Wednesday, June 20, 2018

အာရွပတ္လမ္း၏ အစိတ္အပုိင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ မႏၲေလး-မုံရြာ-ပုလဲ-ဂန္႔ေဂါ-ကေလးၿမိဳ႕တုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းမႀကီးေပၚရွိ ကမၻားနီတံတားသစ္ကုိ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘတ္ဂ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္ေပးရန္ လ်ာထား


အာရွပတ္လမ္း၏ အစိတ္အပုိင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ မႏၲေလး – မုံရြာ – ပုလဲ – ဂန္႔ေဂါ – ကေလးလမ္းပုိင္းရွိ ကေလးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ကမၻားနီတံတား အသစ္တစ္စင္းကုိ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘတ္ဂ်က္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ အတြက္ လ်ာထား ထည့္သြင္းထားသည္ဟု သိရသည္။

“၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘတ္ဂ်က္မွာ လ်ာထားမယ္လုိ႔ ၀န္ႀကီးက ေျဖပါတယ္။ အေဟာင္းေနရာ မဟုတ္ပါဘူး။ လက္ရွိတံတားရဲ႕ ေအာက္နားမွာ အသစ္ထပ္လုပ္ေပးမွာ။ ကား၊ ဆုိင္ကယ္၊ လူတုိ႔ ျဖတ္လုိ႔ရေအာင္ပါ။ ရထားသံလမ္း ကမၻားနီတံတားအေဟာင္းကုိ ရထားအတြက္ပဲ သီးသန္႔ထားေတာ့မယ္။ ရထားသြားသည္ျဖစ္ေစ၊ မသြားသည္ျဖစ္ေစ၊ တံတားအသစ္တစ္စင္း ထပ္ထုိးေပးမွာပါ။ အၿပိဳင္တံတားတစ္စင္း အသစ္ထုိးမွာပါ။ လက္ရွိ ကမၻားနီတံတားက ထုိးထားတာ ၂၅ ႏွစ္ေတာင္ ရွိသြားၿပီဆုိေတာ့ အဲဒီတံတားမွာ ဆုိင္ကယ္လဲတဲ့ သူ႔ ေန႔တုိင္းလုိ ရွိေနတယ္။ မုိးရာသီဆုိ ပုိဆုိးတယ္။ ျပည္သူလူထု အတြက္ မသုံးသင့္တဲ့ တံတားပါ။ ဘတ္ဂ်က္ရရွိမႈ အေပၚမွာ လုပ္ေပးမယ္ေပါ့။ ကြၽန္မက အဲဒီတံတားကို အရင္ႏွစ္ကတည္းက ကေလးၿမိဳ႕ ျပည္သူလူထုအတြက္ ဘာအလုိအပ္ဆုံးလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ျမစ္သာျမစ္ကူး တံတားရယ္၊ အခုျမစ္သာျမစ္ကူးတံတားကလည္း ကေလးၿမိဳ႕ဖက္က ရြာေတြက အကန္႔အသတ္နဲ႔ သြားေနရတယ္။ ကေလးၿမိဳ႕ဘက္ျခမ္းမွာ လုိတယ္။ ျမစ္သာျမစ္ကူးတစ္စင္းက ရွိေပမဲ့ ကေလးၿမိဳ႕အတြက္ အသုံးမ၀င္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီအတြက္ တံတားတစ္စင္းရယ္။ အခု ကမၻားနီတံတားရယ္ေပါ့။ ျပည္သူလူထုအတြက္ အသုံးျပဳႏုိင္ အေရးပါတဲ့ တံတားေတြ ေတာင္းတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ကမၻားနီတံတားက သူတုိ႔ ေဆာက္ခဲ့တုန္းက ဘတ္ဂ်က္ အေျခအေနေပၚ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေဆာက္ခဲ့ပုံရပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ လုံး၀မျဖစ္သင့္ေတာ့တဲ့ အသုံးမျပဳသင့္ေတာ့တဲ့ တံတားျဖစ္ေနတယ္။ ကားနဲ႔ ဆုိင္ကယ္နဲ႔ လူနဲ႔ လြတ္လြတ္ ကြၽတ္ကြၽတ္သြားရမယ့္ တံတားတစ္စင္း လုိတာပါ။ ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ကြင္းဆင္းၿပီး တင္ျပေတာင္းခံခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့လည္း ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘတ္ဂ်က္မွာ ထည့္ေပးမယ္ဆုိေတာ့ ေက်နပ္မိပါတယ္” ဟု ကေလးၿမိဳ႕ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ေဒၚရွားမီးက ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိ ကမၻားနီတံတားသည္ ရထားလမ္းပါ၀င္ၿပီး ကေလး-ဂန္႔ေဂါ မီးရထားလမ္းမေပၚတြင္ ရထားတံတားအျဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္ခန္႔ရွိကာ ၂၀၁၅ ေရေဘးတြင္လည္း ပ်က္စီးမႈဒဏ္ကုိ ခံခဲ့ရၿပီး ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ခဲ့ရကာ လက္ရွိတြင္ ၂၂ ဘီးတြဲကားမ်ား၊ ၁၂ ဘီးကားမ်ားစသည့္ ကုန္တင္ကားမ်ား၊ ခရီးသည္တင္ကားမ်ား၊ ပုဂၢလိကပုိင္းကားမ်ား၊ ဆုိင္ကယ္မ်ား ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းလ်က္ရွိၿပီး တံတား၏ ၾက့ံခုိင္ေရးအတြက္လည္း ေဒသခံမ်ား စုိးရိမ္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။

“ကမၻားနီတံတားက ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ကေလးၿမိဳ႕၊ တမူးၿမိဳ႕ကုိလာတဲ့ ကားေတြ အကုန္ျဖတ္ရတယ္။ မုိးရာသီဆုိရင္ ကေလး-ဂန္႔ေဂါ-ပုလဲ-မုံရြာလမ္းက သြားလာၾကတာမ်ားေတာ့ ဒီတံတားကုိ မျဖတ္မျဖစ္ ျဖတ္ရတယ္။ ဒီတံတားသာ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကေလးၿမိဳ႕၊ တမူးၿမိဳ႕တုိ႔က ေဒသခံေတြ ကားလမ္းက အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္သေလာက္ ျဖစ္သြားမယ္။ ယာႀကီးလမ္းကလည္း သြားမရဘူး။ မုိးတြင္းဆုိ မဟာၿမိဳင္လမ္းကလည္း သြားရတာ မလြယ္ဘူး။ ဒီတံတားကုိပဲ အားကုိးသြားေနၾကရတယ္။ တစ္ရက္ကုိ ကား၊ ဆုိင္ကယ္ အစီးေရ ရာဂဏန္းေလာက္ ျဖတ္သန္းေနတဲ့ တံတား ျဖစ္ပါတယ္။ မုိးတြင္းဆုိရင္ နန္းကသည္းေခ်ာင္း (မဏိပူရ္ျမစ္) ကလည္း ေရတအားမ်ားေတာ့ တံတားမရွိလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ခ်င္းေတာင္၊ ခ်င္းေတာင္ေျခနဲ႔ ကေဘာ္ေဒသအတြက္ အေရးပါတဲ့ တံတားတစ္စင္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ကေလးၿမိဳ႕ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ေအာင္သူထြန္း
Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment