Wednesday, June 26, 2019

ရန္ကုန္မိုးပ်ံရထားလမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ဖယ္ရွားရမည့္ လွိုင္သာယာျပည္သူအမ်ားစုက ေလ်ာ္ေၾကးေငြအစာ းေနစရာေျမေပးရန္ေတာင္းဆိုထား


ရန္ကုန္မိုးပ်ံရထားလမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ဖယ္ရွားရမည့္ လွိုင္သာယာျပည္သူအမ်ားစုက ေလ်ာ္ေၾကးေငြအ စားေနစရာေျမေပးရန္ေတာင္း ဆိုထားေၾကာင္း သိရသည္။ 
အတြင္းပဒန္ရပ္ကြက္ ဝါဝါဝင္းအုပ္စု ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူမ်ားအဖြဲ႕မွ ျပည္သူတစ္ဦးက ”ေရႊ႕ေျပာင္း ေနထိုင္သူေတြဘဝက တကယ္ေငြေပးမယ္ဆိုရင္ အားလုံးကိုႏွင္လိုက္သလိုျဖစ္မွာစိုး တယ္။ဘဝရပ္တည္မႈအတြက္ေၿမ ပိုင္ေလးေတြျဖစ္ေအာင္ အထက္လူႀကီးမ်ား အတက္နိုင္ဆုံးဖန္တီးေပးပါလို႔ အႏူးအညႊတ္ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။ 
ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ဂ်ပန္နိုင္ငံအ ျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေရးေအဂ်င္စီတို႔ ပူးေပါင္း၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ၿပ လူထု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ၿပီး ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ လွိုင္သာယာဘူတာမွ ရန္ကုန္ပုသိမ္လမ္းအတိုင္း လွိုင္ျမစ္ကို ျဖတ္၍ ပါရမီလမ္းအတိုင္း ပါရမီဘူတာအထိ အရွည္ ၁၈ ကီလိုမီတာရွိ လွိုင္သာယာ – ပါရမီရထားလမ္းေၾကာင္းကို ၂၀၂၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေဖာ္ေဆာင္ရန္ လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။ 
ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ ပါရမီဘူတာမွ တိုးေၾကာင္ကေလးဘူတာရ ထားလမ္းေၾကာင္းကိုဆက္လက္ ေဖာ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ ေနာက္ ရန္ကုန္မႏၲေလးရထားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 
လွိုင္သာယာၿမိဳ႕နယ္အတြင္း က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္သူမ်ားအနက္ အမွန္တကယ္ေနထိုင္စရာမရွိသူ မ်ားရွိသကဲ့သို႔ အခ်ိဳ႕မွာ က်ဴးေက်ာ္အိမ္မ်ားစြာေဆာက္ကာ ငွားစားေနသူမ်ားလည္းရွိေၾကာင္း ေသခ်ာစိစစ္ၿပီး အမွန္တကယ္ေနထိုင္စရာ မရွိသူမ်ားအား ေလ်ာ္ေၾကးေငြအစား ေျမေနရာမ်ားသာ ျပန္ေပးေစလိုေၾကာင္းလွိုင္ သာယာၿမိဳ႕နယ္အတြင္း က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္သူ အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာမ ေဒၚသန္းႂကြယ္က ေျပာသည္။ 
“ဒီမွာလုပ္ကိုင္စားနိုင္ဖို႔ဆိုၿပီး က်ဴးေက်ာ္အိမ္ေလးေတြမွာ လာေနၾကတဲ့လူေတြက အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ကေနလုပ္ကိုင္စားဖို႔ အခြင့္အလမ္းမရွိတဲ့သူေတြပါ။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီး လႊတ္လိုက္ရင္သူတို႔ ကိုျပန္ေတာ့လို႔ ႏွင္လိုက္တာနဲ႔အတူတူပဲ။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးလႊတ္လိုက္ ရင္ဘယ္သြားေနၾကမလဲ။ ေနစရာ ေျမကြက္လပ္ေလး စီစဥ္ေပးသင့္တယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီးေတာ့ နင္တို႔သြားဆိုရင္ ဒီလူေတြက ဟိုနားခို ဒီနားကပ္နဲ႔ ဒီသံသရာက ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္ေတာ့ဘူး” ဟု ၎က ေျပာသည္။ 
ထိုတင္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စီမံကိန္းဧရိယာႏွင့္မလြတ္သျဖင့္ ေျပာင္းေရြ႕ေပးရမည့္ ျပည္သူမ်ား ထိခိုက္နစ္နာမႈအနည္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္နိုင္ ရန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား(ေအာက္ျမန္မာျပည္) အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ေျပာသည္။ 
“အထူးသျဖင့္ လွိုင္သာယာဘူတာမွာ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးေပးရမယ္။ လယ္သမားေတြကို ေပးတဲ့အခါမွာ စနစ္တက်ေပးလို႔ရေအာင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရရဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္အတိုင္း သြားပါမယ္။ အလားတူ ပါရမီလမ္းတစ္ေလၽွာက္မွာ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝတဲ့ သူေတြမ်ားတယ္။ သူတို႔ေတြကို ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးကို စနစ္တက် တိုင္းတာတြက္ခ်က္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။ 
စီမံကိန္းႀကီး ၿပီးစီးသြားပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕ျပင္ ထြက္သည့္ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့က်သြားမည့္အျပင္ လွိုင္သာယာမွ တိုးေၾကာင္ကေလးသို႔ နာရီဝက္အ တြင္း ေရာက္ရွိနိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 
ယင္းရထားလမ္း စီမံကိန္းႀကီးသည္လွိုင္သာယာ၊ မရမ္းကုန္း၊ ေတာင္ဥကၠလာႏွင့္ ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္တို႔သို႔ ျဖတ္သန္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 
လွိုင္သာယာ-ပါရမီရထားလမ္း ေၾကာင္းစီမံကိန္း အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၿပီး၂၀၂၇ ခုႏွစ္တြင္ ရထားစတင္ေျပးဆြဲနိုင္ရန္ လ်ာထားေၾကာင္းသိရသည္။ 
အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြင္း ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ရန္လမ္းခ်ဲ႕ျခင္း ၊ရထား၊ ဘူတာရပ္ဝန္းမ်ား၊ ဓာတ္အားခြဲ႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 
ေမ ၆ ရက္ေနာက္ပိုင္း စီမံကိန္း နယ္ေျမအတြင္းတည္ရွိေသာ အေဆာက္အဦမ်ား ျပဳျပင္ျခင္း၊ တိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ အေဆာက္အဦသစ္ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေျမယာလႊဲေျပာင္းျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းတို႔အတြက္ ေျမေလ်ာ္ေၾကးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး၊ ဂ႐ုဏာေၾကး ပံ့ပိုးမည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို ရရွိခံစားရမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ေမ ၃ ရက္က အမိန္႔ေၾကညာစာ ထုတ္ျပန္ထားသည္။ 

နဒီ
Isee Media

0 comments:

Post a Comment