Tuesday, February 26, 2019

လၽွပ္စစ္ကား အားသြင္း လုပ္ငန္းမ်ား ပုဂၢလိက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးမည္


ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ လၽွပ္စစ္ကားမ်ား အသုံးျပဳနိုင္ရန္ အတြက္ ဓာတ္အားသြင္း႐ုံ (Charging Station) မ်ားကို အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မည့္ PPP (Public Private Partnership) စနစ္ႏွင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စက္မွု ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ခ်ိဳက ေျပာသည္။ 
ဦးခင္ေမာင္ခ်ိဳက“ရန္ကုန္မွာ လၽွပ္စစ္ကား ေရာက္ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သုံးတဲ့အခါ အေဝးသြားရင္ အခက္ အခဲ ရွိပါတယ္။ ဒါကို ေျပလည္ေစဖို႔ အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ စက္မွုဝန္ႀကီး ဌာနပိုင္ေၿမ ျဖစ္တဲ့ ေနရာမ်ားမွာ လၽွပ္စစ္ အားသြင္းတဲ့ Charging Station ေတြကို ပုဂၢလိကကို ေပးၿပီး တည္ေဆာက္ဖို႔ ရွိပါတယ္” ဟု ေျပာ သည္။ 

ျမန္မာနိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မွု လက္မွု လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္(UMFCCI)႐ုံး၌ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၂ ရက္က ျပဳလုပ္ ေသာ ပုဂၢလိက က႑ ဖြံ့ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေကာ္မတီ၏ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ယင္းသို႔ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။ 

လက္ရွိ ရန္ကုန္၌ ေရာက္ရွိေနေသာ Nissan လၽွပ္စစ္ကားမွာ ေဈးကြက္ ရွိေသာ္လည္း ဓာတ္အားသြင္းသည့္ ေနရာ မရွိ ေသာေၾကာင့္ အသုံးျပဳရာ၌ အဆင္မေျပမွုမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ဦးခင္ေမာင္ခ်ိဳက ေျပာသည္။ 

ဆက္လက္၍ ၎က“လၽွပ္စစ္ကားေတြကိုပါ ထုတ္လုပ္ဖို႔က လုပ္ကိုလုပ္ရမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လၽွပ္စစ္ရရွိဖို႔ သက္ဆိုင္ ရာ ဝန္ႀကီး ဌာနနဲ႔ ညိဳႏွိုင္းထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု လၽွပ္စစ္ ထုတ္တဲ့ အခါမွာ သာမန္ျပည္သူေတြ အေနနဲ႔ စိုးရိမ္ ပူပန္ မွု ရွိၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ လၽွပ္စစ္ မရွိဘဲနဲ႔ လၽွပ္စစ္ ကားေမာင္းဖို႔ အခက္အခဲ ရွိမယ္လို႔ သုံးသပ္ၾကပါ တယ္။ ဒါလည္း မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ပါတယ္”ဟု ရွင္းျပသည္။ 

လၽွပ္စစ္ကားမ်ား တြင္က်ယ္စြာ အသုံးျပဳနိုင္ရန္ အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည့္ ဓာတ္အား ျပန္လည္ ျဖည့္တင္းရန္ အား သြင္း႐ုံ (EV Charging Station) မ်ားကို ရန္ကုန္- မႏၲေလးအျမန္ လမ္းမႀကီး တေလၽွာက္၌ ၈ ေနရာ၊ ရန္ကုန္ တိုင္း အတြင္း ၃၆ ေနရာႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္၌ ၅ ေနရာ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ကာ အျမန္လမ္းတြင္ တည္ေဆာက္ မည့္ Charging Station မ်ား၌ နာရီဝက္ အတြင္း လၽွပ္စစ္ဓာတ္အား ျပန္လည္ ျဖည့္သြင္းနိုင္ေသာ စနစ္ကို ထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း စက္မွု ဝန္ႀကီးဌာနက ေျပာဆိုထားသည္။ 

အဆိုပါ ဓာတ္အားသြင္း႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္ရာ၌ သာမန္အိမ္သုံး လၽွပ္စစ္ျဖင့္ အားသြင္းနိုင္ေသာ Charging ပစၥည္း၊ တ႐ုတ္ နိုင္ငံထုတ္ႏွင့္ ဥေရာပ နိုင္ငံသုံး လၽွပ္စစ္ အားသြင္းေခါင္း ပစၥည္း ဟူ၍ ၃ မ်ိဳးကို တပ္ဆင္ အသုံးျပဳသြားမည္ ဟုလည္း ဆိုသည္။ 

ထို႔ျပင္ ျပည္တြင္း၌ လၽွပ္စစ္ကားမ်ား တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ရာတြင္ နိုင္ငံေတာ္၏ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု ပါဝင္ျခင္း မရွိေသာ္ လည္း ဝန္ႀကီးဌာန၏ စက္႐ုံမ်ားကို အသုံးျပဳခြင့္ေပးၿပီး ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုမ်ားႏွင့္ လၽွပ္စစ္ ကား မ်ားကို ထုတ္လုပ္ တပ္ဆင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ 

ျမန္မာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ျဖန႔္ျဖဴး ေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ စိုးထြန္း က “နိုင္ငံတကာမွာလည္း လၽွပ္စစ္ကားကို အားေပးတယ္။ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္လည္း ထိခိုက္မွု နည္းတယ္။ ဒါကို အား ေပးတဲ့ အေနနဲ႔ လၽွပ္စစ္ကား ထုတ္လုပ္တဲ့ သူေတြ၊ တင္သြင္းတဲ့သူေတြ အတြက္ အခြန္ သက္သာခြင့္ေတြ ေပးရင္ေတာ့ ပိုၿပီး တိုးတက္လာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။ 

လက္ရွိ ျပည္တြင္း၌ Nissan ကုမၸဏီမွ ထုတ္လုပ္သည့္ Nissan Leaf အမ်ိဳးအစား လၽွပ္စစ္ကားကို အသုံးျပဳမွုမ်ား ရွိေန ၿပီး ေဈးႏွုန္းအေနႏွင့္ ေမာ္ဒယ္ အလိုက္ ေငြက်ပ္သိန္း ၁၀၀ ဝန္းက်င္မွ သိန္း ၁၆၀ ဝန္းက်င္တြင္ ရွိေၾကာင္း လၽွပ္စစ္ ကား ေရာင္းဝယ္သူ တခ်ိဳ႕က ေျပာျပသည္။ 

ျပည္တြင္း၌ လၽွပ္စစ္ကား အသုံးျပဳမွု အေနႏွင့္ Nissan ကုမၸဏီက ထုတ္လုပ္သည့္ အမ်ိဳးအစားကို အသုံးျပဳမွု မ်ားၿပီး ျပည္တြင္း သုံးသည့္ အစီးေရေပါင္း ၂၀၀ နီးပါး ရွိနိုင္ေၾကာင္းလည္း အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားက ေျပာဆိုသည္။ 

Nissan leaf အမ်ိဳးအစား လၽွပ္စစ္ကား အသုံးျပဳေနသူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ဦးေဇာ္ေအာင္က“အခုလို ဓာတ္အားသြင္း႐ုံေတြ လုပ္ေပးတာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ အခုေတာ့ လၽွပ္စစ္ကားေတြ အတြက္ အားသြင္းဖို႔က အိမ္သုံး ေခါင္းဆိုေတာ့ သူ႔ ဘက္ထရီ အတိုင္းအတာနဲ႔ ၄၊ ၅ နာရီ၊ ၆နာရီ ၉ နာရီအထိ သြင္းရတယ္။ Charging Station ေတြမွာဆိုရင္ ေခါင္း အႀကီး ေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ နာရီဝက္ တနာရီေလာက္ဆို ျပည့္နိုင္တယ္။ ကီလို ၇၀ (မိုင္ ၄၀) ေလာက္မွာ စေတရွင္ တခု ဆိုရင္ အဆင္ ေျပမယ္”ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။ 

ထို႔ျပင္ လၽွပ္စစ္ကားမွာ ၿမိဳ႕တြင္းသုံးရန္ အတြက္ အဆင္ေျပၿပီး မီးခိုးမထြက္ျခင္း၊ ဆူညံမွု မရွိျခင္း တို႔ေၾကာင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ မထိခိုက္ေစသည့္ အျပင္ ဆီဖိုး သက္သာျခင္းႏွင့္ ျပင္ဆင္မွု အပိုင္းတြင္လည္း ပ်က္ခဲသည့္ အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။ 

“သူ႔ ဖြဲ႕စည္းပုံကလည္း ရိုးရွင္းတယ္။ ေမာ္တာက ဘီးမွာ ဒဲ့ထိုင္ထားတာ။ က်ေနာ္ ဆိုလည္း လၽွစ္စစ္ကား သုံးေနတာ ၄ ႏွစ္ ေလာက္ ရွိၿပီ။ တခါမွ မျပင္ရေသးဘူး။ သုံးသူ အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဗဳန္းစားႀကီး တအိမ္ ၁ စီးႏွုန္းနဲ႔ လၽွပ္စစ္ကားေတြ ဝိုင္းသုံးၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ဆြဲအားက လၽွပ္စစ္ ထမင္းအိုးကို ေတာက္ ေလၽွာက္ ၅ နာရီ ဆက္တိုက္ သုံးတဲ့ အေနအထားေလာက္ ရွိေနတာဆိုေတာ့ မီးအားေတြ က်သြားမလား၊ မီးေတြ ပ်က္ မလားေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္ေျပသြားမွာပါ”ဟု ဦးေဇာ္ေအာင္က ေျပာဆိုသည္။ 

၂၀၁၈ ခုႏွစ္ နိုဝင္ဘာလ ၄ ရက္က ပဲခူးတိုင္း ေဒသႀကီး ေရတာရွည္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ သာဂရ စက္မွုနယ္ေျမတြင္ လၽွပ္စစ္ ဘတ္စ္ကားမ်ားကို၂၀၁၈ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ စတင္ ထုတ္လုပ္ရန္ စက္မွု ဝန္ႀကီး ဌာနႏွင့္ Green Power Myanmar ကုမၸဏီတို႔ ပူးပါင္းၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံ၌ လၽွပ္စစ္ကား ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ဓာတ္အားျဖည့္ စခန္းမ်ား တည္ေဆာက္ေရး ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးမွု သေဘာတူညီမွု စာခၽြန္လႊာ (AoD) လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည္။ 

အဆိုပါ သေဘာတူညီမွု အရ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ အေဝးေျပး ယာဥ္လိုင္းမ်ား အတြက္ အစီး ၃၀၀ ႏွင့္ သီရိ လကၤာ၊ အိႏၵိယ ႏွင့္ စင္ကာပူ နိုင္ငံမ်ားသို႔ တင္ပို႔ရန္ အစီး ၇၀၀၀ ထုတ္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စက္မွု ဝန္ႀကီးဌာနက သိရသည္။

ဧရာ၀တီ

0 comments:

Post a Comment