Monday, June 4, 2018

စီမံခန္႔ခြဲမႈအလြဲမ်ားနဲ႔ YRTA ေက်ာင္းကားဂယက္


ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္း ေက်ာင္းတက္၊ ေက်ာင္းဆင္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရ အစီအမံျဖင့္ ၀ယ္ယူထားသည့္ ေက်ာင္းကားမ်ားအား YRTA ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ကမာရြတ္ႏွင့္ ရန္ကင္း TTC တို႔တြင္ ေက်ာင္းကားမ်ားေျပးဆြဲမႈကို စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းကဲ့သုိ႔ ေက်ာင္းကားမ်ား စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေျပးဆြဲသည့္ေန႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းၿပီး ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္အမီ ေရာက္ရွိမႈမရွိျခင္း၊ သတ္မွတ္စုရပ္တြင္သာ ေစာင့္ဆုိင္းစီးနင္းရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။

School Bus အစီး ၂၀၀ ၀ယ္ယူရာတြင္ က်ပ္ ၁၀ ဘီလ်ံေက်ာ္ ကုန္က်ခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအဖြဲ႕ လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈလက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က ေျပာၾကားထားသည္။

စီမံမႈအမွားျဖင့္ စတင္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းကား

၂၀၁၇ ဇန္န၀ါရီ ၁၆ ရက္တြင္ မထသကုိ ဖ်က္သိမ္းၿပီး YBS စနစ္ကုိ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ စနစ္တက် စီမံခဲ့မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား အခက္အခဲမ်ားစြာ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ ျပႆနာကုိ အေတြ႕အၾကံဳ ရယူခဲ့ျခင္းမရွိဘဲ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ျပင္ဆင္ခြင့္ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေက်ာင္းစတင္ဖြင့္လွစ္သည့္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲမႈသည္ လူအမ်ားေ၀ဖန္မႈႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနရသည္။

“ဒီဟာက ႀကိဳတင္စီမံခ်ိန္ရတယ္။ ဒီေက်ာင္းကား အစီး ၂၀၀ က ႏွစ္ခ်ီၿပီး ေအာင္းေနရတာ။ စီမံမႈေတြက အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ေတြ ျဖစ္ေနတာ။ YBS ၿပီးေတာ့ မျဖစ္သင့္တဲ့ အမွားလုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ YRTA က မႏုိင္ဘူး။ အဲဒီေအာက္မွာ လုပ္ငန္းေတြက အမ်ားႀကီး။ အခုေက်ာင္းကားပါ ကုိင္တယ္ဆုိေတာ့ သူတို႔မႏုိင္ဘူး။ YRTA က ဥပေဒတစ္ရပ္ လုိအပ္သလုိ ဖြဲ႕စည္းပုံမွာလည္း ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ လုပ္ႏုိင္မယ့္ဟာ လုိေသးတယ္။ ဒီတုိင္းသြားရင္ ကုန္းေၾကာင္းေရာ၊ ေရေၾကာင္းေရာ အခက္အခဲျဖစ္ေနဦးမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လက္ရွိအတုိင္း လုပ္ေနမယ္ဆုိရင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈက ေျဖရွင္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းကားလုပ္တာကုိ ေထာက္ခံပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ပဲ တင္ျပခဲ့တာပါ။ ကုိယ္ပုိင္ကားေတြနဲ႔ ပုိ႔ေနတာေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းပါတယ္ဆုိၿပီး ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပခဲ့တာပါ။ လုပ္ေနတာကေတာ့ စီမံခ်က္မွားေနတာ” ဟု ဦးေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာၾကားသည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အပ္ႏွံရာတြင္ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္အပ္ႏွံရန္ အမိန္႔ညႊန္ၾကား စာမ်ားထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းအမ်ားစုတြင္ မိဘမ်ားက သားသမီးမ်ားကုိ ေက်ာင္းအပ္ႏွံမႈမ်ား ရွိေနၾကသည့္အတြက္ ေက်ာင္းကားသည္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ေနသည္။

“ေနာက္ၿပီးေတာ့ ပညာေရးဌာနက နယ္ေက်ာ္မထားရဆုိၿပီး လုပ္ၿပီးေတာ့ ဒုံရင္းက ဒုံရင္းအတုိင္းပါပဲ။ နယ္ေက်ာ္မထားရဘူးဆုိရင္ ကားက်ပ္တာ သိပ္မရွိေလာက္ေတာ့ဘူး” ဟု ဦးေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာၾကားသည္။

ဇြန္ ၁ ရက္တြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ယင္းေန႔တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ အစီအစဥ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူထားသည့္ YRTA ေက်ာင္းကားမ်ားကို ရန္ကင္း TTC ႏွင့္ ကမာရြတ္ TTC ေက်ာင္းမ်ား၌ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့ရာတြင္ ေက်ာင္းခ်ိန္အမီမေရာက္ရွိျခင္း၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား အေနျဖင့္ ေက်ာင္းႀကိဳရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္း၊ သတ္မွတ္လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ မရွိသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ YRTA ေက်ာင္းကားမ်ား လိုက္ပါစီးနင္းရန္ အခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူႏွင့္ မိဘမ်ား ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။

YRTA ေက်ာင္းကားမ်ားကို သတ္မွတ္လမ္းေၾကာင္းသံုးခုျဖင့္ စတင္ေျပးဆြဲေနျခင္းျဖစ္ၿပီး စတင္ေျပးဆြဲသည့္ ဇြန္ ၁ ရက္တြင္ ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ဘက္မွ ရန္ကင္း TTC ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္သည့္ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕ ေက်ာင္းခ်ိန္မမီခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“မနက္က စစီးတာ။ ေက်ာင္းကားက ၉ နာရီေက်ာ္မွ ေက်ာင္းကိုေရာက္တယ္။ ေက်ာင္းခ်ိန္က ၈ နာရီေလ။ ေက်ာင္းမမီဘူးေပါ့” ဟု ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္မွ လာေရာက္သည့္ ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ေက်ာင္းႀကိဳရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသလို သတ္မွတ္ထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ မရွိသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္လည္း လိုက္ပါစီးနင္းရန္အတြက္ အခက္အခဲမ်ား ရွိခဲ့သည္။

“ေက်ာင္းႀကိဳရတာက မႏွစ္ကနဲ႔ကို မတူပါဘူး။ အစီအစဥ္တက်လည္း မရွိဘူး။ ေက်ာင္းကားေတြနဲ႔ ထြက္လာတာက တစ္မ်ဳိး။ ကိုယ့္သားသမီးကိုယ္ ရွာရတာကတစ္မ်ဳိး။ ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္႐ႈပ္ရတယ္” ဟု ရန္ကင္းၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သည့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူတစ္ဦး၏ မိခင္က ဆိုသည္။

ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္ေနသည့္ ေက်ာင္းကားခ

YRTA ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ေက်ာင္းကားခမ်ားသည္ အနည္းဆုံး က်ပ္ေလးေသာင္းမွ က်ပ္ခုနစ္ေသာင္းအထိ က်သင့္ေနေၾကာင္း၊ ေျမာက္ဒဂုံမွ ကမာရြတ္ TTC သုိ႔ ေက်ာင္းကားခ ခုနစ္ေသာင္းခန္႔၊ ေျမာက္ဒဂုံမွ ရန္ကင္း TTC သုိ႔ ငါးေသာင္းခန္႔ ရွိေပသည္။ ယခင္ ေက်ာင္းကားတစ္စီးအား စီးနင္းသည့္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လွ်င္ ခရီးအကြာအေ၀းေပၚမူတည္ကာ တစ္လလွ်င္ က်ပ္တစ္ေသာင္းခြဲမွ က်ပ္သံုးေသာင္းအထိ ကုန္က်ေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲသူမ်ားထံမွ သိရသည္။

“သူတို႔ ေတာင္းတဲ့ေစ်းက ေလးေသာင္းကေန ငါးေသာင္း ေျခာက္ေသာင္း ခုနစ္ေသာင္းေလာက္ေတာ့ရွိတယ္” ဟု ကမာရြတ္ TTC မွ ေက်ာင္းသားမိခင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

“အခု TTC ႏွစ္ေက်ာင္းကုိ စတင္ ေျပးဆြဲတာေပါ့ဗ်ာ၊ ဒဂုံ (၁) ကုိ မစေသးဘူး။ မစေသးတာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီဘက္က ၿမိဳ႕ထဲၾကေတာ့ ပုိေတာင္ဆုိးႏုိင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕က YBS မွာ အခက္အခဲေတြ ၾကံဳေတြ႕ၿပီးၿပီ ေက်ာင္းကားမွာ မျဖစ္သင့္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အခုေက်ာင္းကားမွာ ပထမေန႔စတဲ့ အခါမွာပဲ အခက္ေတြ ေတြ႕ေနရၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ႏႈန္းထားေတြကလည္း မ်ားေနတယ္။ မိသားစုတစ္စုမွာ ေက်ာင္းသား ေလးဦးေလာက္ရွိရင္ ေက်ာင္းကားခနဲ႔တင္ တစ္သိန္းေက်ာ္ ႏွစ္သိန္းေလာက္ ထြက္ေနၿပီ။ ေစ်းႏႈန္းကလည္း အရမ္းကြာသြားတယ္။ အရင္တုန္းက ေစ်းအႀကီးဆုံးမွ ေသာင္းဂဏန္းေလာက္ပဲေလ။ အခုဆုိရင္ ေစ်းႏႈန္းျမင့္သြားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးဆုိးပါတယ္” ဟု ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္မွ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာၾကားသည္။

YRTA ေက်ာင္းကားမ်ားအား ရန္ကင္း TTC တြင္ တက္ေရာက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက အမ်ားဆံုးစီးနင္းသည္ဟုသိရၿပီး လက္ရွိတြင္ ေက်ာင္းကားေစ်းႏႈန္းမ်ား သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေသးေသာ္လည္း တစ္လလွ်င္ ေလးေသာင္းက်ပ္မွ ခုနစ္ေသာင္းက်ပ္အထိ ေက်ာင္းကားခရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားမွ ေျပာၾကားမႈမ်ား ရွိေနသည္။

ကမာရြတ္ TTC ေက်ာင္းတြင္မူ ယခင္စီးနင္းခဲ့သည့္ ေက်ာင္းကားမ်ားကို ယခုႏွစ္အတြက္ ဆက္လက္ခြင့္ျပဳေပးထားသျဖင့္ YRTA ေက်ာင္းကားစီးနင္းသူ နည္းပါးေနသည္။

ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲသူမ်ားလည္း အခက္ၾကံဳ

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕၏ ေလ့လာခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ ေက်ာင္း ၂၂ ေက်ာင္းတြင္ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားေနသည့္ ေက်ာင္းသားေပါင္း ၅၈၀၀၀ ေက်ာ္ရိွၿပီး ေက်ာင္းႀကိဳပို႔ယာဥ္ျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ေရာက္ေနသူ ၁၉၃၄၂ ရိွေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္အစီးေရ ၁၈၉၉ ျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ေရာက္သူမ်ားႏွင့္ စုေပါင္းငွားရမ္းသည့္ ေက်ာင္းႀကိဳပို႔ယာဥ္ ၈၄၅ စီးျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ေရာက္သူမ်ားရိွေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသုိ႔ စုေပါင္းငွားရမ္းသည့္ ေက်ာင္းကားမ်ားအနက္ လိုက္ထရပ္ယာဥ္အစီးေရ ၃၄၀ ခန္႔ရိွၿပီး ေက်ာင္းသားေပါင္း ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္ စီးနင္းလ်က္ရိွေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအာဏာပိုင္အဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ထားသည္။

ယင္းတုိ႔အနက္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား စီးနင္းရာတြင္ အႏၲရာယ္မ်ားျပားသည့္ လုိက္ထရပ္ကဲ့သုိ႔ေသာ ေနာက္ပြင့္ယာဥ္မ်ား အသံုးျပဳျခင္းကို ခြင့္မျပဳေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ မူ၀ါဒႏွင့္ မကိုက္ညီျခင္း အပါအ၀င္ အျခားေသာ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ယခင္ႏွစ္က တစ္ဦးေက်ာင္းကားေျပးဆြဲမႈ အေနျဖင့္ အစီးေရ ၇၀ ေက်ာ္ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ အစီးေရ ၄၀ ခန္႔သာ က်န္ရွိႏိုင္ၿပီး အဆိုပါ တစ္ဦးေက်ာင္းကားေျပးဆြဲသူမ်ားတြင္ အ႐ံႈးေပၚကာ အခက္အခဲမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေနသည္။ အလားတူ YRTA မွ ေရာင္းခ်မည္ဟု ေျပာၾကားထားသည့္ ေက်ာင္းကားမ်ားမွာ တစ္စီးလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ ခန္႔အထိရိွသျဖင့္ ေက်ာင္းကား လုပ္ကိုင္သူအမ်ားစုမွ ၀ယ္ယူႏိုင္ျခင္းမရိွေၾကာင္း၊ လက္ရိွတြင္ ေက်ာင္းကားလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားအေနျဖင့္ အခက္ေတြ႕လ်က္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။

“အခုလက္ရွိေစ်းကိုလည္း အဲဒီေလာက္နဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းေလာက္ပဲ မွန္းထားပါတယ္။ ေနရာကို လုိက္ၿပီးေတာ့ ကြာတာေပါ့။ သူတို႔ သတ္မွတ္တဲ့ မူေဘာင္နဲ႔ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ညီတဲ့ကားနဲ႔ ဘယ္ေမာင္း ညာဖြင့္ေတြေလ၊ အ၀ါေရာင္ေျပာင္းတာတို႔ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ လုပ္တာတို႔ လုပ္ေနရတာေပါ့။ သူတို႔ေရာင္းခ်တဲ့ ကားေတြက သိန္း ၅၀၀ ေက်ာ္ဆိုေတာ့ မ၀ယ္ႏိုင္ၾကဘူးေလ။ သိန္း ၅၀၀ ေက်ာ္ ရင္းဖို႔ၾကေတာ့ မိဘေတြအေနနဲ႔လည္း မတတ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ကြၽန္မတို႔ကလည္း မ၀ယ္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ လက္ရွိေက်ာင္းကားကိုပဲ သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မူ၀ါဒေတြကို လုိက္နာလိုက္တယ္ေလ။ အခက္အခဲေတြက လက္ရွိညာေပါက္ကားေတြကို ခြင့္မျပဳေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ ငိုတဲ့သူကငို။ အေၾကြးေတြက မေၾကေသးဘူးေလ။ ဘယ္ေမာင္းကေတြလည္း လိုက္၀ယ္ဖို႔ကို ရန္ကုန္လိုင္စင္က ရွားသြားၿပီေလ။ ဂ်ပန္ကားေတြကို ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္ဆိုတာကလည္း သမား႐ိုးက်ခြင့္ျပဳတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးေလ။ မူ၀ါဒေတြအတိုင္း လုပ္ရမယ္ဆိုေတာ့ ဒီရွစ္လေလးပဲ လုပ္ရမွာကို အကုန္လိုက္လုပ္ရေတာ့ ဒုကၡေတြေရာက္ကုန္တာေပ့ါ။ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို ထမင္းအိုးကြဲသြားတယ္။ ဆက္မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေစ်းသတ္မွတ္ဖို႔ကို ေက်ာင္းေရာက္တဲ့အခါ ခန္႔မွန္းေစ်းေတြ ေရးေပးခဲ့ပါလို႔ေျပာတယ္။ ခန္႔မွန္းေစ်းေတြဆိုတာ အခုဆို ဆီေစ်းက တက္ေနတယ္ေလ။ ငါးေထာင္ေလာက္ထိ တိုးယူမလား စဥ္းစားတယ္ေလ။ သူတို႔ကလည္း တုိးခိုင္းတယ္။ အစ္မတို႔က နဂိုတစ္ေသာင္းခြဲသမားကို ႏွစ္ေသာင္းယူဖို႔၊ ႏွစ္ေသာင္းသမားကို ႏွစ္ေသာင္းခြဲေလာက္ယူဖို႔ ခန္႔မွန္းထားတယ္” ဟု ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္တစ္၀ိုက္တြင္ ေျပးဆြဲမည့္ တစ္ဦးခ်င္း ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲသည့္ ကားပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

အစိုးရမွေခ်းေငြမ်ားျဖင့္ ၀ယ္ယူႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဟု ေျပာၾကားထားေသာ္လည္း ေက်ာင္းကားပိုင္ရွင္မ်ားမွာ စိတ္၀င္စားျခင္းမရိွေပ။ အေၾကာင္းမွာ ယာဥ္တန္ဖိုးအေနျဖင့္ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ ခန္႔ ကုန္က်ႏိုင္ျခင္း၊ သိန္း ၅၀၀ ကုန္က်ထားေသာ္လည္း ၀င္ေငြမွာမ်ားစြာ ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းမ်ား ရိွႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ၀ယ္ယူမႈမရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲသူမ်ားသည္ ဆီဖုိး၊ ယာဥ္ေမာင္းစရိတ္၊ ယာဥ္ျပင္ခမ်ား ႏုတ္လုိက္ပါက တစ္လလွ်င္ အျမတ္ေလးသိန္းခန္႔ ရရွိေပသည္။ YRTA ေက်ာင္းကားမ်ားကုိ ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲေနသူမ်ားမွ မ၀ယ္ယူႏုိင္ပါက ငွားရမ္းေပးမည္ဟု ေျပာၾကားေသာ္လည္း ငွားရမ္းခ တစ္လလွ်င္ ၁၀ သိန္းေက်ာ္ရွိသျဖင့္ တြက္ေျခကုိက္မႈနည္းသည့္အတြက္ ငွားရမ္းသူမ်ားမရွိေၾကာင္း သိရသည္။

တစ္ဦးခ်င္းေက်ာင္းကားေျပးဆြဲမႈကုိ ကန္႔သတ္မည္

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ တစ္ဦးခ်င္း ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲမႈကုိ ခြင့္ျပဳေပးထားမည္ျဖစ္ၿပီးေနာင္တြင္ ခြင့္ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း YRTA အတြင္းေရးမွဴးေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားထားသည္။

“ေနာင္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဦးခ်င္းကို ခြင့္မျပဳေတာ့ဘူး။ ကုမၸဏီအေနနဲ႔လုပ္ပါ၊ အခက္အခဲရွိရင္ ဆရာတို႔ဘက္က ကူညီေပးမယ္။ အခုကေတာ့ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ရွိရမယ္၊ မွတ္ပံုတင္ရမယ္၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္မရရင္ဆြဲလို႔ မရဘူး။ Light Truck ေတြ ဆြဲမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ယာဥ္ထိန္းရဲကဖမ္းမယ္။ YRTA က ညႊန္ၾကားမယ္ေပါ့။ ကညနက ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ အခ်က္ ၁၂ ခ်က္နဲ႔ လုပ္ရမယ္” ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

ေက်ာင္းကားမ်ားကို ဆိုက္မ်ဳိးစုံျဖင့္ လုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အေရာင္အေနျဖင့္ အ၀ါေရာင္ကုိသာ သတ္မွတ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအစုိးရမွ ၀ယ္ယူထားသည့္ ေက်ာင္းကားမ်ားသည္ ၂၈ ေယာက္စီးကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ေနာက္တြင္ ၁၄ ေယာက္စီး၊ ရွစ္ေယာက္စီးကားမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားထားသည္။

“အထဲထိ၀င္လို႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေျပးေနတဲ့ ကားရဲ႕အခက္အခဲက အထဲ၀င္လို႔ မရတာ။ ဒီေခတ္မိဘ ပိုက္ဆံရွိတဲ့ မိဘက သူတို႔စိတ္ပူတာ။ နည္းပညာသံုးတယ္၊ ေခတ္မီတယ္၊ မိုးတြင္းဆိုရင္ မိုးပက္တာေတြမရွိဘူး၊ အခုက ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းကားေတြကို ဦးစားေပး၊ အထဲထိ၀င္လို႔ရတယ္၊ က်န္တဲ့ကိုယ္ပိုင္ကားေတြကို အထဲထိေပးမ၀င္ဘူး၊ တစ္ခုခုျဖစ္တာနဲတာနဲ႔ ဘာမွအာမခံမရွိဘူးဆိုတဲ့ အဲဒီစနစ္ေတြကို ျပင္မယ္။ စနစ္ကို ေျပာင္းမယ္။ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ ႐ိုး႐ိုးကားထက္ႀကီးမယ္။ မေျပာေသးဘူး” ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

ယခုႏွစ္ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတြင္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအဖြဲ႕မွ ၀ယ္ယူထားသည့္ ေက်ာင္းကားအစီး ၂၀၀ အနက္ အစီး ၁၀၀ အား ကမာရြတ္ႏွင့္ ရန္ကင္း TTC ေက်ာင္းတို႔တြင္ စတင္ေျပးဆြဲေနၿပီး အျခားေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းကားစီစဥ္ေပးရန္ ေတာင္းဆုိလာပါက ျပဳလုပ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း YRTA မွ သိရသည္။

ေက်ာင္းကား အစီး ၂၀၀ ၀ယ္ယူရာတြင္ က်ပ္ ၁၀ ဘီလ်ံေက်ာ္ ကုန္က်ခံ၍ ၀ယ္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုစာသင္ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းႀကိဳပုိ႔ယာဥ္မ်ားအျဖစ္ မီနီဘတ္စ္ႏွင့္ မုိက္ခ႐ုိဘတ္စ္မ်ားကုိသာ ေျပးဆဲြခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး အျခားယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆဲြခြင့္မျပဳေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး သယ္ပုိ႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအာဏာပုိင္အဖဲြ႕မွ သိရသည္။

ေက်ာင္းႀကိဳပုိ႔ကားမ်ားအား အ၀ါေရာင္သတ္မွတ္ထားၿပီး ဘယ္ေမာင္း၊ ယာဥ္၏ညာဘက္တြင္ အတက္အဆင္းတံခါးေပါက္ႏွင့္ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ေသာ့စနစ္မ်ား တပ္ဆင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ သတ္မွတ္ထားသည္။

အလားတူ ေက်ာင္းကားမ်ားအေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ဘက္တြင္ School Bus စာသား၊ ေက်ာင္းအမည္ႏွင့္ တယ္လီဖုန္းနံပါတ္မ်ား ေရးထားရမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသား ၁၀ ဦး အထက္တင္ေဆာင္ႏုိင္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္။

ထုိင္ခံုမ်ားတြင္ ခါးပတ္ပါရမည္ျဖစ္ၿပီး ေရွးဦးသူနာျပဳေသတၱာႏွင့္ မီးသတ္ေဆးဘူးမ်ား ပါ၀င္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း School Bus ေမာင္းႏွင္မည့္ ယာဥ္ေမာင္းအေနျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ ‘ဃ’ လုိင္စင္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ႏႈန္းကုိ တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ၄၀ ထက္ ေက်ာ္လြန္ ေမာင္းႏွင္ျခင္း မျပဳရေၾကာင္း သိရသည္။

ေက်ာင္းကားအတြက္ အမ်ဳိးသမီး ယာဥ္ႀကီးၾကပ္ေခၚယူ

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအာဏာပိုင္အဖြဲ႕ (YRTA) မွ ယခု ေျပးဆြဲေနသည့္ School Bus မ်ားအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ႀကီးၾကပ္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိ ေမ ၁၁ ရက္မွ ၂၀ ရက္ ေနာက္ဆုံးထားေခၚယူခဲ့ၿပီး ယာဥ္ ႀကီးၾကပ္အမ်ဳိးသမီး ၁၀၀ ခန္႔အပ္ရန္ စီစဥ္ထားခဲ့သည္။

School Bus မ်ား ေျပးဆြဲရာတြင္ ယာဥ္ေပၚတြင္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လုံျခဳံေရးတို႔အတြက္ ယဥ္ႀကီးၾကပ္သူအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ အမ်ဳိးသမီး၀န္ထမ္းမ်ား ေခၚယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း YRTA မွ သိရသည္။

အစုိးရမွ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီအတြင္း ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားမွ ေက်ာင္းသုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ကားမ်ားျဖင့္ ႀကိဳပုိ႔ျခင္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားျဖစ္သြားသျဖင့္ ယာဥ္လမ္းေၾကာရွင္းရန္၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား လုံျခံဳစိတ္ခ်ရန္၊ ေက်ာင္းတက္၊ ေက်ာင္းဆင္းအခ်ိန္ မွန္ကန္ရန္တို႔ရည္ရြယ္ၿပီး ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွ ေက်ာင္းကားအစီး ၂၀၀ ကုိ ၀ယ္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းကားမ်ား ေျပးဆြဲရန္ မူလက ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေျပးဆြဲႏုိင္ျခင္းမရွိခဲ့ေပ၊ ေက်ာင္းကားအတြက္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေမလဆန္းပုိင္းတြင္ ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ကာ ယခုေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတြင္ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း စီမံမႈစနစ္မက်ျခင္း၊ ေက်ာင္းကားခႀကီးျမင့္ေနမႈမ်ားသည္ ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရအေနျဖင့္ ဆက္လက္ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္သည္။

Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment