Sunday, July 1, 2018

တ႐ုတ္၏အေၾကြးေထာင္ေခ်ာက္ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း


ျမန္မာအစိုးရက တ႐ုတ္က ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳေပးထားေသာ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းအား စတင္ရန္ စိတ္အားထက္သန္ေနၿပီး မၾကာမီ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု ခ်လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးႏွင့္ လံုျခံဳေရးအၾကံေပးပုဂၢိဳလ္ ဦးေသာင္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဦးေသာင္းထြန္းက အေၾကြးေထာင္ေခ်ာက္တစ္ရပ္အား စိုးရိမ္ရသည္ဆိုျခင္းကုိ ပယ္ခ်ခဲ့ၿပီး ယင္းစီမံကိန္းသည္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးရိွေသာ (win-win) သေဘာတူညီခ်က္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မႈရိွေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“ဒီစီမံကိန္း လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္တာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္ခ်င္ပါတယ္” ဟု ျမန္မာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ (MIC) ၏ ဥကၠ႒လည္းျဖစ္သူ ဦးေသာင္းထြန္းက South China Morning Post သတင္းစာသို႔ ဇြန္ ၂၉ ရက္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ (တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာ) ဟာ ေစ့စပ္ညိႇႏိႈင္းမႈေတြလုပ္ေနၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္က ေရွ႕ကိုသြားေနပါတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ရပ္ မၾကာခင္ က်လာမွာပါ” ဟု ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ကုန္က်စရိတ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေစ့စပ္ညိႇႏိႈင္းရန္ ကမ္းလွမ္းထားမႈ၌ ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံက ျပန္လည္သံုးသပ္ေနေၾကာင္း သတင္းမ်ားေနာက္၌ ယခုကဲ့သို႔ အာမခံခ်က္ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္ အေနာက္ပိုင္း၌ရိွေသာ ယင္းစီမံကိန္းသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အိႏိၵယသမုဒၵရာကို ဆက္သြယ္ရာ၌ မဟာဗ်ဴဟာအရ အေရးပါၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ကုန္းတြင္းပိတ္ေဒသျဖစ္ေသာ အေနာက္ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္မ်ားဆီသို႔ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လုိင္းမ်ား သယ္ေဆာင္ေပးရာ အဆံုးသတ္ေနရာ၌ တည္ရိွသည္။ ယင္းဆိပ္ကမ္းသည္ မလကၠာေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္းလ်က္ သေဘၤာမ်ား သြားလာရေသာေၾကာင့္ လိုအပ္သည့္ ေလာင္စာပမာဏကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးရာ၌လည္း အေထာက္အကူျပဳလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံေပါင္း ၆၅ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ပါ၀င္သည္အထိ က်ယ္ျပန္႔ေသာ တ႐ုတ္က စိတ္အားထက္သန္ေနသည့္ OBOR စီမံကိန္းသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ ျပန္မဆပ္ေတာ့ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အေၾကြးတင္သြားေစမည့္ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲသို႔ ဆြဲေခၚေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေ၀ဖန္မႈမ်ား ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ေသာ ေ၀ဖန္မႈမ်ဳိး၏ ပစ္မွတ္မွာ သီရိလကၤာႏုိင္ငံရိွ ဟမ္ဘန္တိုတာဆိပ္ကမ္းျဖစ္ၿပီး သီရိလကၤာအစိုးရက အေၾကြးမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ သေဘာတူညီခ်က္ တစ္ရပ္အျဖစ္ ယင္းဆိပ္ကမ္းအား လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က ၉၉ ႏွစ္ အငွားစာခ်ဳပ္တစ္ရပ္ျဖင့္ China Merchants Port Holdings ကုမၸဏီသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ရသည္။

ဦးေသာင္းထြန္းက ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ဟမ္ဘန္တိုတာဆိပ္ကမ္းကိစၥကို သတိျပဳမိေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာအစိုးရသည္ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအား စီးပြားေရးအရႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ ႏုိင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးသည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“သီရိလကၤာကိစၥမွာ ဒီအေၾကာင္းအရာမ်ဳိးရိွတာမို႔ သူတုိ႔ အခုအေၾကြးကိစၥကို အေျဖရွာရပါတယ္” ဟု ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ သူက OBOR ၌ ပါ၀င္ေသာ အျခားႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အေၾကြးေထာင္ေခ်ာက္တစ္ရပ္မရိွဟု အခိုင္အမာ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သူက “သီရိလကၤာ ကိစၥေတာင္မွပဲ သိပ္မဆိုးလွပါဘူး” ဟုလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“တ႐ုတ္က လုပ္ေနတာဟာ အိမ္နီးခ်င္း ၾကြယ္၀ေရးမူ၀ါဒပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အျပည့္အ၀ ေထာက္ခံသေဘာတူပါတယ္” ဟုလည္း ဦးေသာင္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“တျခားေနရာေတြမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိၿပီးပါၿပီ။ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းဟာ လုပ္ႏိုင္တဲ့ စီမံကိန္းတစ္ရပ္လားဆိုတာ ေသခ်ာေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ပါမယ္” ဟု ဦးေသာင္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“သတိထားဖို႔နဲ႔ အေၾကြးေထာင္ေခ်ာက္ထဲ ၀င္သြားမယ္ရယ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့လူေတြ ရိွပါတယ္။ ဒီကမၻာႀကီးမွာ လူေတြဟာ သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္အျမင္ေတြ ရိွႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာက္ျဖဴနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာျဖစ္မလဲ၊ ျမန္မာနဲ႔ တ႐ုတ္အတြက္ အျပန္အလွန္ အက်ဳိးရိွတဲ့ အေနအထားျဖစ္မလားဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေသခ်ာေအာင္ လုပ္ပါမယ္” ဟုလည္း ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သူက စီမံကိန္းကို အဆင့္ဆင့္ လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဒုတိယ၀န္ႀကီးတစ္ဦးအား စီမံကိန္းအား ေရွ႕ဆက္ရန္ ခန္႔အပ္ထားေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အေစာပိုင္းသတင္းမ်ားအရ အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြက္ ကနဦးကုန္က်စရိတ္သည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ကိုးဘီလ်ံ ရိွမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံပိုင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုမၸဏီျဖစ္ေသာ CITIC က စီမံကိန္း ကုန္က်စရိတ္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၇၀ ကို ၎တို႔က က်ခံမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ က်န္စရိတ္မ်ားကို ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ား ပါ၀င္သည့္ လုပ္ငန္းစုတစ္ရပ္က ခြဲေ၀က်ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုျပဳထားသည္။

အထူးသျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္က အာဏာရလာၿပီး ျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ျပည့္မီေရးအတြက္ ထိေရာက္သည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရန္ စိတ္အားထက္သန္ေနေသာ ျမန္မာအစိုးရအဖြဲ႕သစ္အတြက္ အေျခခံအေဆာက္အအံု ကြာဟခ်က္အား တံတားထိုးေပးမည့္ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ ေျပာင္ေျမာက္သည့္ စီမံကိန္းမ်ား လိုအပ္သည္ဟုလည္း ဦးေသာင္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဦးေသာင္းထြန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဆႏၵျပမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ ယခင္အစိုးရအဖြဲ႕က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံေျမာက္ပိုင္းရွိ ျမစ္ဆံုဆည္စီမံကိန္းကိစၥကို ေျဖရွင္းရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဟု အေကာင္းျမင္ထားသည္။

တ႐ုတ္အစိုးရႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံပိုင္မီဒီယာမ်ားက ယင္းစီမံကိန္းအား ျပန္လည္အသက္သြင္းရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာင္းဆိုထားေသာ္လည္း ဦးေသာင္းထြန္းက ယူနန္ျပည္နယ္သည္ ယခုအခါ လိုအပ္သည့္လွ်ပ္စစ္ အလံုအေလာက္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းကိစၥကို ေျဖရွင္းႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္တုန္းက ျမစ္ဆံုဆည္ဟာ သိပ္ကို အလားအလာေကာင္းတဲ့ စီမံကိန္းတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ျမစ္ဆံုဆည္ကေန စြမ္းအင္မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး။ တ႐ုတ္က အဲဒီဆည္စီမံကိန္းကို ဆက္လုပ္ဖို႔ အခိုင္အမာ ေျပာေနတုန္းပဲလား ဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ မေသခ်ာပါဘူး” ဦးေသာင္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နီးကပ္ေသာ မိတ္ေဆြႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းဟု ေဖာ္ျပလ်က္ ဦးေသာင္းထြန္းက ၎တို႔ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ယင္းကိစၥကို ေျဖရွင္းႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသို႔ သြားေရာက္ခဲ့စဥ္အတြင္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံျခားေရးဌာနက ၎တို႔၏ ရပ္တည္ခ်က္မွာ မေျပာင္းလဲေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ထိုစဥ္က ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သမၼတဦးထင္ေက်ာ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံ ကုန္က်မည့္ အျငင္းပြားဖြယ္ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းအား အျခားစီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ အစားထိုးႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကိုသာ ရွာေဖြရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္မီဒီယာျဖစ္ေသာ Global Times သတင္းဌာနက ယခုလအတြင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ျမန္မာျပည္သူမ်ား မႀကိဳက္ေသာ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းအား တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ လက္မေလွ်ာ့သင့္ေၾကာင္း ေရးသားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ မီဒီယာမ်ားက မ်က္ခံုးပင့္ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ (The Daily Eleven သတင္းစာက Global Times ကို တု႔ံျပန္ေသာအားျဖင့္ ျမစ္ဆံုဆည္စီမံကိန္း အၿပီးအပိုင္ ရပ္ဆုိင္းေရးအတြက္ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္တစ္ရပ္ ေရးသားခဲ့သည္)

လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က ျမန္မာႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေပက်င္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရိွစဥ္က စတင္အဆိုျပဳခဲ့သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအလယ္ပိုင္း မႏၲေလးႏွင့္ ယူနန္ျပည္နယ္ကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ စီးပြားေရးစႀကၤံလမ္းကဲ့သို႔ေသာ တ႐ုတ္ႏွင့္ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအတြက္ ပို၍အေရးႀကီးသည့္ ဦးစားေပးမ်ားအေပၚ ျမန္မာႏုိင္ငံက အာ႐ံုစိုက္လိုေၾကာင္း ဦးေသာင္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သူက ေရႊလီႏွင့္ မႏၲေလးကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ရထားလမ္းတစ္ရပ္ကို မ်ားမၾကာမီ စတင္လိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းမွေန၍ ရန္ကုန္ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴသို႔ ခ်ဲ႕ထြင္ဖြယ္ရိွေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္ရိွ တ႐ုတ္စီမံကိန္းမ်ား၏ လံုျခံဳေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းရာတြင္ ဦးေသာင္းထြန္းက ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းသည္ ေျမာက္ပိုင္းရိွအၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ရာေနရာႏွင့္ ေ၀းကြာေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“လံုး၀ ေဘးကင္းလံုျခံဳပါတယ္။ ေရနံနဲ႔ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ တ႐ုတ္နည္းပညာရွင္ေတြ ရိွေနပါတယ္။ သူတို႔ အဲဒီမွာ ေနၾကပါတယ္။ အနာဂတ္ကာလမွာ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြ ေက်ာက္ျဖဴကို လာၾကတာ ျမင္လိုပါတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴမွာ လွပတဲ့ ကမ္းေျခေတြ ရိွပါတယ္” ဟု ဦးေသာင္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

Ref: SCMP
နရီမင္း
Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment