ပခုကၠဴဆိပ္ကမ္းအနီး ဧရာဝတီျမစ္ေရမွာ ေဖေဖာ္ဝါရီလကုန္ပိုင္းမွစ၍ အနည္းငယ္ ျမင့္တက္လာေသာ္လည္း ေနရာအခ်ိဳ႕တြင္ ေရအနက္ ႏွစ္ေပခန႔္သာရွိသည့္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ႏွစ္စင္းသာ ဆိုက္ကပ္နိုင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ဆလင္မ်ားထံမွ သိရသည္။
ျမစ္ေရဆက္ လက္ျမင့္တက္လာမွသာ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေမာ္ေတာ္မ်ားဆိုက္ကပ္ရန္ အဆင္ေျပနိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ အခ်ိဳ႕ေမာ္ေတာ္မ်ားမွာ ကုန္ခ်ရန္ တစ္လနီးပါး ေစာင့္ဆိုင္းရေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕မွာေညာင္ဦး ဘက္ျခမ္းဆိပ္ကမ္းတြင္ ဆိုက္ကပ္၍ ကုန္စည္သယ္ယူမွု ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“လက္ရွိကေတာ့ ဆိပ္ကမ္းက ေမာ္ေတာ္ႏွစ္စင္းထက္ပိုကပ္လို႔ မရဘူး။ တစ္စင္း ၿပီးမွ ေနာက္တစ္စင္း ကမ္းကပ္ၿပီးခ်ရတယ္။ ဒီအခ်ိန္က ပခုကၠဴကို ဆန္ပို႔ခ်ိန္ဆိုေတာ့ ေမာ္ေတာ္က မ်ားတယ္။ တခ်ိဳ႕ရက္ေတြဆို ၁၀ စင္းေလာက္ေစာင့္ရတယ္။ ေမာ္ေတာ္တစ္စင္း ဆန္ခ်ဖို႔ တစ္လေလာက္ေစာင့္ရတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ တစ္လေက်ာ္ၾကာတယ္။ ေမာ္ေတာ္သမားေတြအတြက္ ေန႔တြက္စရိတ္ေတြ ပိုကုန္တယ္။ တစ္လႏွစ္ေခါက္ေလာက္ ရေနက်ကို လက္ရွိေတာ့ တစ္လတစ္ေခါက္ ရဖို႔ကိုမလြယ္ဘူး” ဟု ေမာ္ေတာ္ဆလင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္နဝါရီလဆန္းပိုင္းတြင္ ပခုကၠဴဆိပ္ကမ္းအဝင္ေရလမ္းေၾကာင္းမွာ ေမာ္ေတာ္မ်ား ဝင္ထြက္နိုင္ျခင္း မရွိေတာ့သည့္အတြက္ ေမာ္ေတာ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား စုေပါင္း၍ သဲစုပ္စက္ေလွမ်ား ငွားရမ္းကာ ေရအနက္ေကာင္းမြန္ရန္ သဲစုပ္ျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရသည္။
ယခင္ ေရအနက္ေကာင္းမြန္စဥ္ ဆိပ္ကမ္း၌ ေမာ္ေတာ္ေျခာက္စင္းခန႔္ တစ္ၿပိဳင္တည္း ဆိုက္ကပ္နိုင္ၿပီး တစ္ေန႔လၽွင္ ဆန္အိတ္ေရ ၁၀၀၀၀ မွ ၂၀၀၀၀ အထိ သယ္ယူနိုင္ေသာ္လည္း ယခုအခါ ေမာ္ေတာ္ႏွစ္စင္းသာ ဆိုက္ကပ္နိုင္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္ေန႔လၽွင္ ဆန္အိတ္ေရ ၅၀၀၀ ခန႔္သာ သယ္ယူနိုင္ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“ကုန္ထုတ္ဖို႔ကေတာ့ အေတာ္ခက္သြားတယ္။ ကုန္စည္စီးဆင္းမွု ေႏွးသြားတယ္။ တခ်ိဳ႕ကုန္သည္ေတြက ေညာင္ဦးဘက္ျခမ္း ေမာ္ေတာ္ကပ္ခိုင္းၿပီး ကုန္ထုတ္ရတယ္။ အဲဒီလိုထုတ္ဖို႔ ပုံမွန္ဆန္တစ္အိတ္ သယ္ယူစရိတ္ ၁၀၅ က်ပ္ကေန ၂၁၀ ျဖစ္သြားတယ္။ ထပ္ကုန္တဲ့သယ္ယူစရိတ္ ၁၀၅ က်ပ္ကို ကုန္သည္တစ္ဝက္ ေမာ္ေတာ္သမားတစ္ဝက္ဆီ အကုန္ခံၿပီး သယ္ရတာရွိသလို ေမာ္ေတာ္သမားကခ်ည္း ေညာင္ဦးဘက္သယ္စရိတ္ ၁၀၅ က်ပ္လုံး အကုန္ခံရတာေတြ ရွိတယ္။ အဆင္ေျပသလို လုပ္ေနရတယ္။ လက္ရွိဆိပ္ကမ္းမွာ ဆန္ေစာင့္ထုတ္မယ္ဆိုရင္ အေတာ္ကို မလြယ္ဘူး” ဟု ပခုကၠဴၿမိဳ႕မွ ဆန္ေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္ကိုင္သူ ကိုထက္က ဆိုသည္။
ဆိပ္ကမ္းလုပ္သားမ်ားမွာ ယခင္ တစ္ေန႔လၽွင္ ကုန္ထမ္းခ က်ပ္ ၈၀၀၀ မွ ၁၂၀၀၀ အထိ ရရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ ေမာ္ေတာ္ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္အစင္းေရ ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းေၾကာင့္ ကုန္စည္သယ္ယူမွုပါ ေလ်ာ့က် သြား၍ တစ္ေန႔လၽွင္ က်ပ္ ၃၀၀၀ မွ ၅၀၀၀ သာ ဝင္ေငြရွိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ပခုကၠဴဆိပ္ကမ္းမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္အနည္းငယ္မွစ၍ ေရနည္းကာလမ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္မ်ားဆိုက္ကပ္ရန္ ေနရာအခက္အခဲၾကဳံေတြ႕လာရၿပီး ဆိပ္ကမ္းအနီး ျမစ္ေၾကာင္းတိမ္ေကာလာမွုအား ျပဳျပင္ျခင္းမရွိပါက လာမည့္ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ပခုကၠဴဆိပ္ကမ္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားနိုင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္လုပ္ငန္းမ်ားက သုံးသပ္သည္။
ပခုကၠဴၿမိဳ႕အနီး ဧရာဝတီျမစ္ေရမွာ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၈ ရက္တိုင္းထြာခ်က္အရ ၁၁၉၃ စင္တီီမီတာရွိၿပီး မတ္လပထမ ၁၀ ရက္ပတ္ ႏွင့္ လပတ္အတြင္း ပခုကၠဴၿမိဳ႕အနီး ျမစ္ေရမွာ လက္ရွိေရအမွတ္အထက္ တစ္ေပမွ သုံးေပခန႔္အထိ ျမင့္တက္လာနိုင္ေၾကာင္း မိုးေလဝသႏွင့္ ဇလေဗဒညႊန္ၾကားမွုဦးစီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားသည္။
Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment