စက္သုံးဆီ ေဈးႏွုန္း ႀကီးျမင့္ေနမွုကို ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ရန္ အစိုးရမွ ယခုလ အတြင္း စက္သုံးဆီ ဂါလံ ၂ သန္း ထုတ္ေရာင္း ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လၽွပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီးဌာနက သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းဆီမွာ နယ္ေဈးကြက္မ်ားတြင္သာ ေရာင္းခ်မည္ဟု ဆိုသည္။
ျမန္မာ့ေရနံ ဓာတုေဗဒ လုပ္ငန္း လက္ေအာက္ရွိ ေရနံဓာတု ေဗဒ စက္႐ုံစု (သံပရာကန္)မွ ထြက္ရွိေသာ ဓာတ္ဆီမ်ားကို ျမန္မာနိုင္ငံ စက္သုံးဆီ တင္သြင္းေရာင္းခ် ျဖန႔္ျဖဴးေရး အသင္း (MPTA) မွ တဆင့္ စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆိုင္မ်ားသို႔ ၁ ဂါလံလၽွင္ ၃၈၀၀ က်ပ္ႏွုန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ျဖန႔္ျဖဴးေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ျမန္မာ့ေရနံ ဓာတုေဗဒ လုပ္ငန္းမွ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွူး ေဒၚရီရီခင္ (ကုန္ထုတ္)က “ဒီလမွာ စေရာင္းေပးမယ္ဆို ေတာ့ MPTA က လာၿပီး ဝယ္ယူရမွာပါ။ သူတို႔က တဆင့္ ျပန္ျဖန႔္မွာ။ အရည္အေသြးကေတာ့ ပုံမွန္ ဂရိတ္ ဆိုေတာ့ အဓိကက ဆိုင္ကယ္ေတြ သုံးၾကတာ။ ၉၂ ေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ ၆၈၊ ၇၀ ဂရိတ္ေလာက္ေတာ့ ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ Taxi ေတြလည္း သုံးၾကတယ္။ နယ္ေတြမွာ အသုံးမ်ားတယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ထိုသို႔ ေရာင္းခ်ျခင္းအားျဖင့္ ေဈးကြက္ အတြင္းတြင္ ျပည္တြင္းသုံး ဓာတ္ဆီ ေဈးႏွုန္းကိုအထိုက္အေလ်ာက္ ေလ်ာ့က်ေစနိုင္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
ေဒၚရီရီခင္က “ေနာက္မို႔ဆိုရင္ ဆိုင္ကယ္ေတြ ၉၂ ေတြ ဝယ္သုံးရမွာ။ အခုလို အစိုးရက ေလၽွာ့ေဈးနဲ႔ ေရာင္းေတာ့ အသင္းက နည္းနည္းပဲ ပိုတင္ေရာင္းမယ္ဆိုရင္ ေဈးလည္း သက္သာနိုင္မယ္။ ျပည္ပကဆီလည္း အသုံးနည္းနည္း ေလ်ာ့နိုင္ေတာ့ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမွာပါ” ဟု ေျပာဆိုသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံတခုလုံး၏ စက္သုံးဆီ လိုအပ္ခ်က္ ျပည့္မီရန္ အတြက္ စင္ကာပူမွမွာ ယူတင္သြင္းေနသည့္ စက္သုံးဆီ ပမာဏမွာ တလလၽွင္ စက္သုံးဆီ တန္ခ်ိန္ ၆ သိန္းခန႔္ အထိ မွာယူ တင္သြင္း ေရာင္းခ် ေပးေနရသည္။
နိုင္ငံတဝွမ္းလုံး အတြက္ စက္သုံးဆီမ်ား သိုေလွာင္ေပးေနသည့္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္း အတြင္း၌ တန္ခ်ိန္ ၁၂ဝဝဝ အထိသာ တင္သြင္းနိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ပနိုင္ငံမွ တန္ခ်ိန္ အေျမာက္အျမား ဝယ္ယူ သိုေလွာင္ရန္ ေနရာ အခက္ အခဲရွိေနျခင္းသည္လည္း ျပည္တြင္း စက္သုံးဆီ ေဈးႏွုန္း ျမင့္တက္ေနမွုကို မထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ေသာ အခ်က္ တခ်က္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာနိုင္ငံ အတြင္းမွ ေရနံစိမ္း ထြက္ရွိေနေသာ္လည္း ကမၻာ့အဆင့္မီ စက္သုံးဆီမ်ား ခ်က္လုပ္နိုင္ျခင္းမ်ိဳး မရွိ ေသးေၾကာင္း၊ ကမၻာ့အဆင့္မီ စက္သုံးဆီမ်ား ခ်က္လုပ္နိုင္မည္ ဆိုလၽွင္လည္း တနိုင္လုံး လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္တင္း ေပးနိုင္သည္အထိ ေရနံစိမ္း ထြက္ရွိျခင္းမ်ိဳး မရွိေၾကာင္း၊ နိုင္ငံအတြင္း ေရနံစိမ္း ထြက္ရွိမွုသည္ တနိုင္ငံလုံး လို အပ္ခ်က္၏ ၃၀ ရာခိုင္ႏွုန္းခန႔္ကိုသာ ျဖည့္တင္းေပးနိုင္သည္ဟု သိရသည္။
အေမရိကန္ ေဒၚလာေဈးႏွုန္းမွာ ၁၆၀၀ ေက်ာ္မွ ၁၅၅၀ ဝန္းက်င္အထိ က်ဆင္းလာေသာ္လည္း ျပည္တြင္း စက္သုံးဆီ ေဈးႏွုန္းမ်ား ျမင့္တက္ေနဆဲ ျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္သူမ်ားၾကား ေဝဖန္မွုမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္။
မူဆယ္-မႏၲေလး ကုန္တင္အေဝးေျပးယာဥ္ အသင္းမွ ယာဥ္ေမာင္း ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက “စက္သုံးဆီေဈးေတြ တက္ သြားေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က ခရီးသည္ေတြ အေပၚ ယာဥ္စီးခ ပိုၿပီး တိုးေတာင္းလို႔မရဘူး။ ေဒၚေဈးတက္လို႔ စက္သုံး ဆီေဈး တက္တယ္။ ေဒၚလာေဈး ျပန္က်ရင္လည္း စက္သုံးဆီေဈးကို ျပန္ခ်ေပး ေစခ်င္ပါတယ္။ အရင္ကလည္း အခုလို စက္သုံးဆီေဈးေတြ တက္ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တက္ၿပီးရင္ ေဈးျပန္မက်တာကိုေတာ့ သက္ဆိုင္ရာကေန ထိန္း ညႇိေပးေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ယေန႔ ေပါက္ေဈးႏွုန္းမ်ား ဒီဇယ္တလီတာ ၁,၀၆၅ က်ပ္၊ ပရီမီယံ ဒီဇယ္တလီတာ ၁,၀၇၅ က်ပ္၊ ေအာက္တိန္း -92 တလီတာ ၁,၀၃၅ က်ပ္ႏွင့္ ေအာက္တိန္း-95 ၁,၀၈၅ လီတာ ေပါက္ေဈး ရွိသည္။
ျပည္တြင္း စက္သုံးဆီေဈးသည္ ဧၿပီ ၂၈ မွ စက္တင္ဘာ ၂၈ ရက္ အထိ ငါးလအတြင္း ဒီဇယ္ တလီတာ က်ပ္ ၂၃၀ ၊ ပရီမီယံ တလီတာ ၂၂၅ က်ပ္၊ ေအာက္တိန္း-92 တစ္လီတာ က်ပ္ ၂၃၀ ႏွင့္ ေအာက္တိန္း-95 တလီတာ ၂၃၅ က်ပ္ ျဖင့္ အသီးသီး ျမင့္တက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
စက္သုံးဆီ ေဈးႏွုန္းကို အရင္းေဈးေအာက္ခ် ေရာင္းေနရသျဖင့္ လက္ရွိ တလီတာ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ျမင့္ တက္ေနေသာ ေဈးထက္ ေဈးႏွုန္းျပန္က်ရန္ အလားအလာ မရွိေသးေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံ စက္သုံးဆီလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း အတြင္းေရးမွူး ဦးဝင္းျမင့္က စက္တင္ဘာလ ၂၈ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ၌ ေျပာၾကားသည္။
“အျမတ္မရရင္ေန အရင္းေတာ့ လိုခ်င္တာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ အခု စက္သုံးဆီေဈးက အရင္ေဈးေအာက္ကို ေရာက္ေန တဲ့ေဈးမို႔ ထပ္က်ဖို႔ဆိုတာထက္ မက်ဖို႔က ပိုမ်ားတယ္။ တကယ္တမ္းဆို ျပန္တက္ဖို႔ပဲ ရွိတယ္ေလ။ အျမတ္တခုရ ေအာင္ေတာ့ သြားရမွာပဲ” ဟု ေျပာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စက္သုံးဆီ ေဈးႏွုန္းမ်ားကို အရင္းေဈးေအာက္ခ် မေရာင္းရန္ စက္သုံးဆီ ကုမၸဏီမ်ား၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ညႇိႏွိုင္း ထားေၾကာင္းလည္း ၎က ဆိုသည္။
အရင္းေဈးေအာက္ ေလၽွာ့ေရာင္းေနရသည္ ဆိုျခင္းမွာ ေဒၚလာေဈး ျမင့္ခ်ိန္တြင္ တင္သြင္းရျခင္း၊ ယေန႔ ေရာင္းခ် သည့္ စက္သုံးဆီသည္ ရက္သတၱတပတ္ ႀကိဳတင္ ဝယ္ယူရျခင္းေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေဒၚလာေဈးျပန္ က်ခ်ိန္တြင္ စက္သုံးဆီေဈး ျမင့္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးဝင္းျမင့္က ရွင္းျပသည္။
မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး စက္သုံးဆီ တင္သြင္း ျဖန႔္ျဖဴး ရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းကလည္း အရွုံးခံ ေရာင္းခ်ေပးေနေၾကာင္း ဆိုသည္။
မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး စက္သုံးဆီ တင္သြင္း ျဖန႔္ျဖဴးရာင္းခ်သူမ်ား အသင္း ဥကၠ႒ ဦးသက္ေဝ က “လက္ရွိ ၂ လ ၃ လအတြင္းမွာ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ စက္သုံးဆီေဈးေတြက နိုင္ငံျခား သြင္းေဈးထက္ကို ေအာက္ေရာက္ေနပါတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေဈးနဲ႔ မႏၲေလးေရာက္ေဈး ယွဥ္ရင္ ေရာင္းခ်ေပးေနတာက အရင္ေဈးေလာက္ပဲ ရွိတာပါ။ လက္ရွိ ေဒၚ လာေဈးက အတက္အက် တည္ၿငိမ္စ ျပဳလာတယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း တ႐ုတ္ေငြေဈးက ျမင့္ေနတယ္။ ျမန္မာက်ပ္ ေငြက က်ၿပီးရင္းက် ေနေတာ့ စက္သုံးဆီေဈးကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ဘယ္လိုမွ ထိန္းမရဘူး ျဖစ္ေနတာေပါ့” ဟု ေျပာသည္။
လတ္တေလာ အေျခအေန၌ အရွုံးေပၚ၍ နယ္ၿမိဳ႕ ေဒသမ်ားရွိ စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆိုင္ေလးမ်ားမွာ လုပ္ငန္း ရပ္ဆိုင္း ခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ရွိေနၿပီး ေငြေၾကးလိမ္လည္ ထြက္ေျပးသူ ၂ ဦးလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ေဒၚလာေဈးက်လၽွင္ စက္သုံးဆီေဈးက်နိုင္ရန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ားကို ျပည္ပမွ တင္သြင္းသည့္ စက္သုံးဆီကို လက္ကား ျပန္လည္ ေရာင္းခ်ရာတြင္ အနည္းဆုံး အျမတ္ ၀ ရာခိုင္ႏွုန္းမွ အမ်ားဆုံး ၂ ရာခိုင္ႏွုန္း ထက္ပိုမယူရန္ႏွင့္ လက္လီျပန္လည္ ေရာင္းခ်ရာတြင္လည္း အမ်ားဆုံး အျမတ္ ၄ ရာခိုင္ႏွုန္း ထက္ ပိုမယူရန္ အသင္း အေနျဖင့္ ညႇိႏွိုင္းထားသည္ဟုလည္း သိရသည္။
ယင္းေဈးႏွုန္းမ်ားသည္ ျဖစ္သင့္သည့္ ေဈးႏွုန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနျဖင့္လည္း သေဘာတူညီၾကၿပီး ယင္းအစီအစဥ္ကို စက္တင္ဘာလ၂၉ ရက္တြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီဟု ဆိုသည္။
(ဒီလွိုင္းဝင္း ပူးေပါင္း ေရးသားသည္။)
ဧရာဝတီ
0 comments:
Post a Comment