တ႐ုတ္၏ ေဒၚလာဘီလ်ံေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္က်မည့္ BRI စီမံကိန္းမ်ားစာရင္း၌ မူလက ပါဝင္သည့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္-တ႐ုတ္-အိႏၵိယ- ျမန္မာစီးပြားေရးစႀကႍလမ္းသည္ BRI ဖိုရမ္ ေနာက္ဆုံးေန႔၌ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းအသစ္တြင္ ပါဝင္လာျခင္း မရွိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။
တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ BRI ဖိုရမ္ကို အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ နိုင္ငံအႀကီးအကဲ ၃၇ ဦး တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ဧၿပီ ၂၇ ရက္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၄ ဘီလ်ံ တန္ဖိုးရွိေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။ ယင္းတို႔၌ တ႐ုတ္အစိုးရ၏ ေဒၚလာထရီလ်ံႏွင့္ခ်ီလ်က္ တန္ဖိုးရွိသည့္ BRI စီမံကိန္းကို အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာႏွင့္ နယ္ေျမပိုင္ဆိုင္မွုဆိုင္ရာ အသိအမွတ္ျပဳမွုျဖင့္ အတည္ျပဳခ်က္ ေပးခဲ့ၾကသည္။
၂၀၁၇ ခုႏွစ္က ျပဳလုပ္သည့္ ပထမအႀကိမ္ BRI ဖိုရမ္ကဲ့သို႔ပင္ အိႏၵိယသည္ တ႐ုတ္-ပါကစၥတန္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္း (CPEC) ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎၏ ကန႔္ကြက္မွုမ်ားေၾကာင့္ အဆိုပါ ဖိုရမ္ကို လ်စ္လ်ဴျပဳခဲ့သည္။
ဖိုရမ္ပိတ္ပြဲ၌ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ပူးတြဲေၾကညာခ်က္တစ္ရပ္တြင္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္မွုျဖင့္ အရွိန္ျမႇင့္ျခင္းႏွင့္ ေထာက္ခံအားေပးျခင္းျပဳလုပ္သည့္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္းမ်ားႏွင့္ အျခားစီမံကိန္းမ်ား၏ အမည္မ်ားကို ေနာက္ဆက္တြဲတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။
CPEC ၊ (နီေပါ-တ႐ုတ္ နယ္ျခားျဖတ္ ေက်ာ္ရထားလမ္းပါဝင္သည့္) နီေပါ-တ႐ုတ္ ဟိမဝႏၲာျဖတ္ေက်ာ္ ဘက္စုံဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္ႏွင့္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္း (CMEC) တို႔ကိုမူ ေတာင္အာရွေဒသ စာရင္း၌ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စီမံကိန္းစတင္ခ်ိန္၌ BRI ၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္မူလက ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္-တ႐ုတ္-အိႏၵိယ- ျမန္မာစီးပြားေရးစႀကႍလမ္း (BCIMEC) ကို BRI ေအာက္၌ ေဖာ္ျပထားေသာ စီမံကိန္းမ်ား စာရင္းအသစ္၌ ထည့္သြင္းခဲ့ျခင္း မရွိေတာ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ အဆိုပါ စာရင္းအသစ္တြင္ စႀကႍလမ္း ၃၅ ခု ပါဝင္သည္။
BRI ၌ အထင္ကရ စီမံကိန္းတစ္ခုအျဖစ္ပါဝင္ေသာ CPEC သည္ ပါကစၥတန္တို႔ သိမ္းပိုက္ထားေသာ ကက္ရွ္မီးယားေဒသအျခမ္း CPEC ကို ျဖတ္ေက်ာ္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိႏၵိယက ကန႔္ကြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကီလိုမီတာ ၂၈၀၀ ရွည္လ်ားမည့္ BCIMEC သည္ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္းၿမိဳ႕ႏွင့္ အိႏၵိယနိုင္ငံ ကိုးလ္ကတၱားတို႔ကို ဆက္သြယ္မည့္လမ္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိုင္ငံ ဒါကာၿမိဳ႕တို႔ကို ျဖတ္သန္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။
ကီလိုမီတာ ၁၇၀၀ ရွည္လ်ားမည့္ CMEC သည္ အိႏၵိယသမုဒၵရာသို႔ ပင္လယ္ထြက္ေပါက္ရမည့္ တ႐ုတ္၏ အခ်က္အခ်ာ စီမံကိန္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္မွေန၍ ျမန္မာနိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ဦးတည္သြားကာ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ရွိ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ (SEZ) ၌ အဆုံးသတ္မည္ျဖစ္သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ပင္ နီေပါ-တ႐ုတ္ ဟိမဝႏၲာ ျဖတ္ေက်ာ္ ဘက္စုံဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္သည္ ခ်န္ဒူးၿမိဳ႕မွစတင္ကာ စီခၽြမ္-တိဘက္ အေဝးေျပးလမ္းမ သို႔မဟုတ္ စီခၽြမ္-တိဘက္ ရထားလမ္းသို႔ ဆက္သြယ္မည္ျဖစ္သည္။
တိဘက္မွ ရထားလမ္းသည္ ယာအန္း၊ ကမ္ဒို၊ လာဆာႏွင့္ ရွီဂါေဆးၿမိဳ႕မ်ားမွတစ္ဆင့္ ခတၱမႏၵဴၿမိဳ႕သို႔ ထပ္မံခ်ဲ႕ထြင္မည္ျဖစ္သည္။
Ref ; The Times of India
Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment