Friday, June 22, 2018

အေျခခံပညာကို သင္ယူၿပီးေျမာက္မွသာ တကၠသိုလ္ပညာ ရပ္မ်ားကို သင္ယူႏုိင္သည့္ အဆင့္ေရာက္ရွိေအာင္ စနစ္သစ္ပညာ ေရးကို ကူးေျပာင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိဟုဆို


လတ္တေလာတြင္ စနစ္သစ္ ပညာေရးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ကာလျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္သူမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေနသည့္ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ လူငယ္ေမာင္မယ္ မ်ားကို ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္သည့္အခါတြင္ အေျခခံပညာကို သင္ယူၿပီးေျမာက္မွသာ တကၠသိုလ္ပညာ ရပ္မ်ားကို သင္ယူႏုိင္သည့္ အဆင့္ေရာက္ရွိေအာင္ စနစ္သစ္ပညာ ေရးကို ကူးေျပာင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ဇြန္လ ၂၁ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ ေကာ္မရွင္၏ ၆လတာကာလအတြင္း လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာႏွင့္ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေျပာၾကားစဥ္ ယင္းသို႕ထည့္သြင္းေျပာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒ ၂၀၁၄ႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ ၂၀၁၅ တို႔ႏွင့္အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း ၂၀၁၆ - ၂၀၂၁ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ဦးစား ေပးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ 

ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ တိုးတက္မႈ ဦးေရကို ၃ႏွစ္တာကာလ ႏိႈင္းယွဥ္မည္ ဆိုပါက ၂၀၁၅ -၂၀၁၆ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ၈ ဒသမ ၆သန္းေက်ာ္၊ ၂၀၁၆ - ၂၀၁၇ ပညာ သင္ႏွစ္တြင္ ၈ ဒသမ ၈၉ သန္းႏွင့္ ၂၀၁၇ - ၂၀၁၈ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ၉ ဒသမ ၁၇သန္း အထိ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းအဆင့္ တိုးျမွင့္ဖြင့္လွစ္ေပးႏုိင္ခဲ့သည့္ အျပင္ အဓိက အခက္အခဲရွိ ေနသည့္ ေဒသမ်ားကို ဦးစားေပး ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ခဲ့သည့္ အတြက္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူဦးေရ တိုးတက္ မ်ားျပားလာသကဲ့သို႔ ႏွစ္အလိုက္ အတန္းကူးေျပာင္းမႈ အေျခအေနသည္လည္း အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၌ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ဦးေရ သိသိသာသာ တိုးတက္မ်ားျပားလာသည္။

၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကို သင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း ရရွိရံု ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသာ မဟုတ္ဘဲ သင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း ျမင့္မားလာသကဲ့သို႔ ပညာေရးအရည္အေသြး ျမင့္မားေစရန္အတြက္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားကို သင္တန္းေပးျခင္း၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အရည္အေသြးမ်ား ျမွင့္တင္ ေပးျခင္း၊ သင္ရိုးညႊန္းတန္းမ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေက်ာင္းသံုးဖတ္စာအုပ္မ်ား အသစ္ျပဳစု ျဖန္႔ေ၀ေပးျခင္း၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို မြမ္းမံသင္တန္းမ်ား ေပးျခင္းႏွင့္ မူလတန္းပညာ သင္ယူေနသူအားလံုးကို မူလတန္းပညာ သင္ယူၿပီးေျမာက္ေရးအတြက္ အမ်ိဳးသားပညာေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္းပါ အတိုင္းႀကိဳးပမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။

သင္ယူမႈအားေကာင္းေစရန္ႏွင့္ တစ္သက္တာ သင္ယူႏိုင္ေစရန္ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္း ရွိေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားအျဖစ္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ႏုိင္ရန္ ကေလးမ်ားကို ကာယ၊ ဥာဏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ကေလးငယ္မ်ား ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မည့္ ဆရာ၊ဆရာမ မ်ား၏ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရးႏွင့္ က်ား၊မ အခ်ိဳးမွ်တေရး၊ သင္တန္းမ်ား တိုးခ်ဲ႔ေရး၊ Grade 3 ၿပီးသြားသည့္ မူလတန္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတိုင္း စာဖတ္ႏုိင္၊ ေရးႏိုင္၊ တြက္ႏုိင္မွသာ တစ္သက္ တာ ဆက္လက္ သင္ယူႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။

အရိုးစြဲေနသည့္ အလြတ္က်က္မွတ္မႈမွ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈကို အားေပးျမွင့္တင္ ႏုိင္ေစရန္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ သင္ယူသူမ်ားအားလံုး စာဖတ္ရန္ႏွင့္ အသံုးခ်သုေတသန မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၿပီး သုေတသန ရလဒ္မ်ားမွ သုေတသန စာတမ္းမ်ား ျပဳစုျခင္း၊ သုေတသန စာတမ္းဖတ္ၾကားျခင္း၊ သုေတသန ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေရးသားျပဳစုၿပီး နက္နက္နဲနဲ သင္ၾကားသင္ယူရင္း Deep Learning ကို ဆရာႏွင့္ သင္ယူသူတို႔ မ်ားမ်ားေဆြးေႏြး ႏုိင္မွသာ Quality Education ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ သက္ေမြးပညာေရးႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရး အေနျဖင့္လည္း ပထမတန္းစား ပညာေရးျဖစ္မွသာ လုပ္သားေစ်းကြက္ အတြင္းတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္း ရွိသည့္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ Quality Education ကိုဦးတည္တိုးခ်ဲ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သည့္အခါတြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ မိဘမ်ား၊ ဆရာမ်ား၊ ျပည္သူမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး ၊ ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ စုေပါင္း အင္အားျဖင့္သာ ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

The Ladies News

0 comments:

Post a Comment