Friday, November 30, 2018

ကင္မြန္းေခ်ာင္းေက်းရြာေဒသခံမ်ား က်ိဳက္ထီးရိုး ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသည္ကို မြန္ျပည္နယ္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ခြင့္မျပဳ



မြန္ျပည္နယ္ က်ိဳက္ထိုျမိဳ့နယ္ ကင္မြန္းေခ်ာင္းေက်းရြာမွ ေဒသခံ ရြာသား ၃၀၀ ဦး စုေပါင္းကာ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရား ေတာင္တက္ လမ္းတြင္ ေျပးဆြဲရန္အတြက္ ကားအစီး ၃၀ ၀ယ္ယူခဲ့ျပီး မြန္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔ထံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေျပးဆြဲျခင္း ေလွ်ာက္ခဲ့ျခင္းကို မြန္ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအးဇံက ခြင့္ျပဳေပးျခင္းမရွိေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက သတင္းမီဒီယာမ်ားကို ေျပာၾကားသည္။ 

နို၀င္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔ ေန႔လယ္ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္ျမိဳ့ရွိ ေတာင္၀န္ႏွင္းဆီခန္းမ၌ ျပဳလုပ္သည့္ မြန္ျပည္နယ္၊ က်ိဳက္ထိုျမိဳ့နယ္ (ကိ်ဳက္ထီးရိုးဘုရား) ေဒသဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ေျပးဆြဲရန္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ေတာင္ဆိုျခင္းကို မြန္ျပည္နယ္အစိုးရက ခြင့္မျပဳသည့္အတြက္ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေဒသခံမ်ားက သတင္းမီဒီယာမ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ 

ကင္မြန္းေခ်ာင္းေဒသခံမ်ားသည္ ေတာင္းတက္ကား ေျပးဆြဲရန္ အတြက္ကား အစီး ၃၀ ကို ၂၀၁၆ ရက္ခုႏွစ္တြင္ ၀ယ္ယူခဲ့ျပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေျပးဆြဲ ရရွိရန္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔ထံသို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ရာ အေၾကာင္း ျပန္ၾကားျခင္း မရွိေၾကာင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ပါ၀င္သည့္ ေဒသမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ 

ထို႔သို႔ အေၾကာင္းျပန္ၾကားျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ယခုႏွစ္ နို၀င္ဘာ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ မြန္ျပည္နယ္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအးဇံႏွင့္ ေတြ႔ဆံုကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ ရရွိရန္ တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေျပးဆြဲခြင့္မျပဳနိုင္ေၾကာင္းကိုသာ ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္အား သြားေရာက္ ေတြ႔ဆံုသည့္ အထဲတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည္ ေဒသခံ ကိုစိုးကိုကိုခ်စ္က ၄င္းတို႔ႏွင့္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ အျပန္အလွန္ ေျပာၾကားခဲ့သည္မ်ားကို သတင္း မီဒီယာမ်ားအား ယခုကဲ့သို႔ေျပာၾကားသည္။ 

`ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သူက (၀န္ၾကီးခ်ဳပ္) ေကာ္မတီဖြဲ႔ျပီး စိစစ္လိုက္ တယ္တဲ့။ စိစစ္တဲ့ေကာ္မတီအဖြဲ႔က တင္ျပခ်က္မွာ ကားလမ္း က်ဥ္းေျမာင္းတယ္။ ကားရပ္နားရန္ အခက္အခဲရွိတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေတာင္ရဲ့ ခံနိုင္၀န္ က်ဆင္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အတြက္ေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီေကာ္မတီ ျပန္လည္တင္ျပတဲ့သေဘာပဲ` ဟု ၄င္းကေျပာသည္။ 

ဆက္လက္ျပီး ကိုစိုးကိုကိုခ်စ္က ယင္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသင္းကို ေမးျမန္းသည့္ အခါ ေတာင္းတက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသင္းက အစီးေရး ၁၅၀ ထက္ ေက်ာ္လြန္ပါက ၄င္းကို အုပ္ခ်ဳပ္၍ မနိုင္သည့္ အေၾကာင္းကို ေျပာၾကားေၾကာင္းကိုပါ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသည္။ 

`ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကင္မြန္းေခ်ာင္းကေနဆို ႏွစ္လမ္းသြားလမ္း အဲဒီအေျခအေနကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွင္းျပတယ္။ ျပီးရင္ ရေသ့ေတာင္မွာ ကား၀န္းသံုး၀န္းရွိတယ္။ အဲဒီကာ၀န္း သံုး၀န္းမွာ ကားအစီး ၂၀၀ ရပ္လို႔ရတယ္ ဆိုျပီးေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပတယ္ ခင္ဗ်။ ေနာက္အစီး ၁၅၀ ထက္ပိုလို႔ အုပ္ခ်ဳပ္လို႔မရနိုင္ဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဒသခံေတြကုိ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ခြင့္ျပဳေပးမယ္ဆိုရင္ အစီး ၃၀၀ အထိကို အုပ္ခ်ဳပ္ေပးလို႔ ရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္က အဲဒီကိစၥငါနဲ႔ မဆုိင္ဘူးတဲ့။ ေနာက္တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ေျပာေသးတယ္ခင္ဗ်။ အစီး ၁၅၀ မွာ Owner ၆၇ ေယာက္ပဲရွိတယ္။ ကားကေတာ့ အစီး ၁၅၀ ရွိတယ္။ ၈ စီး ပိုင္တဲ့သူေတြရွိတယ္။ ၅ စီးပိုင္တဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ Owner ေတြကေနျပီးေတာ့မွ ထုတ္ႏုတ္ျပီးေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဒသခံကို ၀င္ခြင့္ေပးပါဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီကိစၥ ငါစိတ္မ၀င္စားဘူးဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ဆက္ေျပာလို႔ မရေတာ့ဘူး` ဟု ၄င္းက ေျပာၾကားသည္။ 

လက္ရွိ က်ိဳက္ထီးရိုး ေတာင္တက္လမ္းတြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစီး ၁၅၀ တြင္ ေဒသခံပိုင္ဆိုင္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၁ စီးသာရွိျပီး ယာဥ္တစ္စီး၏ ၀င္ေငြမွာလည္း တစ္ႏွစ္လွ်င္ သိန္း ၅၀၀ အထက္တြင္ရွိေၾကာင္း သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ပါ၀င္သည့္ ေဒသခံမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ 

အကယ္၍ ကင္မြန္းေခ်ာင္းေဒသခံမ်ားအား ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ ျပဳပါက တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကားတစ္စီးမွ ရရွိသည့္ ၀င္ေငြထဲမွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေဒသဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ကိုစိုးကိုကိုခ်စ္က ယခုလိုေျပာၾကားသည္။ 

`ကားတစ္စီးကို သိန္း ၅၀၀ ရတယ္ဆိုရင္ ဥပမာေပါ့ သိန္း ၅၀ ရျပီေလ။ အစီး ၃၀ ဆိုရင္ သိန္း ၁၅၀၀ ရမယ္။ အဲဒီ သိန္း ၁၅၀၀ ကို အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔ သာယာေရး၊ နာေရး၊ စီးပြားေရး အခန္းက႑မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔အစည္းကေန ဦးေဆာင္ျပီးေတာ့ သူ႔စိုက္နဲ႔ သူ႕ေကာ္မတီေလးေတြ ျပန္ဖြဲ႔ျပီးေတာ့ ဒီေငြေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ႏွစ္စဥ္ ျပန္လည္ျပီးေတာ့မွ ေဒသ လူငယ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ျပီးေတာ့မွ ေဒသတစ္ခုလံုး တိုးတက္ဖို႔ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပင္ဆင္ထားတယ္` ဟု ၄င္းက ေျပာၾကားသည္။ 

ကင္မြန္းေခ်ာင္းရြာသားမ်ား ၀ယ္ထားသည့္ ကာအစီးေရး ၃၀ ၏ တန္ဖိုးမွာ တစ္စီးလွ်င္ သိန္း ၄၀၀ ခန္႔ ရွိသည္ဟုလည္း ေဒသခံမ်ား က ေျပာၾကားသည္။ 

ေအာင္ရဲေနာင္ 
The Ladies News

0 comments:

Post a Comment