Monday, April 29, 2019

ဂ်ပန္ အိုဒီေအ ေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ သန္လ်င္တံတား အဆင္းမွ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အထိ ေလးလမ္းသြား ကတၱရာလမ္း လာမည့္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ၿပီးစီးမည္


ဂ်ပန္နိုင္ငံ အစိုးရ၏ အိုဒီေအ ေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ သန္လ်င္တံတား အဆင္းမွ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အထိ ေလးလမ္းသြား ကတၱရာလမ္းမသစ္ တည္ေဆာက္မွု လာမည့္ ေအာက္တိုဘာတြင္ ၿပီးစီးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအမတ္ႀကီး Mr.Ichiro Maruyama ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။ 
“သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဟာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ တစ္ခုတည္းျဖစ္တဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ စီးပြားေရးဇုန္အတြက္ အေရးႀကီးတာက အသြားအလာ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ ကားလမ္းဟာ အင္မတန္မွ ဆိုးရြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီကားလမ္းကို ေလးလမ္းသြား ကတၱရာလမ္း မခင္းဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂ်ပန္နိုင္ငံရဲ့ အိုဒီေအေခ်းေငြနဲ႔ တည္ေဆာက္ေနပါတယ္။ လာမယ့္ ေအာက္တိုဘာေလာက္မွာ ဒီလမ္း တည္ေဆာက္မွု ၿပီးစီးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတင္မက သန္လ်င္တံတား အသစ္ကိုလည္း တည္ေဆာက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအမတ္ႀကီး Mr.Ichiro Maruyama က The Daily Eleven သတင္းစာ၏ ေမးျမန္းမွုကို ေျဖၾကားခဲ့သည္။ 

ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ အသစ္ တည္ေဆာက္ေပးမည့္ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား (သန္လ်င္တံတား အမွတ္- ၃) တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း၏ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းရွိ ဂုံးေက်ာ္တံတား ပႏၷက္တင္ျခင္း အခမ္းအနားအား သာေကတၿမိဳ႕နယ္၊ ရွုခင္းသာၿမိဳ႕ပတ္လမ္း အနီးရွိ ခုံးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာတြင္ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၃ ရက္က က်င္းပခဲ့သည္။ 

ဂ်ပန္နိုင္ငံ ေခ်းေငြ အပါအဝင္ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၃ဝဝေက်ာ္ ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ (သန္လ်င္တံတား အမွတ္ ၃ ) စီမံကိန္းအား Package 1,2 & 3 အျဖစ္ အဆင့္အလိုက္ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ 

“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ့ ဖြံ့ၿဖိဳးလာမွုနဲ႔အတူ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ ဆိပ္ကမ္းကို ကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ခံနိုင္ဝန္ ကန႔္သတ္ခ်က္ရွိခဲ့လို႔ ေခတ္မီ တံတားအသစ္ တစ္စင္း တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။တိုးတက္ မ်ားျပားလာတဲ့ ယာဥ္စီးေရေၾကာင့္ လက္ရွိ တံတားေပၚ ျဖတ္သန္းရာမွာ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မွုေတြ ရွိေနလို႔ အဆင္မေျပမွုမ်ားစြာ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား (သန္လ်င္ တံတား အမွတ္-၃) ကို ေလးလမ္းသြား Cable Stayed တံတားအျဖစ္ အဆင့္ သုံးဆင့္ခြဲျခားၿပီးဂ်ပန္ တည္ေဆာက္ေရး ကုမၸဏီမ်ားမွ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္ေဆာက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းရွိ ဂုံးေက်ာ္တံတား ပႏၷက္တင္ျခင္း အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ 

သန္လ်င္တံတား အမွတ္(၃) ကို ပဲခူးျမစ္ေပၚမွ ျဖတ္သန္း၍ သန္လ်င္တံတား အမွတ္ (၁) ၏ ေအာက္ဘက္ ၁၂၅ မီတာအကြာတြင္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။ 

သာေကတႏွင့္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္မည့္ ယင္းတံတား အရွည္မွာ ၁၉၂၈ မီတာရွိၿပီး ပင္မတံတား အရွည္မွာ ၁၂၂၄ မီတာ ရွည္လ်ားသည္။ သာေကတဘက္ျခမ္း ခ်ဥ္းကပ္တံတား အရွည္မွာ မီတာ ၃၀၀ ရွိကာ သန္လ်င္ဘက္ျခမ္းတြင္ ၄၀၄ မီတာျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ 

Fly over Bridge ခ်ဥ္းကပ္တံတားအပိုင္းတြင္ သာေကတ ဘက္ျခမ္း၌ ၅၄၇ မီတာ၊ သန္လ်င္ဘက္ျခမ္းတြင္ ၁၈၈ မီတာရွိၿပီး ေလးလမ္းသြား ပင္မတံတား အက်ယ္မွာ ၂၄ မီတာ၊ ႏွစ္လမ္းသြား Fly over Bridge အက်ယ္မွာ ၁၂ ဒသမ ၅ မီတာ (ကုန္းေပၚအပိုင္း) ႏွင့္ တစ္လမ္းသြား One ramp Bridge အက်ယ္မွာ ၅ ဒသမ ၅၇ မီတာ (ေကြ႕ဝိုက္၍ တက္မည့္လမ္း) ျဖစ္သည္။ တံတား၏ ကိုယ္ထည္ကို Steel Box Grider Steel Box Girder ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး အုတ္ျမစ္ကို Steel Pipe Sheet Pile ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ကာ ယာဥ္တစ္စီးစီ၏ ခံနိုင္ဝန္မွာ ၇၅ တန္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ 

Eleven Media Group 

0 comments:

Post a Comment