ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာ သံုးခုစလံုး၏ ေၾကာ္ျငာဖုန္းေခၚဆိုမႈ ပိုမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ သံုးစြဲသူမ်ား စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ၾကရၿပီး ေစ်းကြက္အတြင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္က အဆိုပါ ေၾကာ္ျငာဖုန္းမ်ားမွာ နံပါတ္သံုးလံုး၊ ေလးလံုးဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ၀င္လာတတ္ၿပီး ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ နံပါတ္ငါးလံုးဂဏန္းျဖင့္ ၀င္ေရာက္တတ္ေၾကာင္း သံုးစြဲသူမ်ားကဆိုသည္။
ယခင္ကတည္းကပင္ သံုးစြဲသူမ်ားအေနျဖင့္ မက္ေဆ့ခ်္ေၾကာ္ျငာမ်ားေၾကာင့္ စိတ္႐ႈပ္ေထြးစရာမ်ား ၾကံဳေတြ႕ရၿပီး ဖုန္းေခၚဆိုေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ဆက္တိုက္ၾကံဳေတြ႕ရခ်ိန္တြင္ အလြန္စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရေၾကာင္း သံုးစြဲသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။ ယင္းမွာ ေအာ္ပေရတာတစ္ခုတည္း မကဘဲ ေအာ္ပေရတာႏွစ္ခု၊ သံုးခု၏ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ရယူသံုးစြဲသူမ်ား အေနျဖင့္ ပိုမိုၾကံဳေတြ႕ရၿပီး ပိုမိုစိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
“ေျပာရရင္ ဖုန္းေခၚဆိုတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြက အဆိုးဆံုးပါပဲ။ မက္ေဆ့ခ်္ဆိုရင္ေတာင္ ခ်က္ခ်င္းမၾကည့္ဘဲ ေနာက္မွၾကည့္မယ္ လုပ္လို႔ရေသးတယ္။ ဖုန္း၀င္လာၿပီဆိုရင္ လူကမအားမလပ္ ျဖစ္ေနတာေတာင္ တကူးတက ကိုင္ရတာမ်ဳိးေလ။ အဲဒီလိုမ်ဳိး သြားကိုင္ေတာ့မွ ေၾကာ္ျငာဖုန္းဆိုၿပီး သိရရင္ ေဒါသထြက္ရတယ္။ ဘာမွလုပ္လို႔လည္း မရဘူး။ ဖုန္းခ်ပစ္လိုက္တာပဲ တတ္ႏိုင္တယ္” ဟု ေအာ္ပေရတာႏွစ္ခု၏ ၀န္ေဆာင္မႈကိုသံုးစြဲသူ ကိုေအာင္မ်ဳိးထိုက္က ေျပာၾကားသည္။
“ဒီလိုေၾကာ္ျငာမက္ေဆ့ခ်္ေတြေၾကာင့္ တိုင္ၾကားမႈေတြေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေတြ ၀င္မလာေစခ်င္ရင္ သူတို႔ရဲ႕ Call Center ေတြကိုေခၚဆိုၿပီး ေနာက္တစ္ခါ ထပ္မပို႔ေအာင္ ေတာင္းဆိုလို႔ရပါတယ္” ဟု ဆက္သြယ္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။
ယခုေနာက္ပိုင္း မက္ေဆ့ခ်္ ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာလည္း ပုိမ်ားလာေသာေၾကာင့္ သံုးစဲြသူမ်ားအေနျဖင့္ ယင္းအေပၚတြင္ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ရေၾကာင္း သိရသည္။
“အခုျဖစ္ေနတာက မက္ေဆ့ခ်္ တစ္ခုခု ၀င္လာရင္၊ ဖုန္းေခၚဆိုမႈတစ္ခုခု ၀င္လာရင္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥလား။ ေၾကာ္ျငာေတြလားဆိုတာ ခြဲျခားမရဘူး ျဖစ္လာတယ္။ ဖုန္းမ်က္ႏွာျပင္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ သိတယ္ဆိုေပမယ့္ အခါခပ္သိမ္းဖုန္းကိုၾကည့္ဖို႔ အဆင္ေျပတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ Notification အသံကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဖုန္း Ringtone သံကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ျဖစ္ျဖစ္ တကူးတက ဖုန္းကိုင္ရတဲ့အခါမ်ဳိးေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါက သက္သက္ဒုကၡေပးေနသလိုမ်ဳိးပဲ ခံစားရတယ္” ဟု သံုးစြဲသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာတစ္ခု၏ အင္တာနက္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ မက္ေဆ့ခ်္ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ တစ္ရက္လွ်င္ ငါးခုမွ ၁၀ ခုၾကား ေပးပို႔ေၾကာ္ျငာျခင္းမ်ား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းေၾကာ္ျငာမက္ေဆ့ခ်္မ်ားကို တစ္ခုခ်င္းစီ သီးျခားဟန္႔တားႏိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေအာ္ပေရတာတစ္ခုထံမွ မက္ေဆ့ခ်္အားလံုး မ၀င္ေရာက္လာေစရန္မူ ဟန္႔တားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဖုန္းေခၚဆိုမႈမ်ားကို ကန္႔သတ္ဟန္႔တားရန္ သီးျခား Black List ေဆာ့ဖ္၀ဲမ်ားကို အသံုးျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ေအာ္ပေရတာအခ်ဳိ႕ထံမွ သိရသည္။
“ရန္ကုန္တိုင္းမွာေတာ့ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာေတြရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္ၾကားတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ ဟန္းဆက္၀ယ္တဲ့အခါမွာ အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး တိုင္တာမ်ဳိးေတာ့ ရွိပါတယ္” ဟု CICC (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး) မွတာ၀န္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။
UN Guidelines အရ စားသံုးသူမ်ား ရရွိႏုိင္မည့္ အခြင့္အေရးရွစ္ရပ္မွာ စားသံုးသူမ်ား ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ အသံုးျပဳခြင့္ရရွိေစေရး၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား၏ မွန္ကန္ ျပည့္စံုေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိေစေရး၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအား စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ ရရွိေစေရး၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားေၾကာင့္ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပါ၀င္ၾကားနာခြင့္ရရွိေစေရး၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စားသံုးသူ၏ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားေပၚတြင္ စိတ္ေက်နပ္မႈ ရရွိေစေရး၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမႈမ်ားကို ကုစားခြင့္ရရွိေစေရး၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အသိပညာမ်ား၊ အခြင့္အေရးႏွင့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို သိရွိေလ့လာခြင့္ ရရွိေစေရး၊ က်န္းမာ၀ေျပာသည့္ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းတြင္ ရွင္သန္ေနထိုင္ခြင့္ ရရွိေစေရးစသည္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေနမ်ဳိးထြန္း
Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment