Sunday, April 28, 2019

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္၊ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္မည့္ ရန္ကုန္မိုးပ်ံအျမန္လမ္း စီမံကိန္းတစ္ခုလုံးကို အတိုးႏွုန္းသက္သာၿပီး ႏွစ္ ၄၀ ေခ်းေငြစီမံကိန္းျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္အစိုးရ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအမတ္ႀကီး ေျပာၾကား

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္၊ ေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္ ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္မည့္ ရန္ကုန္မိုးပ်ံအျမန္လမ္း စီမံကိန္းတစ္ခုလုံးကို အတိုးႏွုန္းသက္သာၿပီး ႏွစ္ ၄၀ ေခ်းေငြစီမံကိန္းျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္အစိုးရ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအမတ္ႀကီး Mr. Ichiro Maruyama ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။ 
“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ့ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္၊ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္မယ့္ မိုးပ်ံရထား စီမံကိန္းတစ္ခုလုံးကို ဂ်ပန္အစိုးရရဲ့ အိုဒီေအေခ်းေငြနဲ႔ပဲ တည္ေဆာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်းေငြလို႔ဆိုရာမွာ တျခားနိုင္ငံေတြက ေပးတဲ့ေခ်းေငြေတြနဲ႔ လုံးဝမတူပါဘူး။ အတိုးႏွုန္းက သုည ဒသမ ၀၁ ရာခိုင္ႏွုန္းပါ။ ၿပီးေတာ့ ျပန္ဆပ္တာက အႏွစ္ ၄၀ အေနနဲ႔ ျပန္ဆပ္ရပါမယ္။ အႏွစ္ ၄၀ လို႔ဆိုရာမွ ပထမ ၁၀ ႏွစ္က လုံးဝျပန္ဆပ္ဖို႔မလိုပါဘူး။ ေနာက္ အႏွစ္ ၃၀ မွ ျပန္ဆပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီစီမံကိန္းတစ္ခုလုံးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ကုန္က်မလဲဆိုတာကေတာ့ ေလ့လာမွုေတြ ျပဳလုပ္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္” ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအမတ္ႀကီး Mr. Ichiro Maruyama က ဧၿပီ ၂၈ ရက္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ 

ျမန္ႏွုန္းျမင့္ ရထားစနစ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရွိဘူတာႀကီး - မဂၤလာဒုံေလဆိပ္ႏွင့္ လွိုင္သာယာ -တိုးေၾကာင္ကေလး လမ္းပိုင္းႏွစ္ခုတြင္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ျပဳလုပ္ေနသည့္ အေသးစိတ္ေလ့လာမွု ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ၿပ လူထုရထားပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း YUMRT ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ျမန္ႏွုန္းျမင့္ရထားစနစ္ကို ၂၀၁၉ ႏွစ္ ကုန္ပိုင္းတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းလမ္းပိုင္းမ်ား အေသးစိတ္ေလ့လာမွုမ်ားကို ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ယခုႏွစ္ကုန္တြင္ အၿပီးသတ္အစီရင္ခံစာ ထြက္ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။ 

အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ကနဦးေလ့လာမွုကို ၂၀၁၆ ၾသဂုတ္မွ ၂၀၁၇ ၾသဂုတ္အထိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိျပဳလုပ္ေနသည့္ အေသးစိတ္ေလ့လာမွုသည္ ၂၀၁၉ စက္တင္ဘာတြင္ ၿပီးစီးမည္ဟုဆိုသည္။ ဂ်ပန္နိုင္ငံ JICA အေနျဖင့္ လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး စီမံကိန္းၿပီးစီးပါက ၿမိဳ႕ပတ္ရထားတစ္စင္းႏွင့္ တစ္စင္း ၁ဝမိနစ္မွ ၁၂မိနစ္ျခားစီ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ၾကာခ်ိန္ကို ေလၽွာ့ခ်နိုင္မည္ျဖစ္ကာ ရထားစီးခရီးသည္ ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းခန႔္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္နိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 

လက္ရွိၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းပိုင္းသည္ ၂၉ မိုင္ခန႔္ရွည္လ်ားၿပီး ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ခုတ္ေမာင္းခ်ိန္အေနျဖင့္ ၂ နာရီႏွင့္ မိနစ ၅၀ ၾကာျမင့္ေၾကာင္းသိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ခုတ္ေမာင္းခ်ိန္ ၁ နာရီမိနစ္ ငါးဆယ္ခန႔္သာ ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္းသူ အေနျဖင့္ လက္ရွိတြင္ တစ္ေန႔လၽွင္ ကိုးေသာင္းခန႔္ရွိရာမွ စီမံကိန္းၿပီးစီးပါက တစ္ေန႔လၽွင္ သုံးသိန္းခန႔္ရွိလာနိုင္မည္ဟု သိရသည္။ 

Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment