Sunday, June 3, 2018

အေျခခံပညာေက်ာင္းဖြင့္ရာသီ သင္႐ုိးသစ္၊ စနစ္သစ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔အသံ


အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား ဇြန္လ ၁ ရက္တြင္စတင္ဖြင့္လွစ္ခ့ဲသည္။ သင္႐ိုးသစ္ျဖင့္ သင္ၾကားမႈသည္ ယခုႏွစ္၌ ဒုတိယတန္း Grade 2 အထိေရာက္ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး သင္႐ုိးသစ္၊ စနစ္သစ္ျဖင့္ သင္ၾကားမႈသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအတြက္ ေနသားတက်ျဖစ္၊ မျဖစ္၊ ျပင္ပတြင္ က်ဴရွင္ယူရန္ လုိ၊ မလုိႏွင့္ အမွန္တကယ္ထိေရာက္မႈရွိေသာသင္႐ုိးမ်ားျဖစ္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ မိဘ၊ ဆရာ၊ေက်ာင္းသားအားလံုးပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္သည့္အခ်က္မ်ားကုိျပည္သူမ်ား၏အသံအျဖစ္စုစည္းေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

ဦးတင့္ထြန္းႏုိင္ (အထက္တန္းျပ၊ ကေလးၿမိဳ႕နယ္)
ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္မွာ ႀကံဳရတာကအဓိကဆရာအင္အား မေလာက္င မႈေတြေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တာ၀န္က်တဲ့ေက်ာင္းမွာဆုိ အထက္တန္းဆရာ အင္အားနည္းလုိ႔ တစ္ရက္လုံးအခ်ိန္ျပည့္နီးပါး၀င္ၾကရတယ္။ ဘာသာ ရပ္ေတြကုိလည္း သုံး၊ ေလးဘာသာသင္ၾကရတယ္။ ပညာေရးတကၠသုိလ္ က ႐ူပ၊ ဇီ၀သိပၸံတြဲနဲ႔ၿပီးခဲ့ေပမယ့္ လုိအပ္ခ်က္အရပထ၀ီ၀င္ပါ ကူသင္ေန ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူ႔ေမဂ်ာသမားေလာက္ကြၽန္ေတာ္သင္တာသိပ္မထိ ေရာက္ႏုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ မိဘဆရာပူးေပါင္း၊ ကေလးပညာေကာင္းလုိ႔ ဆုိထားေပမယ့္ ပူးေပါင္းမႈေတာ့အမ်ားစုအားနည္းေနဆဲလို႔ပဲျမင္မိပါတယ္။ ဆရာေတြဘက္ကလည္း စည္း ႐ုံးေရးေကာင္းရမယ္။ ေစတနာထားရမယ္။ ဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပရမယ္။ မိဘေတြဘက္ကလည္း ကုိယ့္ သားသမီးပညာေရးကုိ စိတ္၀င္စားရမယ္။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ကူညီခ်င္စိတ္ရွိရမယ္။  ကြၽန္ေတာ္ေတာင္တန္းေပၚမွာ တာ၀န္က်ခဲ့ေတာ့ မိဘေတြေက်ာင္းေရွ႕ကျဖတ္ၿပီး ေတာင္ယာသြားတာ ေက်ာင္းဘက္ေတာင္ လွည့္မၾကည့္အားၾကရွာဘူးဗ်။ အလြတ္က်က္စနစ္ေဟာင္းက ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီခဲ့ၿပီဆုိေတာ့ ျပဳျပင္စမွာ သင္႐ုိးသစ္ကုိသိပ္မႀကိဳက္တာတုိ႔၊ ဘာတို႔ရွိတာေပါ့။ တခ်ိဳ႕မိဘေတြဆုိ ေက်ာင္းဖြင့္တာၾကာလွ ၿပီ။ ကေလးေတြကုိ ခုထိဘာစာမွမသင္ေပးေသးဘူးေတြ ေျပာလာၾကတာေပါ့။ စာအလြတ္က်က္ေနမွပညာ ထင္သူမိဘတခ်ိဳ႕အထင္လြဲၾကတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဒီစနစ္ေအာင္ျမင္သြားရင္ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။ မိဘ ေတြလည္း နားလည္လာၾကမွာပါ။ က်ဴရွင္ေတြအဓိကေခတ္စားၿပီးသိန္းရာေထာင္ခ်ီစီးပြားျဖစ္ေနတာဟာ ဆယ္တန္းအမွတ္စာရင္းဟာ ဘ၀ႀကီးကုိအဆုံးအျဖတ္ေပးႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့အေျခအေနေၾကာင့္ပါ။ ဆယ္တန္း ေအာင္ဖုိ႔ကုိ မိဘေတြခမ်ာေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းၾကပါတယ္။ ခုစနစ္က အဲဒါေတြေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္လုပ္ထား တဲ့သေဘာပါပဲ။ ဆယ့္တစ္တန္း၊ ဆယ့္ႏွစ္တန္းဆုိတာ ႏုိင္ငံတကာပညာေရးက ဂ်ဴနီယာေကာလိပ္ပုံစံပါပဲ။ မိမိ၀ါသနာပါရာတကၠသုိလ္ကုိ ၀င္ခြင့္နဲ႔တက္ခြင့္ရႏုိင္ၾကၿပီဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္းလာႏိုင္ပါတယ္။ က်ဴရွင္စနစ္လုံး၀ပေပ်ာက္ဖုိ႔ေတာ့ သိပ္မလြယ္ဘူးဗ်။ ပညာေရးေကာင္းတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း က်ဴရွင္စနစ္ ရွိေနတာပါပဲ။ အဓိကက ပညာတကယ္တတ္ေျမာက္သြားဖုိ႔ပါ။ ပုံႏွိပ္စာအုပ္နဲ႔ ေက်ာင္း၀တ္စုံေလးအခမဲ့ ေထာက္ပံ့႐ုံနဲ႔ အခမဲ့ပညာေရးမဟုတ္ပါဘူး။ မေထာက္ပံ့တာနဲ႔စာရင္ေတာ့ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။ မိဘ ေတြတျခားဘက္မွာ အမ်ားႀကီးသုံးစြဲေနရပါေသးတယ္။ အကဲျဖတ္မႈစနစ္၊ တကၠသုိလ္၀င္ခြင့္စနစ္ေတြေကာင္း ရင္ မိဘေတြပညာေရးအတြက္ ေငြေၾကးသုံးရမႈနည္းလာၿပီး ကေလးအတြက္လည္း ပုိအဆင္ေျပလာမွာပါ။ အခမဲ့ပညာေရးစနစ္ဆုိတာထက္ ႏုိင္ငံေတာ္က ဘတ္ဂ်က္အင္အားေကာင္းလာရင္ ေကာင္းလာသေလာက္ ပညာေရးမွာ သုံးစြဲမႈပုိပုိတုိးလာၿပီးကေလးေတြလည္း အသုံးခ်လုိ႔ရတဲ့ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီတဲ့ ပညာလည္း တတ္၊ မိဘေတြလည္း ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးနည္းႏုိင္သမွ် နည္းတဲ့စနစ္ျဖစ္လာဖုိ႔ပါပဲ။

ေဒၚေ၀ေ၀ (အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာမ)
သူငယ္တန္းမွာ စာမသင္တာေတာ့ မႏွစ္သက္ပါ။ စာဆုိတာ တတ္ ကုိတတ္ရမွာပါ။ မိဘေတြအေနနဲ႔ စုိးရိမ္ၿပီးက်ဴရွင္ထား၊ စာသင္ေပးၾက တာပါ။ ဒဂုံ(၁)လုိ ေက်ာင္းမ်ိဳးတစ္ခန္းကုိ ေက်ာင္းသား ၈၅-၉၀ ရွိပါ တယ္။ တတ္ေျမာက္မႈဘယ္လုိေပးမလဲ။ မတတ္ဘဲတက္လာတဲ့ကေလး ၁၀ တန္းကုိေရာက္လာတဲ့အခါ ျပန္မရႏုိင္တာအခ်ိန္ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ခံႏုိင္တဲ့မိဘကေတာ့ ျပႆနာမဟုတ္ပါ။ အေကာင္းဆုံးေပးခ်င္ေန တဲ့ မိဘေတြအတြက္ကေတာ့ တတ္ႏုိင္သေလာက္ႀကိဳသင္ေပးၾကတာပါပဲ။ က်ဴရွင္လြတ္ေအာင္ ဒီလုိပုံစံ၊ ဒီလူဦးေရနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။တစ္ခန္းကုိ လူ ၂၀ ေလာက္ထားႏုိင္မလား။တကယ္စာသင္၊ မသင္စီစီတီဗီတပ္ထားမလား။ ဒါေတာင္ ရန္ကုန္ေက်ာင္းႀကီးေတြမွသာလုပ္ႏုိင္မယ္။ တိုက္ႀကီးလုိ၊ ေကာ့မွဴးလုိ(ဥပမာေျပာတာ)ေက်ာင္းေတြမွာ ဆရာ မလာတာေတြအမ်ားႀကီး။တတ္ေျမာက္ဖုိ႔ေ၀းေရာ့။ဘယ္လုိထိန္းခ်ဳပ္ၾကမလဲ။ အခမဲ့ပညာေရးတကယ္ ထိထိေရာက္ေရာက္ေပးႏုိင္လုိ႔လား။ အဓိကကေတာ့ ဒီဆရာ၊ ဆရာမဦးေရ၊ ဒီစာသင္ခန္းဦးေရ၊ ဒီေက်ာင္းသားအေရအတြက္၊ဒီဘတ္ဂ်က္နဲ႔ေတာ့ ဒီပညာေရးစနစ္ကေအာင္ျမင္ဖုိ႔အလွမ္းေ၀းေနဦးမွာပါ။ ကေလးေတြအတန္းမခြဲတာ ကေလးေတြစိတ္ဖိစီးမႈေလ်ာ့သြားတာနဲ႔အညီ ႀကိဳးစားမႈေလ်ာ့က်သြားပါတယ္။ အတန္းပုိင္က်ဴရွင္တက္သူေလ်ာ့သြားပါတယ္။ တကယ္သင္တဲ့အျပင္ဆရာမေတြကေတာ့ ပုံမွန္ပါပဲ။

ေဒၚနီလာ၀င္း (မူလတန္းျပ အထက(၃၅) ခ်မ္းျမသာစည္ၿမိဳ႕နယ္)
ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႕မိဘေတြက အသက္မျပည့္ဘဲအေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ကေလးေတြကုိေက်ာင္းထားခ်င္ၾကတယ္။ သုံးလလုိအ ထိအဆင့္ဆင့္ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ လက္ခံၾကရပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔လုိ ေက်ာင္းသားဦးေရမ်ားၿပီး စာသင္ခန္းမလုံေလာက္တဲ့ေက်ာင္းေတြမွာ က် အဆင္မေျပမႈေလးေတြရွိတာေပါ့။ တခ်ိဳ႕မိဘေတြက ကေလးအ တြက္ ေလာဘႀကီးလုိ႔ရယ္၊ တခ်ိဳ႕မိဘေတြကက် သူတို႔ဘ၀ရပ္တည္မႈ အရ ႐ုန္းကန္ေနၾကတာမွာ မူႀကိဳထားဖုိ႔မတတ္ႏုိင္တာရယ္၊ ေက်ာင္းကုိ ပုိ႔ေတာ့ ထိန္းရသက္သာတာရယ္ေတြေၾကာင့္ ဇြတ္ထားခ်င္ၾကတယ္။ ကြၽန္မတို႔အေနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေတြအတြက္ ဖိအားျဖစ္မွာစုိးလုိ႔ ရွင္းျပေပးရင္လက္မခံခ်င္တဲ့အခါ စိတ္ညစ္ရတယ္။ အစုိးရဆီက ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔၊ ေတာင္း ဆုိဖုိ႔က် ကြၽန္မတို႔အဓိကလုိတဲ့ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳးမွ်ဖုိ႔၊ စာသင္ခန္းအခ်ိဳးမွ်ဖုိ႔က ကုိယ့္ထက္ဆုိးတဲ့ ေက်ာင္းေတြက မ်ားေနတယ္။ မိဘကေတာ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖုိ႔အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ စနစ္သစ္ ပညာေရးက ကေလးေတြကုိ အျပဳအမူအေလ့အက်င့္ေတြအတြက္ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္တဲ့သင္ယူမႈေတြပါလို႔ မိဘကုိယ္တုိင္နားလည္ၿပီး ပူးေပါင္းပါ၀င္ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဆရာနဲ႔မၾကာခဏ ေဆြးေႏြးေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ သူငယ္တန္းမွာ စာေရးသင္၊ မသင္ဆုိတဲ့ျပႆနာမွာလည္း အခက္အခဲရွိပါတယ္။ ဆရာလမ္းၫႊန္မွာ သူ႔လနဲ႔သူအပယ္စာလုံးရွစ္လုံးကလြဲလုိ႔ ေရးဖုိ႔လမ္းၫႊန္ထားပါတယ္။ စာကုိလုံး၀မေရးရဘူးဆုိတဲ့ၫႊန္ၾကားမႈကလည္း ရွိေနေတာ့ မိဘေတြကလည္း သူမ်ားေရးေနတာေတြ႕ရင္ ကုိယ့္ကေလးစာမေရးတတ္မွာစုိးၿပီး အျပင္မွာ စာေရးတတ္ၿပီးေရာ သင္ၾကနဲ႔ကြၽန္မတို႔အတြက္ အခက္အခဲေတြရွိလာပါတယ္။ ေနာက္စုံညီမွာ အတန္းစဥ္အလိုက္စာေမးပြဲရမွတ္ေတြနဲ႔ ဆုေပးေလ့ရွိၾကတဲ့ ေက်ာင္းတခ်ိဳ႕ကစနစ္သစ္အတန္းေတြပါ ဆု ေပးဖုိ႔ျပင္ဆင္ၿပီး စာေမးပြဲလုပ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ အခက္အခဲေတြျဖစ္တတ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္မတို႔ကုိတိက်တဲ့ၫႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔မိဘေတြနားလည္ၿပီး ပူးေပါင္းပါ၀င္္မႈရွိလာဖုိ႔ ကြၽန္မတို႔အား ေလာက္တင္မကဘဲ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔စည္း႐ုံးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြရွိေပးေစခ်င္ပါတယ္။ က်ဴရွင္မရွိေအာင္ ဒီ ပညာေရးစနစ္သစ္က လုပ္ထားပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ သူငယ္တန္းကုိစာမသင္တာ ထိေရာက္တ့ဲသင္႐ုိး လုိ႔ျမင္ပါတယ္။ လက္ရွိလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဟန္ခ်က္ညီညီရပ္တည္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ပညာေရးကေန ဗလငါးတန္ ျပည့္စုံေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ရည္ရြယ္တာပါ။ ဒီအတြက္ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈေတြ၊ ေလ့က်င့္လုပ္ေဆာင္ မႈေတြနဲ႔ သြားပါတယ္။ အသိပညာ၊ တတ္ကြၽမ္းမႈနဲ႔ စိတ္သေဘာထားထားတတ္မႈေတြရရွိဖု႔ိ သင္ခန္းစာေတြ သင္ယူရင္းရရွိေစပါတယ္။ သင္ခန္းစာသင္ယူေနစဥ္နဲ႔ သင္ခန္းစာအၿပီးမွာ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္မႈေတြလုပ္ သြားတာပါ။ မွတ္တမ္းေတြပါ လုပ္သြားရတာပါ။ စာေမးပြဲသီးသန္႔မရွိေတာ့ စာက်က္စရာမလုိတဲ့အတြက္ က်ဴရွင္မလိုပါဘူး။

ဦးေအာင္ေက်ာ္သူ
(ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး၊ အထက(ေအးမြန္) ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး)
ပညာသင္ႏွစ္အစ ေက်ာင္းလက္ခံတာကအစ ေက်ာင္းစဖြင့္တဲ့အခ်ိန္ထိ အခက္အခဲတခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းေျပာင္းလက္မွတ္ထုတ္ေပးတဲ့ အခါမွာ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးလက္မွတ္ထပ္ဆင့္လုိအပ္မႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းေျပာင္းလက္မွတ္ လာထုတ္တဲ့မိဘမ်ား အခက္အခဲျဖစ္ၾကရပါ တယ္။ ေနာက္ စာအုပ္ထုတ္ေပးမႈမွာလည္း မႏွစ္ကစာရင္းအရေပးတာ မုိ႔၊ ေက်ာင္းသားသစ္မ်ားမရႏုိင္တာမုိ႔ အခက္အခဲျဖစ္ပါတယ္။ အခမဲ့ ေက်ာင္း၀တ္စုံထုတ္ေပးမႈမွာလည္း မႏွစ္ကစက္တင္ဘာလခ်ဳပ္အရ ထုတ္ေပးျခင္းေၾကာင့္ စတုတၳတန္းစာ ရင္းပါေနပါတယ္။ စတုတၳတန္းက ပၪၥမတန္းေရာက္သြားၿပီမုိ႔ ေပးစရာမလုိတာေၾကာင့္ အလုိ၊အပုိစာရင္းေတြ  ရွိေနပါတယ္။ သင္႐ုိးသစ္က အခုႏွစ္မွာ KG, Grade 1, Grade 2 ထိေရာက္လာပါၿပီ။ သင္ခန္းစာသစ္၊ သင္နည္းသစ္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္သစ္ေတြမုိ႔ မိဘေတြအတြက္အျမင္စိမ္းေနမွာအမွန္ပါ။ ဒါေရး၊ ဒါဖတ္၊ ဒါေျဖ စနစ္နဲ႔ႀကီးျပင္းလာၾကသူေတြမုိ႔ မိမိသားသမီးေတြအတြက္ အားမရျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ တတ္ ေျမာက္မႈတစ္ခုက စာနဲ႔ေရးေျဖမွ စစ္ေဆးလုိ႔ရတာမဟုတ္ဘဲ အတန္းတြင္းလက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္မႈ၊ သင္ခန္း စာရည္ရြယ္ခ်က္ေပါက္ေျမာက္မႈ ႏႈတ္ေမး၊ ႏႈတ္ေျဖေတြးေခၚမႈေတြနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိ တတ္ေျမာက္ဖုိ႔၊ တတ္ေျမာက္မႈစစ္ေဆးႏုိင္ဖုိ႔  သင္ၾကားသူဆရာ၊ ဆရာမမ်ားရဲ႕ တီထြင္ဖန္တီးမႈ၊ ဆန္းသစ္မႈ၊ျပင္ဆင္မႈေတြ နဲ႔အတူ သက္ဆုိင္ရာတာ၀န္ရွိသူေတြရဲ႕ ႀကီးၾကပ္မႈ၊ ပံ့ပုိးမႈ၊ အႀကံျပဳမႈေတြလည္းလိုအပ္ပါတယ္။ က်ဴရွင္ ဆုိတာ ေက်ာင္းသားမ်ားတတ္ေျမာက္မႈအားနည္းခ်က္မ်ားအေပၚ ျဖည့္ဆည္းျခင္းလုိ႔ယူဆပါတယ္။ မူလ တန္းအဆင့္လုိကေလးမ်ားအတြက္ တကယ္သင္ရင္တကယ္တတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့စစ္ေဆး မႈမွာလည္း ကေလးမ်ားရဲ႕ဆက္စပ္ေတြးေခၚမႈကုိ အေရးေပးတဲ့စစ္ေဆးမႈမ်ိဳးနဲ႔ပညာေရးစနစ္ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အခါ က်ဴရွင္ဆုိတာမူလတန္းအဆင့္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အမွန္တကယ္မလုိအပ္ေတာ့ပါဘူး။ ယေန႔ က်ဴရွင္ဆုိတဲ့သင္ၾကားမႈက ေက်ာင္းကေပးတဲ့စာျပန္ဆို၊ ျပန္ေရးေလ့က်င့္ေပးတဲ့အဆင့့္ကမ်ားပါတယ္။ အုပ္စုဖြဲ႕စစ္ေဆးျခင္း၊ ဉာဏ္ဖြင့္စစ္ေဆးျခင္းမ်ားက က်ဴရွင္မွာသင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စနစ္သစ္၊ သင္႐ိုးသစ္နဲ႔ တကယ္အသားက်သြားတဲ့အခါ က်ဴရွင္ဆုိတာပေပ်ာက္သြားမယ္ယူဆပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ အခမဲ့ပညာေရးစနစ္ဆုိၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနေပမယ့္ စီးပြားေရး၊လူမႈေရးအခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ မိဘမ်ားရဲ႕ေခတ္နဲ႔အညီအေတြးအေခၚ အားနည္းမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းထြက္သူ၊ ေက်ာင္းမထားသူကေလးသူငယ္မ်ားရွိေနဆဲပါ။ ဒါေၾကာင့္ အခမဲ့ ပညာေရးနဲ႔အတူ မသင္မေနရ၊ မတက္မေနရေက်ာင္းပညာေရးစနစ္ခ်မွတ္ႏုိင္မွ ပညာေရးကပုိၿပီးအသက္ ၀င္လာမယ္ထင္ပါတယ္။

ေဒၚမီမီသိန္း (စတုတၳတန္းေက်ာင္းသူ၏မိခင္)
သင္႐ုိးသစ္ေျပာင္းတာက ကိစၥမရွိဘူးလုိ႔ထင္တယ္။ ေက်ာင္းအပ္ တာေတြ၊ဘာေတြလည္း အကုန္အဆင္ေျပတယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ ကြၽန္မ ကေလးေက်ာင္းက ေက်ာင္း၀တ္စုံေပးတာမေတြ႕ဘူး။ ကေလးကုိပံုမွန္ စာလုပ္ေပးေနရင္ အဆင္ေျပတယ္။ စာေမးပဲြစနစ္မရွိေတာ့တာကေတာ့ သိပ္သေဘာမက်ဘူးေနာ္။ ကေလးေတြအေနနဲ႔ စာေမးပဲြမေျဖရေတာ့ရင္ စာမွာေပါ့သြားမွာေတာ့စုိးတယ္။ ကြၽန္မကေတာ့ ေက်ာင္းေရာ၊ က်ဴရွင္ေရာထားေပးထားတယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ့ ကေလးကုိ ဘာစာမွသိပ္မလုပ္ခုိင္းေတာ့ဘူး။ ကေလးေတြကုိ အိမ္စာေတာ့ျဖစ္ႏုိင္ရင္ မေပးေစခ်င္ဘူး။ ေက်ာင္းမွာတစ္ခါတည္းလုပ္ခုုိင္းတာကေလးေတြအတြက္ ပုိေကာင္းတယ္လုိ႔ထင္တယ္။ ေက်ာင္းစာကုိ ေက်ာင္းမွာတစ္ခါတည္းလုပ္ခုိင္းေတာ့ ကေလးေတြအိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔နားလုိ႔ရတယ္ေလ။

ေဒၚသဲကုိ (အလယ္တန္းေက်ာင္းသူႏွစ္ဦး၏ မိခင္)
မူလတန္းအဆင့္မွာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးစီကုိ ေက်ာင္း၀တ္စုံတစ္စုံစီေပးတယ္။ ခ်ဳပ္႐ိုးခ်ဳပ္သားက အျဖစ္၊ စာရြက္သားကေတာင္အက်ႌပိတ္သားထက္ထူပါဦးမယ္။ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းေပးတာမ်ိဳးပါ။  ေစတနာမပါဘူး။  ကြၽန္မဆို ကုိယ့္သားသမီးကိုအဲဒီေလာက္စုတ္ျပတ္တာေပးမ၀တ္ဘူး။ မႏွစ္က ႏွစ္စက မိဘဆရာေတြ႕ဆုံပြဲဆုိၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးက မိဘေတြနဲ႔ေခၚယူေတြ႕ဆုံတယ္။ အဲဒီမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြကုိ  Groups ေတြဖြဲ႕ေပးၿပီး Discussion လုပ္တဲ့ပုံစံမ်ိဳးကုိ စာေမးပြဲပုံစံျပဳလုပ္မယ္ဆုိတာမ်ိဳးေျပာလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္းေတာ့တစ္ႀကိမ္ပဲျပဳလုပ္ႏိုင္တာေတြ႕ရပါတယ္။ ကြၽန္မေျပာခ်င္တာက စနစ္တစ္ခုေျပာင္းမယ္ဆုိ ဇြဲရွိရွိနဲ႔ ရလဒ္တစ္ခုထြက္သည္အထိ ျပဳလုပ္ေစခ်င္တာပါ။  ေျမစမ္းခရမ္းပ်ိဳးသလုိ ပညာေရးကုိလုပ္ေနတာကြၽန္မတို႔ရင္ေသြးေလးေတြက အစမ္းသပ္ခံေတြအျဖစ္ ဟုိဟာ လုပ္ရမလုိ၊ ဒီဟာလုပ္ရမလုိနဲ႔ ကေလးေတြအာ႐ုံေထြျပားေစပါတယ္။ စနစ္သစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာကုိ ႀကိဳဆုိပါတယ္။ သူငယ္တန္းစာမသင္တာကုိ ေျပာစရာေတာ့သိပ္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ကေလးေတြ Creative Thiking တုိးတက္ေစမယ့္ သင္ၾကားမႈပုံစံတစ္ခုေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္သင္ၾကားေစခ်င္ပါတယ္။ အခန္းတစ္ခန္းမွာ သင္ၾကားရတဲ့ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းသားအခ်ိဳးကုိ မွ်တေအာင္မလုပ္သေရြ႕၊ က်ဴရွင္စနစ္ဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာက္မယ္မထင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဆရာေတြလက္လွမ္းမီႏုိင္တဲ့တပည့္အေရအတြက္ကုိ သတ္မွတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ အိမ္စာေပးတဲ့အေလ့အထကုိလည္း ျပင္ေစခ်င္တယ္။ ကေလးေတြအတြက္ တစ္ေန႔ စာသင္ခ်ိန္ငါးနာရီဆုိတာ လုံေလာက္ေနပါၿပီ။ အခုကအိမ္စာဆုိတာ ထပ္ပါလာေတာ့ ကေလးေတြမွာစာ သင္ခ်ိန္ဆုိတာနဲ႔ျပည့္ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းကစာ ေက်ာင္းမွာသာၿပီးခဲ့မယ္ဆုိ က်ဴရွင္ဆုိတာရွိေတာ့မယ္မထင္ပါဘူး။ ကေလးတစ္ေယာက္ေက်ာင္းတက္ဖုိ႔ စာအလကားသင္ေပးတဲ့စနစ္ကုိ အခမဲ့ပညာေရးလုိ႔ေျပာေနေပမယ့္ အဲဒီကေလး စာသင္ေက်ာင္းေရာက္ဖုိ႔ ႐ုန္းကန္ေနရတဲ့မိဘေတြရဲ႕ဘ၀မွာ ပညာေရးကအခမမဲ့ေသးပါဘူး။ ဒါေတာင္ က်ဴရွင္ခမပါေသးပါဘူး။ ကေလးမုန္႔ဖုိး၊ ထမင္းဘူးစသျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္ေတြမပါေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခမဲ့ပညာေရးဆုိလုိ႔ရွိရင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္အတြက္အခြင့္အလမ္းေတြအားလုံးအခမဲ့ေစခ်င္ပါေသးတယ္။

ေဒၚခ်ိဳသက္ႏွင္း (ေက်ာင္းသားမိဘ၊ ေအာင္လံၿမိဳ႕)
အခုႏွစ္ ေက်ာင္းအပ္ရာသီက ေတာ္ေတာ္အဆင္ေျပပါတယ္။ ေက်ာင္းစာအုပ္၊ ေက်ာင္းစိမ္းအက်ႌ(ေက်ာင္း၀တ္စုံ)လည္းရတယ္။သင္ ႐ုိးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အရင္ႏွစ္က ေက်ာင္းကုိမိဘေတြေခၚၿပီး ရွင္းျပ တာမ်ိဳးရွိတယ္။ အခုႏွစ္လည္းရွင္းျပရင္ပုိေကာင္းတာေပါ့။ မိဘေတြ ဘက္ကလည္း ကုိယ့္ကေလးပညာေရးအတြက္ ဘယ္လုိပံ့ပုိးရမလဲျပင္ ဆင္ႏုိင္တာေပါ့ေနာ္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ အသက္(၅)ႏွစ္ျပည့္ ဖုိ႔ႏွစ္လေလာက္ပဲလုိတာကုိ ေက်ာင္းအပ္လက္မခံဘူးၾကားတယ္။ နာ မည္ႀကီးတဲ့ေက်ာင္းေတြမွာ ၿပံဳအပ္ၾကတဲ့ျပႆနာေတာ့ႏွစ္တုိင္းျဖစ္တယ္။ က်ဴရွင္စနစ္ကေတာ့ရွိသင့္ပါ တယ္။ ဆရာမေတြက်ဴရွင္သင္တာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ေသးဘူးထင္ပါတယ္။ ဆရာမက်ဴရွင္မထားႏုိင္တဲ့ ကေလးမိဘေတြရဲ႕ ပူပန္မႈေပါ့၊ စုိးရိမ္စိတ္ေပါ့။ ဆရာေတြကုိ ဘက္လုိက္တယ္လုိ႔ထင္ခံရတာမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ တယ္ေလ။ ထပ္ၿပီးအႀကံေပးခ်င္တာက ေက်ာင္းေစ်းတန္းေတြ က်န္းမာေရးနဲ႔ကိုက္တဲ့အစားအစာေတြ ေရာင္းေပးဖု႔ိ ၾကပ္မတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ဆရာ၊ဆရာမေတြ လုံေလာက္ေအာင္ထားေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ကုိမ်ိဳး၀င့္ေဇာ္ (တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ၊ Automobile ဂ်ာနယ္)
ကြၽန္ေတာ့္ကေလးက ဒီႏွစ္ပထမတန္းတက္မွာပါ။ ေက်ာင္းအပ္ႏွံ မႈအပိုင္းမွာေတာ့ ထူးျခားတဲ့အခက္အခဲအေနနဲ႔မရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းပို႔၊ေက်ာင္းႀကိဳရာမွာေတာ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကေတာ့ ျဖစ္ေနက်အခက္အခဲပါ။ အစုိးရျပဳလုပ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းႀကိဳ၊ပုိ႔ကားစနစ္က ပုိၿပီးပီပီျပင္ျပင္ေအာင္ျမင္ရင္၊ ေက်ာင္းခ်ိန္မွာ ယာဥ္လမ္းေၾကာေတြကုိ ပုိၿပီးထိထိေရာက္ေရာက္ရွင္းလင္းမႈေတြလုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီအခက္အခဲတစ္ခုေတာ့ ျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္မွာပါ။ သင္႐ုိးသစ္ေျပာင္းရင္ သင္ၾကားမႈစနစ္ေတြလည္းေျပာင္းလဲလာမွာပါ။ ဒါကုိေတာ့ ဒီႏွစ္လည္းေက်ာင္းသားမိဘေတြအေနနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါ။ စာေမးပြဲမရွိေတာ့သူတို႔ေတြ အတြက္ Challenge ဆုိတာမသိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္  သင္ၾကားတဲ့ဆရာေတြအေနနဲ႔လည္း နားလည္လြယ္ထိေရာက္တဲ့ပုံစံေတြနဲ႔ သင္ၾကားေပးၾကဖုိ႔လုိပါတယ္။ က်က္မွတ္ရတဲ့စာေမးပြဲမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အေတြးအေခၚေတြ၊ ကာယ၊ ဉာဏဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပုိင္းနဲ႔က်င့္၀တ္နီတိေတြကုိပါ ကေလးေတြရဲ႕အသက္အရြယ္အပိုင္းအျခားနဲ႔ လုိက္ဖက္မယ့္နည္းစနစ္ေတြနဲ႔သင္ၾကားစစ္ေဆးတာမ်ိဳးေတာ့ ရွိသင့္ပါတယ္။ က်ဴရွင္မရွိေအာင္သာစနစ္သစ္ထူေထာင္ထားတယ္ဆုိေပမယ့္ လတ္တေလာကြၽန္ေတာ့္ကေလးအတြက္ မူႀကိဳကတည္းကေနၿပီးခဲ့တဲ့ KG အထိအိမ္မွာဆရာေခၚသင္ပါတယ္။ အေရးအသားေတြက်င့္ရတယ္။ စာလုံးေတြ အေသးစိတ္သိေအာင္၊ ဖတ္တတ္ေအာင္ပါ။ KG ေရာက္ေတာ့ေက်ာင္းႀကီးေျပာင္းတဲ့အခါ ဒါေတြကအေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းကသင္ၾကားမႈအပိုင္းအားမရခဲ့ပါဘူး။ အမ်ားႀကီးသင္စရာမလုိအပ္ေသးလုိ႔ သူငယ္တန္းစာမသင္ေပမယ့္ ေရးရ၊ ဖတ္ရ၊ ရြတ္ရတာပါပဲ။ တကယ္တမ္းမွာ ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ က်ဴရွင္စနစ္ကုိလုံး၀မရွိေစခ်င္ပါဘူး။ အခမဲ့ပညာေရးစနစ္ကုိလက္ခံပါတယ္။ အခမဲ့ပညာေရးစနစ္ဆုိေပမယ့္ က်ဴရွင္ဆုိတာကေတာ့ အခမဲ့မဟုတ္လုိ႔ က်ဴရွင္သင္စရာမလုိေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ပဲလုိပါတယ္။

ဦးျမတ္သီဟထြန္း (မူလတန္းျပဆရာ၊ မအူပင္ၿမိဳ႕နယ္)
ႏွစ္စဥ္ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္မွာ ႀကံဳေနရတာကေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚမွာဆုိရင္ ေတာ့ ေက်ာင္းေတြကုိမိဘေတြလာတယ္။ အခန္းလုၾကမယ္။ ထုိင္စရာ ခုံလုၾကမယ္။ အတန္းပုိင္ေတြနဲ႔၊ သက္ဆုိင္ရာအတန္းမွဴးေတြနဲ႔ မိဘေတြ က ကေလးကုိသူ႔ထက္ငါအၿပိဳင္အဆုိင္အပ္ၾကမယ္။ က်ဴရွင္ကိစၥေတြ လည္းပါမွာေပါ့။ ေတာမွာက်ေတာ့ ေက်ာင္းလာဖုိ႔ကုိႏႈိးေဆာ္ေနရတယ္။ အခမဲ့ေပးတဲ့ ေက်ာင္း၀တ္စံုအရည္အေသြးမမီတာကလည္းရွိေနမွာပဲ။ ေတာေတြမွာဆုိ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြက ေက်ာင္းစိမ္းေတာင္မ၀တ္ႏုိင္ဘူး။ မ၀တ္ႏုိင္လည္း စာတတ္သြားၾကတာပဲ။ ေက်ာင္း၀တ္စုံအတြက္ ကုန္မယ့္ပုိက္ဆံေတြကုိတျခားပညာေရးအ တြက္တကယ္ထိေရာက္မယ့္ေနရာမွာ သုံးဖုိ႔ေပါ့။ အခမဲ့ပညာေရးဆုိတာကေတာ့ ေက်ာင္းကုိပုိက္ဆံျပန္ေပး စရာမလုိတာေပါ့။ ဒီေက်ာင္း၀တ္စုံကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကုိ အႀကံျပဳဖူးပါတယ္။ ေက်ာင္း၀တ္စုံေပးတဲ့ေငြလုိမ်ိဳးကုိ မရွိဆင္းရဲတဲ့ကေလးေတြ၊မိဘေက်ာင္းဆက္မထားႏုိင္တဲ့ ကေလးေတြကုိ သက္ဆုိင္ရာအာဏာပုိင္ေတြနဲ႔သြားေခၚ၊ ခ႐ုိင္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ဆီမွာကုိ ပညာေရးဌာနပုိင္ေဘာ္ဒါေတြေဆာက္ၿပီး ထမင္းေကြၽး၊ စာသင္ေပးတာမ်ိဳးလုပ္ႏုိင္တယ္။ ဘတ္ဂ်က္ေတြကုိ အဲဒီလုိလွည့္သုံးႏိုင္မယ္ဆုိရင္ ထမင္းစားဖုိ႔နဲ႔စာသင္ဖုိ႔ႏွစ္မ်ိဳးထဲက တစ္ခုေရြးေနရတဲ့ကေလးေတြကုိ ဖယ္ထုတ္ႏုိင္မယ္လုိ႔ထင္တယ္။ ဒါေပမ့ဲအခုထိအေကာင္အထည္ေဖာ္တာမေတြ႕ရပါဘူး။ ေနာက္ႀကံဳရတာက ဆရာအင္အားနဲ႔ေက်ာင္းသားအင္အားမမွ်တာေပါ့။ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသား ၆၀ ေလာက္ရွိေနတယ္။ အဓိကက သူငယ္တန္းေပါ့။ သင္႐ုိးသစ္ရဲ႕ သြင္ျပင္ကကေလးေတြကုိ စဥ္းစားေတြးေခၚ တတ္ေအာင္၊ ျပန္လွန္ေမးခြန္းေတြထုတ္ႏိုင္ေအာင္လုပ္ေပးထားတာပါ။ သင္႐ုိးသစ္အရ က်ဴရွင္ဆုိတာမလုိ အပ္တာအမွန္ပါပဲ။ သင္တဲ့ဆရာကလည္း ေပါက္ေျမာက္ေအာင္သင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေက်ာင္းမွာတင္ၿပီးပါ တယ္။ စာျပန္က်က္ဖုိ႔ေတာင္ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့က်ဴရွင္တကယ္မလြတ္ပါဘူး။ က်ဴရွင္ျဖစ္လာတဲ့အေၾကာင္းအရင္းက မိဘေတြရဲ႕ေလာဘေပါ့။ သူ႔ဟာသူစနစ္ကဘာႀကီးပဲေျပာေနေန သူတို႔လည္း သူတို႔စီးပြားေရးကုိ လုံးပန္းေနရေတာ့ စာမျပႏုိင္ဘူး။ကေလးေက်ာင္းမွာ ဆရာမနဲ႔ဆက္ဆံေရးေကာင္းေအာင္ သူတို႔ကေလးကို ဂ႐ုစုိက္ေအာင္က်ဴရွင္ကေတာ့ ထားၾကမယ့္သူေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ သင္႐ုိးေရးဆြဲတဲ့အပိုင္းမွာ တစ္တန္းနဲ႔တစ္တန္းအခ်ိတ္အဆက္မွာ ဟာကြက္ေတြရွိေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သူငယ္တန္း ၂ ႏွစ္၊ Grade 1 တစ္ႏွစ္သင္ၿပီးၿပီ။ ဒီမွာ ခ်ိတ္ဆက္ေတြလြဲေနတယ္ဆုိတာလည္း ၀ါရင့္ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြလည္း ေျပာေနတယ္။ ဒီသင္႐ုိးသစ္ေတြကုိ ျပန္လည္ဆန္းစစ္မႈလုပ္ရမယ္။ မွားေနတယ္လုိ႔ေထာက္ျပသူေတြရွိရင္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ျပန္ဆန္းစစ္ရမယ္။ ျပန္ေျပာေပးရမယ္။ တာ၀န္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ ငါတို႔လုပ္ခ်င္ရာလုပ္မယ္။ ေလ့လာအႀကံျပဳခ်က္ေတြကုိ အာ႐ုံမစုိက္တာေတြကပညာေရးတုိးတက္လာဖုိ႔မရွိဘူး။

7Day

0 comments:

Post a Comment