတြက္ အထူးသံတမန္ႏွင့္ စီးပြားေရး တိုးတက္မွုအရာရွိမ်ားအပါအဝင္ တ႐ုတ္အရာရွိ မ်ားသည္ အစိုးရႏွင့္ က႑ေပါင္းစုံတြင္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရန္ ယခုႏွစ္အတြင္း ေနျပည္ေတာ္သို႔ အနည္းဆုံး ၁၈ ႀကိမ္ သြားေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး တာရိုကိုနိုကေတာ့အခု ႏွစ္အတြင္းမွာပင္ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ ႏွစ္ႀကိမ္လာ ေရာက္ၿပီး ျဖစ္သည္။ သူ၏ မၾကာေသးမီက ျမန္မာခရီးစဥ္သည္ ရခိုင္ျပည္နယ္တိုးတက္ေရးကို အာ႐ုံစိုက္သည္။ ဘ႑ာေရး ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မွုႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ခ်င္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးတို႔အတြက္ အျခားေသာ ဂ်ပန္ အရာရွိမ်ားသည္လည္း ေနျပည္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖၚဝါရီလက ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မွုုလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း (UMFCCI) ႏွင့္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မွုလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း (ျမန္မာနိုင္ငံ) သည္ ႏွစ္နိုင္ငံ အၾကား ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွု စီးဆင္းမွု တိုးျမႇင့္ေရးအတြက္ ပထမဆုံး ေသာ နားလည္မွု စာခၽြန္လႊာကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။ တ႐ုတ္သမၼတ ရွီက်င့္ဖ်င္၏ ရည္မွန္းခ်က္ျမင့္မားသည့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံကို ကမၻာ့ကုန္သြယ္မွုရဲ့ ဗဟိုခ်က္မအျဖစ္ ဖန္တီးမည့္ ေဒၚလာ ၁ ထရီလၽွံ တန္ဖိုးရွိ ရပ္ဝန္းတခု၊ လမ္းတခု အစီအစဥ္- BRI တြင္ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ေသနဂၤဗ်ဴဟာက်သည့္ ေနရာတြင္ ရွိေနသည့္ အတြက္ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏွင့္ ပိုမိုထိေတြ႕ဆက္ဆံလို သည္။ ထို႔အျပင္ အေနာက္ပိုင္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွ လူ႔အခြင့္အေရးအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံကို အေနာက္နိုင္ငံ မ်ားက ထပ္မံပစ္ပယ္လာခ်ိန္တြင္ တ႐ုတ္သည္ ထိုကိစၥအတြက္ ျမန္မာအစိုးရကို ေဝဖန္ျခင္းမျပဳဘဲ ျမန္မာနိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကုလသမဂၢလုံျခဳံေရး ေကာင္စီ၏ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္မ်ား ကိုလည္း ပိတ္ဆို႔တားဆီးေပးထားသည္။ ေရနံစိမ္းႏွင့္ ဓါတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းမ်ား၊ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္သဘာ၀ သယံဇာတမ်ားတြင္ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံျခင္း အျပင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္မ်ား အတြက္ ေတာင္းဆို ေပးျခင္း၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ဒုကၡသည္မ်ား ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ျခင္းႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ စီးပြားေရးအေျခအေန တိုးတက္ေရးတို႔အတြက္လည္း ျမန္မာနိုင္ငံကို ေထာက္ခံအားေပးသည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္လည္း ရခိုင္ျပည္ရွိ မြတ္ဆလင္အသိုင္းအဝန္း တိုးတက္ေရးအတြက္ အေျဖရွာရာတြင္ လည္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံႏွင့္ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ရန္ ကတိျပဳထားသည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး တာရိုကိုနို၏ ခရီးစဥ္အတြင္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္ တင္ျခင္းႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ လၽွပ္စစ္ဓါတ္အား ရရွိေရးတို႔အတြက္ ပံ့ပိုးကူညီမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံအတည္ျပဳေျပာၾကားသည္။ လူသားခ်င္းစာနာမွု အက်ပ္အတည္းေပၚေပါက္ေနေသာလည္း ျမန္မာနိုင္ငံကို ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု အခြင့္ အလမ္း အတြက္ အေရးပါေသာ ေနရာအျဖစ္ ဆက္လက္ရွုျမင္ ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဂ်ပန္နိုင္ငံတို႔သည့္ ထို အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ဖ့ြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီး လက္ဦးမွု ရယူရန္ႀကိဳးစားၾကသည္။ လက္ေတြ႕တြင္ ထိုႏွစ္နိုင္ငံလုံးသည္ အာရွတြင္ အေျခခံ အေဆာက္အအုံ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံ မွု အခြင့္ အလမ္းမ်ား ရရွိေရးတို႔အတြက္ တနိုင္ငံႏွင့္ တနိုင္ငံ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနၾကၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ၎တို႔အတြက္ စစ္ေအးေခတ္က စစ္ေျမျပင္သဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ ျမန္မာျပည္သူမ်ား အၾကားတြင္ လူႀကိဳက္နည္းသည္။ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ ယခင္ စစ္အစိုးရ ေခတ္က အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အျပင္းအထန္ အျမတ္ထုတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ ပုံရိပ္မွာ အႀကီး အက်ယ္ ထိခိုက္ခဲ့ရသည္။ ထိုသို႔အျမတ္ထုတ္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ သဘာဝသယံဇာတမ်ား ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳး ေဖါက္ ျခင္းႏွင့္ နိုင္ငံတဝန္းရွိ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ေျမမ်ားကို သိမ္းယူျခင္းတို႔ပါဝင္သည္။ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရန္ ႀကိဳးစားေနေသာ္လည္း နာမည္ေကာင္းရ ရန္ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားေနရဆဲျဖစ္သည္။ နိုင္ငံတကာ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဌာန(International Growth Center) ကၾသဂုတ္လအတြင္း ထုတ္ျပန္ သည့္ အေသးစိတ္စစ္တမ္းတခုအရ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ားသည္ တ႐ုတ္လုပ္ငန္းမ်ားက ေဆာင္ရြက္ သည့္ စီမံကိန္းမ်ား ထက္ ဂ်ပန္လုပ္ငန္းမ်ားက ေဆာင္ရြက္ေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို ပိုမို အေကာင္းျမင္ ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ဂ်ပန္ စီမံကိန္းမ်ားသည္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကို ဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္မွု နည္း ေသာေၾကာင့္ ၎တို႔ကို တ႐ုတ္စီမံ ကိန္းမ်ားထက္ အေကာင္းျမင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ႏွစ္နိုင္ငံသည္ ၎တို႔၏ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ စစ္တပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး ျပည္သူလူထုႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံျခင္းမရွိေသာ္လည္း ျပည္သူ မ်ားက ဂ်ပန္ လုပ္ငန္းမ်ားကို တ႐ုတ္လုပ္ငန္းမ်ားထက္ ပိုမို ႏွစ္သက္သည္ဟု ထိုစစ္တမ္းက ဆိုသည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုမ်ားသည္ နည္းပညာအေထာက္အကူ၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မွုကို အေထာက္အကူျပဳေသာ အေသးစား၊ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေခ်းေငြတို႔ကို အဓိကထားေသာေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားက ဂ်ပန္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုကို ပိုမိုႏွစ္သက္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ ဘ႑ာေရး ေဈးကြက္တည္ေဆာက္ျခင္းကို ကူညီၿပီး ဗဟိုဘဏ္အတြက္ နည္းပညာ အကူ အညီေပး သကဲ့သို႔ မီးရထားစနစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ က်န္းမာေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းမ်ားကို လည္း အကူအညီေပးသည္။ တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ က်င့္ဝတ္မညီေသာ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုႏွင့္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္အတြင္း နိုင္ငံတဝန္းရွိ သယံဇာတမ်ား ကို အလြဲသုံးစားလုပ္ေသာ ေနာက္ခံသမိုင္းတို႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္နိုင္ငံအား လြဲေျပာင္းရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံရန္ ေဝဖန္သူမ်ားက တြန္းအားေပးခဲ့သည္။ ယခင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ တာဝန္ယူခဲ့သည့္ ကာလက ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ ေက်ာက္ျဖဴ စီမံ ကိန္း ရွယ္ယာပိုင္ဆိုင္မွု သေဘာတူညီခ်က္အရ တ႐ုတ္နိုင္ငံက ထိုစီမံကိန္းတြင္ ၈၅ ရာခိုင္ႏွုန္းပိုင္ဆိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာအစိုးရက ၁၅ ရာခိုင္ႏွုန္းသာ ပိုင္ဆိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ သေဘာတူညီခ်က္သစ္ကို ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္း ဥကၠဌသစ္ႏွင့္ ျပန္လည္ ညႇိႏွိုင္းခဲ့ၿပီး ျမန္မာအစိုးရအေပၚ အေႂကြးဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မပိေစေရးကိုလည္း အာမခံခ်က္ေပးခဲ့သည္။ ေက်ာက္ျဖဴသည္ ရပ္ဝန္းတခု၊ လမ္းတခု အစီအစဥ္အတြက္ ေသနဂၤဗ်ဴဟာက်ေသာ စီမံကိန္းျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ နိုင္ငံ၏ ကုန္းတြင္းပိတ္ ယူနန္ျပည္နယ္ တိုးတက္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳကာ တ႐ုတ္ နိုင္ငံသည္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာကို တိုက္ရိုက္ခ်ိတ္ဆက္ခြင့္ ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ေက်ာက္ျဖဴ စီမံကိန္းေၾကာင့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ ေရနံတင္သြင္းရာတြင္ ခရီးၾကန႔္ၾကာၿပီး အႏၲရာယ္မ်ားေသာ မလကၠာေရလက္ၾကားကို အသုံးျပဳရန္ မလိုေတာ့ေပ။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံတို႔သည္ အခ်က္ ၁၅ ခ်က္ပါ တ႐ုတ္ျမန္မာ စီးပြားေရး ျစကၤန္ နားလည္မွု စာခၽြန္လႊာ အတြက္လည္း သေဘာတူညီမွုရၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယခုႏွစ္အတြင္း တရားဝင္ လက္မွတ္ ေရးထိုးမည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ရသည္။ ထိုျစကၤန္သည္ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္မွ ျမန္မာနိုင္ငံအလယ္ပိုင္း မႏၲေလးႏွင့္ အေရွ႕ဖက္တြင္ ရန္ကုန္ႏွင့္ အေနာက္ဖက္တြင္ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္အထိ က်ယ္ျပန႔္မည္ျဖစ္သည္။ ထို နားလည္မွု စာခၽြန္လႊာအရ ႏွစ္နိုင္ငံအစိုးရမ်ားသည္ အေျခခံအေဆာက္အအုံတည္ေဆာက္ေရး၊ ကုန္ထုတ္ လုပ္ေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ လူသားရင္းျမစ္ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္မွု၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ သုေတသနႏွင့္ နည္းပညာက႑မ်ားတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာတူထားၾကသည္။ ျမန္မာ့အေရးေလ့လာသူ ဘာေတးလ္ လစ္တနာက “ျမန္မာနိုင္ငံ၏ တ႐ုတ္နိုင္ငံႏွင့္ ေနာက္ဆုံး သေဘာတူညီ ခ်က္သည္ တ႐ုတ္နိုင္ငံအေပၚ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ မွီခိုမွု ထပ္မံျဖစ္ေပၚေစမည္ကို သံသယရွိ ရန္မလိုေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္ နိုင္ငံသည္ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနကို တန္ျပန္ရန္ စိတ္အား ထက္သန္ေနသည္” ဟု ဧရာဝတီကိုေျပာသည္။ “ဂ်ပန္နိုင္ငံက ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံရန္ မည္မၽွွစိတ္ဝင္စားသည္ႏွင့္ ထိုရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ ႏွင့္ ေဒသတြင္းတြင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ ၾသဇာခ်ဲ႕ထြင္မွုကို မည္သို႔ခုခံနိုင္သည္ကို ဆက္လက္ ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္သည္” ဟုလည္း သူဆက္ေျပာသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံအေနျဖင့္ အင္အားအႀကီးမားဆုံးေသာ အာဏာရွင္ဆန္သည့္ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္နိုင္ငံႏွင့္ စီးပြားေရး၊ နိုင္ငံေရးႏွင့္ ပထဝီအရ ဆက္ဆံမွုမ်ားကို လႊဲေရွာင္နိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ သည္ တ႐ုတ္ၾသဇာ ကို ခ်ိန္ခြင္လၽွာညႇိရာတြင္ နည္းလမ္းတခု ျဖစ္နိုင္သည္ဟု ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာသည္။ “က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဆင္တေကာင္နဲ႔ အတူ အခန္းထဲမွာ ေနရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုအႏၲရာယ္ ကင္း ေအာင္ေနရမလဲဆိုတာ သိဖို႔လိုတယ္။ တကယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔မွာ ဒါကို ခုခံနိုင္တဲ့ စြမ္းရည္မရွိ ဘူးဆိုရင္ တ႐ုတ္ နိုင္ငံရဲ့ ၾသဇာကို ဘယ္လို ခ်ိန္ခြင္လၽွာ ညႇိမလဲဆိုတာကို နည္းလမ္းရွာဖို႔ေတာ့ လိုတယ္” ဟု Smart Group of Companies လုပ္ငန္းစု ဥကၠဌ ဦး ေက်ာ္ေက်ာ္လွိုင္ကေျပာသည္။ သမၼတ ရွီက်င့္ဖ်င္၏ ရပ္ဝန္းတခု၊ လမ္းတခု(BRI)အစီအစဥ္သည္ ထိန္းခ်ဳပ္မရေသာ ေႂကြးၿမီရွိေန သည့္ ဆင္းရဲ ေသာ နိုင္ငံမ်ားကို ႀကီးမားလွေသာ အေျခခံ အေဆာက္အအုံ စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ ဝန္ပိေစ မည္ဟု အေမရိကန္ ျပည္ပပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု ေကာ္ပိုေရးရွင္း(Overseas Private Investment Corporation) က သတိေပး ထားသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ထိုအစီအစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စီမံကိန္းမ်ား၏ ၃၂ရာခိုင္ႏွုန္း သို႔မဟုတ္ ခန႔္မွန္းေၿခ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၁၉ ဘီလၽွံတန္ေၾကးရွိေသာ စီမံကိန္းမ်ားသည္ ေခ်းေငြ ျပန္လည္ ေပးဆပ္နိုင္မွု၊ လူထု ဆန႔္က်င္မွု၊ လုပ္ငန္းဆိုင္းငံ့ျခင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသားလုံျခဳံေရး ဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမွု မ်ားေၾကာင့္ အခက္အခဲမ်ား ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း ဝါရွင္တန္အေျခစိုက္ BRI ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ ေရးအဖြဲ႕ RWR Advisory Group က ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ သံတမန္ေရးအရ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ သတိထားၿပီး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွုမ်ားကို တဆင့္ျခင္း လုပ္ေဆာင္သည္ ကို ပိုမို လိုလားသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကာလတေလၽွာက္လုံးတြင္လည္း ဂ်ပန္နိုင္ငံ သည္ ျမန္မာနိုင္ငံႏွင့္ ၾကားေနေသာဆက္ဆံေရးကိုသာက်င့္သုံးခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာနိုင္ငံက စီးပြာေရး စတင္ဖြင့္လာေသာအခါ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ တိုးတက္ေရး အတြက္ အထူးသျဖင့္ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းႏွင့္ စြမ္းအင္က႑မ်ား တိုးတက္ေရး အတြက္ တက္ႂကြစြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္မူ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုမ်ားသည္ ဘ႑ာေရး၊ တိုးတက္ေရးႏွင့္ ကုန္ထုတ္ လုပ္ေရး က႑မ်ားသို႔ စီးဝင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္မူ ဂ်ပန္ နိုင္ငံတကာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA)သည္ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေခ်းေငြသစ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၈၅ သန္းေပးရန္ သေဘာတူထားသည္။ ထိုေခ်းေငြတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ရွိ ၂၃၄၂ ဟက္တာ က်ယ္ဝန္းေသာ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္မွ အေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ား တည္ေဆာက္ ေရးအတြက္ ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၉၀ လည္းပါဝင္သည္။ ထိုအထူး စီးပြားေရးဇုန္မွာ ပထမဆုံး ဂ်ပန္-ျမန္မာ အစိုးရ-ပုဂၢလိက ေပါင္းေဆာင္ရြက္မွုျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္လုပ္ငန္း မ်ားသည္ စြမ္းအင္က႑ တြင္လည္း ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံလိုၾကသည္။ ဥပမာဆိုရပါက တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး ၿမိတ္ ၿမိဳ႕တြင္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမရွိေသာ ေက်ာက္မီးေသြး ပုဂၢလိက စီမံကိန္းတစ္ခုကို စတင္လည္ပတ္ ေနၿပီျဖစ္ သည္။ ထို႔အျပင္ ဂ်ပန္လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ျမန္မာနိုင္ငံမွ စီးပြားဖက္မ်ားႏွင့္ ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္မွုမ်ား ျပဳလုပ္ ေနသည္။ Daiwa Securities ႏွင့္ Japan Exchange Group တို႔သည္ ရန္ကုန္ စေတာ့အိတ္ခ်ိန္း တြင္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံထားၿပီး Mitsubishi ႏွင့္ Jalux တို႔သည္ မႏၲေလးေလဆိပ္ကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသည္။ အိမ္ၿခံေျမက႑တြင္လည္း Mitsubishi သည္ ေဟာင္ေကာင္၊ စကၤာပူႏွင့္ ျမန္မာ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တြင္ Landmark Development စီမံကိန္းကို ေဆာင္ရြက္ေနသည္။ ထို႔အျပင္ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဘီလၽွံ၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တြင္ အကူအညီႏွင့္ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇.၇ ဘီလၽွံႏွင့္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈၂၄ သန္း ထုတ္ေခ်းခဲ့သည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုမွာ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁.၄၈ ဘီလၽွံအထိ အျမင့္ဆုံးျဖစ္ လာ သည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅၂ သန္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၅ သန္း၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁.၀၂ ဘီလၽွံ၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၅၉၀ ႏွင့္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း ၂၈၀ ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ ၎တို႔၏ စံႏွုန္းမ်ား၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုမွု စံႏွုန္းမ်ားႏွင့္ တရားဥပေဒ မူေဘာင္မ်ားကို လိုက္နာေနရေသာေၾကာင့္ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံမွုအရ တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ ေနာက္တြင္က်န္ရစ္ေန သည္ဟု ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ကေျပာသည္။ “တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ မူဝါဒမွာ အထက္စီးဆန္ၿပီး ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ ၎တို႔ထုံးစံအတိုင္း သတိထားေသာ သေဘာရွိသည္” ဟု ဘာေတးလ္ကေျပာသည္။ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ ပထဝီအေနအထားလည္း အသာစီးရေနသည္။ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ သဘာ၀ သယံဇာတ ထုတ္လုပ္ရန္ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္နိုင္ငံမွာမူ အက်ိဳးအျမတ္ရရန္ အခ်ိန္ကာလ ၾကာရွည္စြာ ေစာင့္ဆိုင္းရ သည့္ ဝန္ေဆာင္မွု က႑ကို အဓိကအားျဖင့္ အာ႐ုံစိုက္သည္ဟု ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကေျပာသည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံသည္ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံမွုမွ အက်ိဳးအျမတ္ရရွိသည့္ အေနအထားကို အကဲျဖတ္ၿပီး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွု အသစ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ရွိသည္ဟုလည္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကေျပာသည္။ “ဂ်ပန္ကတဆင့္ၿပီး တဆင့္လုပ္တာ။ ျဖတ္လမ္းမလိုက္ဘူး။ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းေတြလည္း လိုက္နာတယ္။ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံမွု မလုပ္ခင္ သက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြကို အေကာင္အထည္ေဖၚတယ္” ဟု PS စီးပြားေရးသင္တန္း ေက်ာင္း၏ အမွုေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ ဦးမ်ိဳုးမင္ကေျပာသည္။ “သူတို႔က ဒီမွာရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု လုပ္ဖို႔ အရမ္း စဥ္းစားတယ္။ တ႐ုတ္ေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ဂ်ပန္ရဲ့ စီးပြားေရး ၾသဇာေမွးမွိန္လာနိုင္တယ္” ဟု ဦးမ်ိဳးမင္းေျပာသည္။ ဇူလိုင္လ ၃၀ ရက္ေန႔အထိ တ႐ုတ္နိုင္ငံသည္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အႀကီးမားဆုံး ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံသူျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္နိုင္ငံ မွာမူ အဆင့္ ၁၀ တြင္သာရွိေနသည္။ “တ႐ုတ္နိုင္ငံရဲ့ စီးပြားေရး ၾသဇာကို တန္ျပန္ဖို႔ ဂ်ပန္ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံမွုေတြကို အရွိန္ျမႇင့္ဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ ေနၿပီ” ဟု ဦးမ်ိဳးမင္းေျပာသည္။ “ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ တ႐ုတ္ကပဲ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အသာစီးရေနၿပီး စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွုဟာ တ႐ုတ္ အက်ိဳးအတြက္ျဖစ္သြားမွာပဲ” ဟု လည္း သူေျပာသည္။ ဧရာဝတီ အဂၤလိပ္ပိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပသည့္ သတင္းေထာက္ နန္းလြင္၏ China Beating Japan in War for Economic Influence in Myanmar ကို ဘာသာျပန္သည္။ ဧရာဝတီ

0 comments:

Post a Comment