မေကြးတိုင္း၊ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေသြးနက္ေက်း႐ြာ နယ္နိမိတ္အတြင္းရွိ ႐ွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားႀကီးေဂါပက အဖြဲ႔ကို အျခားေက်းရြာျဖစ္သည့္ ႀကီးနီေက်းရြာကသာ ေဂါပကဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယကအဖြဲ႔က ဆုံးျဖတ္ခဲ႔ျခင္းကို မေက်နပ္သည့္အတြက္ ေဒသခံေက်းရြာသားမ်ား စုေပါင္း၍ ဆႏၵေဖာ္ ထုတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔က ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ နယ္၊ ေသြးနက္ေက်း႐ြာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တြင္ ေဒသခံ ေက်းရြာသား ၁၀၀ ေက်ာ္က သတင္းစာ႐ွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ခဲ႔သည္။
႐ွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားေျမသည္ ေသြးနက္ေက်းရြာပိုင္ နယ္နိမိတ္တြင္ တည္႐ွိေၾကာင္း ၿမိဳ႕နယ္ေျမစာရင္း က ေျမစာရင္းပုံစံ (၁၀၅/၁၀၆) ျဖင့္ ေထာက္ခံထားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔က ႀကီးနီေက်းရြာကိုသာ ေဂါပကဖြဲ႔စည္းရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ႔ျခင္းသည္ တစ္ဖက္သတ္ဆန္လြန္းသည္ ဟု ေသြးနက္ေက်း႐ြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဆရာ ေတာ္ ဦးဝိသုတက မဇၩိမသို႔ မိန္႔ၾကားသည္။
" ဦးဇင္းတို႔ ေသြးနက္အုပ္စု၊ ေသြးနက္ေက်းရြာ၊ နယ္နိမိတ္ထဲမွာ သာသနာ့နယ္ေျမထဲမွာ ကြင္းအမွတ္ ၁၅ တည္ထားတဲ႔ ႐ွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားကို ပိုင္ဆိုင္ရင္ ဦးဇင္းတို႔ပဲ ပိုင္ဆိုင္ရမွာ၊ အခုေတာ့ ဘာမွ မဆိုင္တဲ႔ တစ္ဖက္ရြာကို အႏိုင္ေပးတဲ႔ အတြက္ ဦးဇင္းတို႔က မေက်နပ္ဘူး" ဟု မိန္႔ၾကားသည္။
ယင္းဘုရားႀကီးသည္ ကြင္းအမွတ္ (၂၃၁၇)၊ ဦးပိုင္(၁၆)၊ ဧရိယာ(၀.၁၈)ဧကျဖင့္ ေျမစာရင္းပုံစံ (၁၀၅/ ၁၀၆)ျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ေျမစာရင္းဌာနက ေထာက္ခံေပးခဲ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ရွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားႀကီး၏ ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ အျငင္းပြားမႈအတြက္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၅ ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာ နာယက အဖြဲ႔က အျခားေက်းရြာ ျဖစ္သည့္ ႀကီးနီေက်းရြာကသာ ေဂါပကဖြဲ႔စည္းသင့္ေၾကာင္း ဆုံး ျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ ဘုရားနယ္နိမိတ္အျငင္းပြားမႈမွာ ၂၀၁၀ ခု ႏွစ္ကတည္းက ၈ ႏွစ္တိုင္႐ွိၿပီျဖစ္ကာ အျငင္းပြား သည့္ႏွစ္ မွစ၍ ဘုရားပြဲမလုပ္ျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ ဘုရားနယ္ေျမအျငင္းပြားခဲ႔ၿပီးေနာက္ ေဂါပကအဖြဲ႔ ၂ ဖြဲ႔ ႐ွိခဲ႔ၿပီး၊ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က မေကြးတိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဘုန္းေမာ္ ေရႊ အုပ္စုေဂါဖြဲ႔ ညႊန္ၾကားခဲ႔ေသာ္လည္း ညီညြတ္မႈ မရွိသျဖင့္ အထမေျမာက္ခဲ႔ေၾကာင္း သိရသည္။
" ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒီေက်းရြာအုပ္စုမွာရွိတဲ႔ ႀကီးနီရြာ မပါဘဲ က်န္တဲ႔ ၄ ရြာက စုေပါင္းလက္မွတ္ေရးထိုး ၿပီး တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဆီစာတင္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီး သာသနာေရးဝန္ႀကီး သူရဦးေအာင္ကို ဆီလည္း စာတင္သြားမယ္၊ ေနာက္ၿပီး လူထုအင့္ အားနဲ႔ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ဖို႔လည္း အစီအစဥ္႐ွိပါတယ္" ဟု ေခ်ာင္းနက္ေက်းရြာသား ဦးေအာင္သန္းက ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔က ဆုံး ျဖတ္ခဲ႔ျခင္းသည္ ေက်းရြာသားမ်ားအခ်င္းခ်င္း အဓိက ရုန္းေတြျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု ေသြးနက္ ေက်းရြာအုပ္စုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေငြထြန္းက ေျပာ သည္။
" တကယ္တမ္းက်ရင္ ဒါက ဘာသာေရးကိစၥ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ အခုလို တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အရႈံးေပးလိုက္၊ အသာေပးလိုက္ဆိုရင္ ဒါက ျပည္သူေတြက ဘာသာေရးျပသနာ အဓိကရုဏ္းေတြျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ေသြးထြက္သံယိုေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈမရွိႏိုင္ဘူး၊ တင္းမာသည္ထက္ တင္းမာေအာင္ ျဖစ္သြားတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ထိန္းရတာ ခက္တယ္" ဟု ေသြးနက္ ေက်း ရြာအုပ္စုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေငြထြန္းက ေျပာသည္။
ေခ်ာက္ၿမိဳ႕နယ္၊ အုပ္စုေသြးနက္စုေက်းရြာတြင္ ယခု အျငင္းပြားေနသည့္ ႀကီးနီေက်းရြာအပါအဝင္ ေသြး နက္ရြာသစ္၊ ေရတြင္းခ်ိဳင့္၊ တေရာ္ကုန္း၊ နယ္ျခား ဟူ၍ ရြာေပါင္း ၆ ရြာပါဝင္၍ လူဦးေရ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ ေနထိုင္သည္။
ယခုအျငင္းပြားေနသည့္ ႐ွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားႀကီး သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၄၅၄က အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ႔သည့္ ေရွးေဟာင္းဘုရားတစ္ဆူျဖစ္ၿပီး၊ ယခုအခါ ဘုရားအား ၂ ဖက္ေက်းရြာသား မ်ားက ေသာ့ခတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
Mizzima - News in Burmese
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔က ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ နယ္၊ ေသြးနက္ေက်း႐ြာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တြင္ ေဒသခံ ေက်းရြာသား ၁၀၀ ေက်ာ္က သတင္းစာ႐ွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ခဲ႔သည္။
႐ွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားေျမသည္ ေသြးနက္ေက်းရြာပိုင္ နယ္နိမိတ္တြင္ တည္႐ွိေၾကာင္း ၿမိဳ႕နယ္ေျမစာရင္း က ေျမစာရင္းပုံစံ (၁၀၅/၁၀၆) ျဖင့္ ေထာက္ခံထားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔က ႀကီးနီေက်းရြာကိုသာ ေဂါပကဖြဲ႔စည္းရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ႔ျခင္းသည္ တစ္ဖက္သတ္ဆန္လြန္းသည္ ဟု ေသြးနက္ေက်း႐ြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဆရာ ေတာ္ ဦးဝိသုတက မဇၩိမသို႔ မိန္႔ၾကားသည္။
" ဦးဇင္းတို႔ ေသြးနက္အုပ္စု၊ ေသြးနက္ေက်းရြာ၊ နယ္နိမိတ္ထဲမွာ သာသနာ့နယ္ေျမထဲမွာ ကြင္းအမွတ္ ၁၅ တည္ထားတဲ႔ ႐ွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားကို ပိုင္ဆိုင္ရင္ ဦးဇင္းတို႔ပဲ ပိုင္ဆိုင္ရမွာ၊ အခုေတာ့ ဘာမွ မဆိုင္တဲ႔ တစ္ဖက္ရြာကို အႏိုင္ေပးတဲ႔ အတြက္ ဦးဇင္းတို႔က မေက်နပ္ဘူး" ဟု မိန္႔ၾကားသည္။
ယင္းဘုရားႀကီးသည္ ကြင္းအမွတ္ (၂၃၁၇)၊ ဦးပိုင္(၁၆)၊ ဧရိယာ(၀.၁၈)ဧကျဖင့္ ေျမစာရင္းပုံစံ (၁၀၅/ ၁၀၆)ျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ေျမစာရင္းဌာနက ေထာက္ခံေပးခဲ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ရွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားႀကီး၏ ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ အျငင္းပြားမႈအတြက္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၅ ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာ နာယက အဖြဲ႔က အျခားေက်းရြာ ျဖစ္သည့္ ႀကီးနီေက်းရြာကသာ ေဂါပကဖြဲ႔စည္းသင့္ေၾကာင္း ဆုံး ျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ ဘုရားနယ္နိမိတ္အျငင္းပြားမႈမွာ ၂၀၁၀ ခု ႏွစ္ကတည္းက ၈ ႏွစ္တိုင္႐ွိၿပီျဖစ္ကာ အျငင္းပြား သည့္ႏွစ္ မွစ၍ ဘုရားပြဲမလုပ္ျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ ဘုရားနယ္ေျမအျငင္းပြားခဲ႔ၿပီးေနာက္ ေဂါပကအဖြဲ႔ ၂ ဖြဲ႔ ႐ွိခဲ႔ၿပီး၊ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က မေကြးတိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဘုန္းေမာ္ ေရႊ အုပ္စုေဂါဖြဲ႔ ညႊန္ၾကားခဲ႔ေသာ္လည္း ညီညြတ္မႈ မရွိသျဖင့္ အထမေျမာက္ခဲ႔ေၾကာင္း သိရသည္။
" ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒီေက်းရြာအုပ္စုမွာရွိတဲ႔ ႀကီးနီရြာ မပါဘဲ က်န္တဲ႔ ၄ ရြာက စုေပါင္းလက္မွတ္ေရးထိုး ၿပီး တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဆီစာတင္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီး သာသနာေရးဝန္ႀကီး သူရဦးေအာင္ကို ဆီလည္း စာတင္သြားမယ္၊ ေနာက္ၿပီး လူထုအင့္ အားနဲ႔ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ဖို႔လည္း အစီအစဥ္႐ွိပါတယ္" ဟု ေခ်ာင္းနက္ေက်းရြာသား ဦးေအာင္သန္းက ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔က ဆုံး ျဖတ္ခဲ႔ျခင္းသည္ ေက်းရြာသားမ်ားအခ်င္းခ်င္း အဓိက ရုန္းေတြျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု ေသြးနက္ ေက်းရြာအုပ္စုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေငြထြန္းက ေျပာ သည္။
" တကယ္တမ္းက်ရင္ ဒါက ဘာသာေရးကိစၥ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ အခုလို တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အရႈံးေပးလိုက္၊ အသာေပးလိုက္ဆိုရင္ ဒါက ျပည္သူေတြက ဘာသာေရးျပသနာ အဓိကရုဏ္းေတြျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ေသြးထြက္သံယိုေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈမရွိႏိုင္ဘူး၊ တင္းမာသည္ထက္ တင္းမာေအာင္ ျဖစ္သြားတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ထိန္းရတာ ခက္တယ္" ဟု ေသြးနက္ ေက်း ရြာအုပ္စုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေငြထြန္းက ေျပာသည္။
ေခ်ာက္ၿမိဳ႕နယ္၊ အုပ္စုေသြးနက္စုေက်းရြာတြင္ ယခု အျငင္းပြားေနသည့္ ႀကီးနီေက်းရြာအပါအဝင္ ေသြး နက္ရြာသစ္၊ ေရတြင္းခ်ိဳင့္၊ တေရာ္ကုန္း၊ နယ္ျခား ဟူ၍ ရြာေပါင္း ၆ ရြာပါဝင္၍ လူဦးေရ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ ေနထိုင္သည္။
ယခုအျငင္းပြားေနသည့္ ႐ွင္ပင္ဒီတိုးဘုရားႀကီး သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၄၅၄က အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ႔သည့္ ေရွးေဟာင္းဘုရားတစ္ဆူျဖစ္ၿပီး၊ ယခုအခါ ဘုရားအား ၂ ဖက္ေက်းရြာသား မ်ားက ေသာ့ခတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
Mizzima - News in Burmese
0 comments:
Post a Comment