Thursday, November 29, 2018

စားသုံးသူျပည္သူက က်ခံရသည့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ရရွိေနေသာ္လည္း စားေသာက္ဆိုင္၊ ဟိုတယ္/တည္းခိုရိပ္သာ၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဝန္ေဆာင္မွု၊ မိုဘိုင္းဖုန္း အသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ ေရႊဆိုင္မ်ား၌သာ ေကာက္ခံနိုင္ၿပီး ပိုမိုက်ယ္ျပန႔္စြာ ေကာက္ခံနိုင္ေရး အေလးထား ေဆာင္ရြက္သင့္ဟုဆို


စားသုံးသူ ျပည္သူမ်ားက က်ခံေပးေနရသည့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ရရွိေနေသာ္လည္း စားေသာက္ဆိုင္၊ ဟိုတယ္/တည္းခိုရိပ္သာ၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဝန္ေဆာင္မွု၊ မိုဘိုင္းဖုန္း အသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ ေရႊဆိုင္မ်ားတြင္သာ အခြန္တံဆိပ္ ကပ္ႏွိပ္ေကာက္ခံ နိုင္သည့္အတြက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန႔္စြာ ေကာက္ခံနိုင္ေရး အေလးထား ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီမွ ျဖန႔္ေဝသည့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန/အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ဒုတိယေျခာက္လပတ္ အခြန္ရေငြ စာရင္းမ်ားအေပၚ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၁၁/၂၀၁၈) တြင္ ေဖာ္ျပထားမွုအရ သိရသည္။ 
ျပည္တြင္း၌ အခြန္ေကာက္ခံရာတြင္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ အမည္ျဖင့္သာ အခြန္ေကာက္ခံ ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ႏွင့္ အထူးကုန္စည္ခြန္အျဖစ္ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားျပ႒ာန္း၍ ေကာက္ခံခဲ့သည္။ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္သည္ အခြန္အေၿခ က်ယ္ဝန္းၿပီး ဖိဖိစီးစီး ေကာက္ခံနိုင္သည္ႏွင့္အမၽွ တိုးတက္ရရွိလာနိုင္ရန္ အလားအလာ အေကာင္းဆုံး အခြန္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ 

ထို႔ျပင္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္မွတစ္ဆင့္ ဝင္ေငြအမွန္ကိုပါ ေဖာ္ထုတ္ရရွိနိုင္သည့္အတြက္ အခြန္တိမ္းေရွာင္ျခင္း၊ အခြန္ထိမ္ခ်န္ျခင္း မ်ားကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ဟိုတယ္၊ တည္းခိုရိပ္သာမ်ား၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဝန္ေဆာင္မွု၊ မိုဘိုင္းဖုန္း အသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ ေရႊဆိုင္မ်ားကိုသာ အဓိကထား၍ အခြန္တံဆိပ္ ကပ္ႏွိပ္ေကာက္ခံနိုင္သည့္ အေျခအေနသာ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ကို ယခုထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန႔္စြာ တိုးတက္ေကာက္ခံနိုင္ေရး အေလးထား ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန/အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ဒုတိယ ေျခာက္လပတ္ အခြန္ရေငြ စာရင္းမ်ားအေပၚ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၁၁/၂၀၁၈) တြင္ ေဖာ္ျပထားမွုအရ သိရသည္။ 

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ႏွစ္အလိုက္ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္ ေကာက္ခံခဲ့သည့္ အေျခအေန မ်ားမွာ ႏွစ္အလိုက္ အမွန္စာရင္းမ်ားအရ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ စည္းၾကပ္ႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၁၁၉၄ ဒသမ ၄၅၆၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ စည္းၾကပ္ႏွစ္ တြင္ က်ပ္ ၁၇၀၃ ဒသမ ၈၄၇၊၂၀၁၄ -၂၀၁၅ စည္းၾကပ္ႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၁၈၅၄ ဒသမ ၆၄၉ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ စည္းၾကပ္ႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၂၁၀၅ ဒသမ ၉၅၉ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ စည္းၾကပ္ႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၁၈၇၇ ဒသမ ၈၅၂ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ စည္းၾကပ္ႏွစ္တြင္ ယာယီစာရင္းအရ က်ပ္ ၁၉၇၅ ဒသမ ၂၁ ဘီလ်ံရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ 

၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အခြန္ရ ေငြစာရင္းမ်ားအရ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒပါ အခြန္ ၁၂ မ်ိဳးအနက္ ၁၀ မ်ိဳးသည္ လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီေက်ာ္လြန္ေအာင္ ေကာက္ခံနိုင္ခဲ့ၿပီး က်န္ ၁၁ မ်ိဳးမွာ လ်ာထားခ်က္ျပည့္မီျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ လ်ာထားခ်က္ ျပည့္မီမွုမရွိေသာ အခြန္မ်ားအနက္ သြင္းကုန္အတြက္ လိုင္စင္ခမ်ား၊ ျမန္မာနိုင္ငံ ေအာင္ဘာေလသိန္းဆုခြန္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ဆိုင္ရာ အခေငြမ်ား၊ အထူးကုန္စည္ခြန္၊ သစ္ေတာမ်ားမွ ပစၥည္းမ်ား ထုတ္ယူသည့္အတြက္ ေကာက္ခံသည့္ သစ္ေတာခြန္၊ ဓာတ္သတၱဳခြန္ႏွင့္ ရတနာခြန္၊ တာတမံခြန္မ်ားမွာ ဒုတိယေျခာက္လ၏ လ်ာထားခ်က္ ျပည့္မီမွု မရွိေသာ္လည္း တစ္ႏွစ္လုံး ရည္မွန္းခ်က္ကိုမူ ျပည့္မီခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္၊ ဝင္ေငြခြန္ႏွင့္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕အတြက္ ေကာက္ခံသည့္ အခြန္မ်ားမွာမူ ဒုတိယ ေျခာက္လပတ္၏ လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီမွု မရွိခဲ့သည့္အျပင္ တစ္ႏွစ္လုံး ရည္မွန္းခ်က္ကိုမွာ ျပည့္မီခဲ့မွု မရွိေၾကာင္း စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ထားခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။ 



Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment