Tuesday, May 1, 2018

'' ျမန္မာစာေမးခြန္း ပံုစံသစ္''


၂၀၁၉ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲ တြင္ စတင္အသံုးျပဳမည့္ ျမန္မာစာေမးခြန္း ပံုစံသစ္ကို ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနက ယေန႔တြင္ အသိေပးထုတ္ျပန္လိုက္ပါသည္။

ထိုေမးခြန္းပံုစံသစ္သည္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔ သင္ခန္းစာကို ႏႈတ္တိုက္အလြတ္က်က္မွတ္ ျခင္းထက္ သင္ယူေလ့လာဆည္းပူးထား ေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစား ေတြးေခၚမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ေရးသားတင္ျပမႈ စြမ္းရည္တို႔ျဖင့္ ေပါင္းစပ္ကာ ေျဖဆိုႏိုင္မည့္ ပံုစံသို႔ ဦးတည္ေျပာင္းလဲထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနကေျပာသည္။

ထိုသို႔ေျပာင္းလဲရာတြင္ အလံုးစံု ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔၏ အားသာခ်က္ အားနည္း ခ်က္၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၏ သင္ၾကားမႈ အေတြ႕အႀကံဳ၊ စာစစ္အေတြ႕အႀကံဳ၊ ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္၏ သေဘာသဘာဝ၊ ဘာသာရပ္ လိုအပ္ခ်က္တို႔အေပၚ အစစအရာရာ ခ်ိန္ထိုးကာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ႏွင့္ ဘာသာရပ္တို႔အတြက္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုး ႏွင့္ ပိုမိုအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္မည့္ အပိုင္း က႑အခ်ိဳ႕ကိုသာ မြမ္းမံျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္းတို႔ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေမးခြန္းပံုစံသစ္ကို ေျပာင္းလဲထား ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ေလ့လာသင္ယူရမည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ သင္ခန္းစာတို႔မွာ ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိပါ။

တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ျမန္မာစာဘာသာရပ္ အတြက္ ျပ႒ာန္းထားသည့္စာအုပ္ ေလးအုပ္ ရွိပါသည္။ ယင္းတို႔မွာ ျမန္မာသဒၵါအတြဲ(၂) အခန္း(၆)၊ ျမန္မာကဗ်ာလက္ေရြးစင္၊ ပင္ရင္းျမန္မာစကားေျပ လက္ေရြးစင္ႏွင့္ ေရသည္ျပဇာတ္တို႔ျဖစ္ပါသည္။ စာစီစာကံုး မွာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ သတ္မွတ္မထားေသာ္ လည္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ေလ့လာ ဆည္းပူးရမည့္ သင္ခန္းစာတစ္ခုအျဖစ္ ပါဝင္ပါသည္။ ယခုေမးခြန္းပံုစံသစ္တြင္ စာစီစာကံုးႏွင့္အတူ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ တို႔၏ ပင္ကိုÓဏ္ရည္Óဏ္ေသြးႏွင့္ အစြမ္းအစကို ေဖာ္ထုတ္ျပသႏိုင္မည့္ အဆိုေဆြးေႏြးသည့္ေမးခြန္းတစ္ပုဒ္ ပါဝင္ လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၉ ခုႏွစ္တြင္ ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳ မည့္ ျမန္မာစာေမးခြန္းပံုစံသစ္ကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲအထိ က်င့္သံုး ခဲ့ေသာ ေမးခြန္းပံုစံႏွင့္ ေမးခြန္းနံပါတ္ တစ္ခုစီအလိုက္ ဆက္လက္ရွင္းလင္းတင္ျပ သြားပါမည္။
ေမးခြန္း နံပါတ္ ၁ ေမးခြန္း နံပါတ္ ၁ တြင္ ယခင္က ေမးခြန္းပုဒ္ခြဲ (က)၊ (ခ)၊ (ဂ)၊ ေမးခြန္းပုဒ္ခြဲ သံုးပုဒ္ပါဝင္ၿပီး ေမးခြန္းပံုစံသစ္တြင္ ေမးခြန္း ပုဒ္ခြဲ (က) ႏွင့္ (ခ) ႏွစ္ပုဒ္သာ ပါဝင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၁။ (က)သဒၵါ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေမးခြန္းကို ေျပာင္းလဲ ျခင္းမျပဳပါ။ သို႔ရာတြင္ ေရြးခ်ယ္ရန္အတြက္ ယခင္က ငါးခုေပးေသာ္လည္း ေမးခြန္းပံုစံသစ္ တြင္ သံုးခုသာ ေမးပါမည္။

ယခင္ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၁။ (ခ)သည္ ေပးထားေသာ စကားလံုးမ်ားကို သဒၵါအမ်ိဳး အစား ေဖာ္ျပေစေသာေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္။ ေျခာက္ခုေမး၍ ေလးခုေျဖဆိုရပါသည္။ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၁။ (ဂ) တြင္ေပးထားေသာ စကားလံုးကို ဝါက်တြင္ သံုးျပေစျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ငါးခုေမးၿပီး သံုးခုေျဖဆိုရပါသည္။

ေျပာင္းလဲသည့္ ေမးခြန္းပံုစံသစ္တြင္ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၁။ (ခ) ႏွင့္ ၁။ (ဂ) သေဘာ တရားႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ကာ ၁။ (ခ)တစ္ပုဒ္ တည္းအျဖစ္ သဒၵါလက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ခန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေမးျမန္းႏိုင္ရန္ ေျပာင္းလဲထား ပါသည္။

ျမန္မာသဒၵါ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ သင္ခန္းစာအသီးသီးမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ား အမွန္တကယ္ နားလည္ေျဖဆိုႏိုင္မည့္ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ခန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေမးျမန္း မည္ျဖစ္ပါသည္။

ယခင္က ၁။ (ခ) သည္ သဒၵါစကားလံုးမ်ားေပးထားၿပီး သဒၵါအမ်ိဳး အစားကို ေဖာ္ျပေစျခင္းျဖစ္သည္။ ၁။ (ဂ) သည္ ေပးထားေသာ သဒၵါစကားလံုးကို သဒၵါ မွန္စြာ ဝါက်ဖြဲ႕ေစျခင္းျဖစ္သည္။ ေျပာင္းလဲ သည့္ေမးခြန္းတြင္ ၁။ (ခ) ႏွင့္ ၁။ (ဂ) သေဘာတရားႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာသဒၵါကို ေကာင္းစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ျပ႒ာန္းစာပါ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို မွန္မွန္ေလ့က်င့္ထားပါက အလြတ္က်က္မွတ္ရန္မလိုဘဲ အလြယ္တကူ ေျဖဆိုႏိုင္မည့္ ေမးခြန္းပံုစံျဖစ္ပါသည္။

ယခင္က ၁။ (ခ) ေလးမွတ္ေပးသည့္ ေမးခြန္းႏွင့္ ၁။ (ဂ) ေျခာက္မွတ္ေပးသည့္ ေမးခြန္း ပုဒ္ခြဲႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ကာ ၁။ (ခ) ၁၀ မွတ္ေပးသည့္ ေမးခြန္းအျဖစ္ စုစည္း လိုက္သည့္အတြက္ သဒၵါစကားလံုးႏွင့္ သဒၵါ အမ်ိဳးအစားေမးခြန္းသာမက သဒၵါစကားလံုး ဖြဲ႕စည္းေရးသားေစျခင္း (ဥပမာ - ေပါင္းစပ္ နာမ္စကားလံုး၊ ေပါင္းစပ္ႀကိယာစကားလံုး၊ ႀကိယာဝိေသသနစကားလံုး ဖန္တီးေရးသား ေစျခင္း)၊ ဝါက်တြင္း ပုဒ္အထားအသို ျပင္ဆင္ ေရးဖြဲ႕ေစျခင္း၊ ေပးထားေသာဝါက်တြင္ ဆီေလ်ာ္ေသာသဒၵါစကားလံုး ျဖည့္စြက္ ေရးသားေစျခင္း စသည့္ သဒၵါေလ့က်င့္ခန္း ေမးခြန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တိုးခ်ဲ႕ေမးျမန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၈ ခုႏွစ္အထိ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ေမးခြန္းပံုစံသစ္သည္ ၁။ (ခ) သဒၵါေမးခြန္းမ်ားတြင္ သဒၵါကို အလြတ္က်က္မွတ္ျခင္းထက္ သဒၵါအေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး မွန္ကန္စြာ လက္ေတြ႕ေရးသားအသံုးျပဳႏိုင္သည့္ ေမးခြန္း မ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲသြားမည္ျဖစ္ရာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ ျမန္မာစာ မွန္ကန္စြာ ေရးသားအသံုးျပဳႏိုင္မႈအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေမးခြန္းနံပါတ္ ၂ တြင္ ေမးခြန္း ပုဒ္ခြဲ သံုးပုဒ္ ပါဝင္ပါသည္။ ပုဒ္ေရအေရအတြက္ အေျပာင္းအလဲမရွိပါ။

ေမးခြန္းနံပါတ္ ၂။ (က) သည္ ခက္ဆစ္ ဖြင့္ဆိုခိုင္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေမးခြန္းပံုစံ အေျပာင္းအလဲမရွိေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္ရန္ ေပးသည့္ စကားလံုး ရွစ္ခုအစား စကားလံုး ခုနစ္ခုေျပာင္းလဲပါမည္။ ကဗ်ာ၊ စကားေျပႏွင့္ ေရသည္ျပဇာတ္ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားတြင္ အနက္ ဖြင့္ဆိုေပးထားေသာ ေဝါဟာရမ်ား၏ အနက္ အဓိပၸာယ္ကို သိရွိျခင္း ရွိ၊ မရွိ စစ္ေဆးသည့္ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္။

ေမးခြန္းနံပါတ္ ၂ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၂။ (ခ) တြင္ လက္ရွိ စစ္ေမးလ်က္ရွိေသာပံုစံမွာ ေပးထားသည့္ ေဝါဟာရကို ဝါက်အသီးသီးတြင္ အသံုးျပဳ ေစျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါေမးခြန္းအစား လက္ရွိတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေနသည့္ စာလံုးေပါင္း သတ္ပံု လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ရန္ အတြက္ အမွား အမွန္ စကားလံုးအတြဲတြင္ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုအမွန္ ေရြးခ်ယ္ေစျခင္းကို ေျပာင္းလဲစစ္ေမးပါမည္။

ျမန္မာစာအေရး အသားအေျခခံတြင္ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံု မွန္ကန္ေရးသည္ အဓိကက်သည့္အေလ်ာက္ ဤေမးခြန္းသည္ ျမန္မာစာအေျခခံ မွန္ကန္ ေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ 

စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုေမးရာတြင္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားပါ ေဝါဟာရမ်ားကို အေျခခံ၍ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔ သိသင့္သိထိုက္ သည့္ စာလံုးေပါင္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္စစ္ေမးမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာေဝါဟာရမ်ား၏ စာလံုးေပါင္း အမွန္ကို ဂ႐ုတစိုက္ မွတ္သားထားပါက အထူးတလည္ အလြတ္က်က္မွတ္ေနရန္ မလိုဘဲ မွန္ကန္စြာ ေျဖဆိုႏိုင္မည့္ ေမးခြန္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
ေမးခြန္းနံပါတ္ ၂။ (ဂ)သည္ အလကၤာ ေမးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိေမးေနသည့္ အလကၤာေမးခြန္းတြင္ ေဝါဟာရမ်ားကို အလကၤာအမ်ိဳးအမည္ေဖာ္ျပလ်က္ ေပးထား ၿပီး သက္ဆိုင္ရာသင္ခန္းစာတြင္ မည္သို႔ သံုးထားေၾကာင္းႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုအလကၤာေျမာက္ေၾကာင္း ေမးပါသည္။

ေျပာင္းလဲမည့္ေမးခြန္းပံုစံတြင္ အလကၤာ အမ်ိဳးအမည္ကို မေဖာ္ျပေတာ့ဘဲ ေပးထား ေသာ ေဝါဟာရအသံုးအႏႈန္းကို အလကၤာ အမ်ိဳးအစားေဖာ္ျပေစျခင္းႏွင့္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုအလကၤာေျမာက္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေစျခင္း တို႔ကို ေမးျမန္းပါမည္။ ေျဖဆိုရာတြင္ ပံုစံ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို သတ္မွတ္ေျဖဆိုေစျခင္းထက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔၏ အမွန္တကယ္ နားလည္ ေျဖဆိုႏိုင္သည့္ ေျဖဆိုခ်က္အေပၚ တြင္သာ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေပးထားေသာ ေဝါဟာရအေရ အတြက္ကိုလည္း ရွစ္ခုမွ ခုနစ္ခုသို႔ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ထားပါသည္။

ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳမည့္ေမးခြန္းပံုစံအရ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၂ ေဝါဟာရမ်ားကို ေလ့လာရာ တြင္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားမွ ေဝါဟာရတို႔၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို သိရွိေစျခင္း၊ ျမန္မာ ေဝါဟာရတို႔၏ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံု မွန္ကန္မႈကို အေလးထားလာေစျခင္း၊ အလကၤာကို အလြတ္က်က္မွတ္ျခင္းထက္ အလကၤာ၏ သေဘာသဘာဝ နားလည္ သေဘာေပါက္စြာ ေျဖဆိုႏိုင္မႈကို ဦးတည္လာ ေစျခင္း စသည့္အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ျဖစ္ထြန္း ေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေမးခြန္းနံပါတ္ ၃ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၃ တြင္ ေမးခြန္း ပုဒ္ခြဲ ႏွစ္ပုဒ္ပါဝင္ပါသည္။ ပုဒ္ေရ အေျပာင္းအလဲ မရွိပါ။

နံပါတ္ ၃။ (က) မွာ ကဗ်ာေမးခြန္းတို ျဖစ္ပါသည္။ ေမးခြန္းပံုစံ အေျပာင္းအလဲ မရွိေသာ္လည္း ေမးမည့္ေမးခြန္းကို ပိုမို က်ယ္ျပန္႔ေစရန္ ျပင္ဆင္ထားပါသည္။ ကဗ်ာစာသား ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အတိုကို ေပးထားၿပီး ဆိုလိုရင္းေရးသားေစသည့္ ေမးခြန္းမ်ိဳး တိုးခ်ဲ႕ေမးျမန္းသြားမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေျဖဆိုရန္ေမးထားသည့္ ပုဒ္ေရ အေရအတြက္ကို ရွစ္ပုဒ္မွ ခုနစ္ပုဒ္သို႔ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ပါသည္။ ကဗ်ာေမးခြန္း တိုမ်ားကို ေမးခြန္းပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာေစျခင္း ျဖင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ကဗ်ာ ေလ့လာမႈကိုလည္း ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာေစ မည္ျဖစ္ပါသည္။ ေရြးခ်ယ္ရန္ ပုဒ္ေရကို ေလွ်ာ့ျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ပိုမိုႀကိဳးစားလိုစိတ္ ျဖစ္လာေစပါမည္။

နံပါတ္ ၃။ (ခ) ကဗ်ာေမးခြန္းရွည္ ျဖစ္ပါသည္။ အေျပာင္းအလဲမရွိပါ။ ဤေမးခြန္းသည္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ေလ့လာ က်က္မွတ္မႈအတြက္ ေပးမွတ္၏ တစ္ဝက္၊ မိမိကိုယ္ပိုင္အေရးအသား အတင္အျပ စြမ္းရည္ျဖင့္ ေမးခြန္းႏွင့္ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ေအာင္ ေျဖဆိုတင္ျပႏိုင္မႈအတြက္ ေပးမွတ္၏ တစ္ဝက္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ သည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။

ေမးခြန္းနံပါတ္ ၄ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၄ တြင္ ေမးခြန္း ပုဒ္ခြဲ ႏွစ္ပုဒ္ပါဝင္ပါသည္။ ပုဒ္ေရအေျပာင္းအလဲ မရွိပါ။

နံပါတ္ ၄။ (က)မွာ စကားေျပေမးခြန္းတို ျဖစ္ပါသည္။ ေမးခြန္းပံုစံလည္း အေျပာင္း အလဲမရွိပါ။ သို႔ရာတြင္ ေျဖဆိုရန္ ေမးထား သည့္ ပုဒ္ေရအေရအတြက္ကို ရွစ္ပုဒ္မွ ခုနစ္ ပုဒ္သို႔ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ထားပါသည္။ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၄ ။ (ခ) သည္ စကားေျပ ေမးခြန္းရွည္ျဖစ္ပါသည္။ အေျပာင္းအလဲ မရွိပါ။ စကားေျပေမးခြန္းရွည္သည္လည္း ကဗ်ာေမးခြန္းရွည္ကဲ့သို႔ပင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ေလ့လာက်က္မွတ္မႈအတြက္ ေပးမွတ္၏ တစ္ဝက္၊ မိမိကိုယ္ပိုင္အေရးအသား အတင္အျပစြမ္းရည္ျဖင့္ ေမးခြန္းႏွင့္ အံဝင္ ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ ေျဖဆိုတင္ျပႏိုင္မႈအတြက္ ေပးမွတ္၏တစ္ဝက္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။

ေမးခြန္းနံပါတ္ ၅ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၅ တြင္ ေမးခြန္း ပုဒ္ခြဲ ႏွစ္ပုဒ္ပါဝင္ပါသည္။ ပုဒ္ေရအေျပာင္းအလဲ မရွိပါ။ နံပါတ္ ၅။ (က)သည္ ေရသည္ျပဇာတ္ စကားစပ္ေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ ခုနစ္ မွတ္ေပးသည့္ေမးခြန္းပံုစံအစား ငါးမွတ္ေပး သည့္ေမးခြန္းပံုစံသို႔ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ထား ပါသည္။ ေျဖဆိုရာတြင္ စကားစပ္ဆိုင္ရာ အခ်က္ ေျခာက္ခ်က္အတြက္ သံုးမွတ္၊ ဆိုလို ရင္းကို ရွင္းလင္းေရးသားေျဖဆိုျခင္းအတြက္ ႏွစ္မွတ္သတ္မွတ္ထားရာ ေျဖဆိုရသည့္ အခ်က္အလက္ႏွင့္ အမွတ္ခြဲေဝမႈမွာ ပိုမို ရွင္းလင္းျပတ္သားလာမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေမးခြန္းနံပါတ္ ၅။ (ခ)သည္ ေရသည္ ျပဇာတ္ေမးခြန္းရွည္ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိ ေမးခြန္းတြင္ အေၾကာင္းအရာပိုင္းကိုသာ ေမးၿပီး ေပးမွတ္မွာ ရွစ္မွတ္ျဖစ္ပါသည္။ ေျပာင္းလဲမည့္ ေမးခြန္းပံုစံတြင္ ျပဇာတ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ပုဒ္ႏွင့္ ျပဇာတ္အတတ္ ပညာ၊ အေရးအသားတစ္ပုဒ္ေမးျမန္းၿပီး ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးခ်ယ္ေျဖဆိုေစမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေပးမွတ္ကိုလည္း ရွစ္မွတ္အစား ၁၀ မွတ္သို႔ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ပါမည္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ျပဇာတ္ ေလ့လာရာတြင္ ျပဇာတ္၏ အေရးအသား အတင္အျပႏွင့္ ျပဇာတ္ဖန္တီးမႈအတတ္ပညာ တို႔ကိုလည္း မလြဲမေသြ ေလ့လာဆည္းပူးသင့္ သည္ျဖစ္ရာ အတတ္ပညာႏွင့္ အေရးအသား တို႔ကိုလည္း ျပဇာတ္ေမးခြန္းတြင္ ထည့္သြင္း ေမးျမန္းသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳမည့္ ေမးခြန္းပံုစံအရ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၅ (ခ) ေရသည္ျပဇာတ္ေမးခြန္း ရွည္တြင္ ျပဇာတ္၏ အေၾကာင္းအရာသာမက ျပဇာတ္စာေပ၏ သေဘာလကၡဏာမ်ား၊ ျပဇာတ္ဖန္တီးမႈ အတတ္ပညာမ်ားကို ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ပိုမိုနားလည္ သိရွိလာေစမည္ျဖစ္ၿပီး ျပဇာတ္ေလ့လာရာတြင္ ပိုမိုစိတ္ဝင္စားလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရသည္ ျပဇာတ္ေမးခြန္းရွည္၏ သေဘာသဘာဝ သည္လည္း ကဗ်ာေမးခြန္းရွည္ႏွင့္ စကားေျပ ေမးခြန္းရွည္တို႔ကဲ့သို႔ပင္ ေလ့လာက်က္မွတ္မႈ အတြက္ ေပးမွတ္၏တစ္ဝက္၊ မိမိကိုယ္ပိုင္ အေရးအသား အတင္အျပစြမ္းရည္ျဖင့္ ေမးခြန္းႏွင့္ အံဝင္ခြင္က် ေျဖဆိုတင္ျပႏိုင္မႈ အတြက္ ေပးမွတ္၏တစ္ဝက္ စစ္ေဆး အကဲျဖတ္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ေမးခြန္းနံပါတ္ ၆ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၆ သည္ ယခင္က စာစီစာကံုးတစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ ေျဖဆိုရသည့္ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္။ ေပးမွတ္မွာ အမွတ္ ၂၀ ျဖစ္ပါသည္။ သံုးပုဒ္ေမး၍ တစ္ပုဒ္ ေျဖဆို ရပါသည္။ ေျပာင္းလဲမည့္ ေမးခြန္းပံုစံတြင္ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၆ ကို (က) ႏွင့္ (ခ) ခြဲ၍ ေမးခြန္းပုဒ္ခြဲႏွစ္ပုဒ္အျဖစ္ ျပင္ဆင္ထားပါ သည္။ ၆။ (က) ကို ၁၀ မွတ္ေပးသည့္ စာစီစာကံုး ေမးခြန္းအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ၆။ (ခ) ကို အဆိုတစ္ခုေဆြးေႏြးေစသည့္ ၁၀ မွတ္ေပးေသာ ေမးခြန္းအျဖစ္ လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲထားပါသည္။

ယခင္က နံပါတ္ ၆ စာစီစာကံုးေမးခြန္း တြင္ သံုးပုဒ္ေပး တစ္ပုဒ္ေျဖသတ္မွတ္ခဲ့ေသာ္ လည္း ယခုေျပာင္းလဲထားသည့္ ေမးခြန္းပံုစံ ၆။ (က) တြင္ ႏွစ္ပုဒ္ေပး တစ္ပုဒ္ေျဖ အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ပံုၾကမ္းအခ်က္အလက္ကို ယခုပံုစံတြင္ အခ်က္ ငါးခ်က္သာေပး၍ အခ်က္တစ္ခ်က္ ႏွစ္မွတ္ႏႈန္းျဖင့္ ေျဖဆိုေစရန္ လည္းေကာင္း၊ စာစီစာကံုးေပးမွတ္ကို အမွတ္ ၂၀ အစား ၁၀ မွတ္သို႔လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ပါသည္။ ေမးထားသည့္ ပံုၾကမ္းအခ်က္အလက္မ်ားကို မိမိ၏ကိုယ္ပိုင္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းျဖင့္ ေရးသားေျဖဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံုၾကမ္းအခ်က္အလက္ကို အေျခခံကာ မိမိစိတ္ကူးစိတ္သန္းျဖင့္ ေရးသားရမည္ျဖစ္ရာ ပံုၾကမ္းအခ်က္အလက္ မ်ားကို အေျခမခံဘဲ အလြတ္က်က္မွတ္ေျဖဆို ပါက အမွတ္မရရွိႏိုင္သည့္ပံုစံသို႔ ေျပာင္းလဲ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေပးထားသည့္ စာစီစာကံုးႏွစ္ပုဒ္တြင္ သ႐ုပ္ေဖာ္ႏွင့္ ျဖစ္စဥ္ျပ ေရးနည္းကိုအေျခခံသည့္ ေခါင္းစဥ္တစ္ပုဒ္ႏွင့္ ေၾကာင္းက်ိဳးျပႏွင့္ ဖြင့္ဆိုရွင္းျပေရးနည္းကို အေျခခံသည့္ ေခါင္းစဥ္တစ္ပုဒ္ကို မွ်၍ ေပးထားမည္ျဖစ္ပါသည္။
၆။ (ခ) သည္ အသစ္ျဖည့္စြက္ထည့္သြင္း ထားေသာေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။ ေပးထားေသာ အဆိုတစ္ရပ္ကို ေဆြးေႏြးေစေသာေမးခြန္း သည္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားÓဏ္၊ အေတြးအေခၚ၊ ပင္ကို အရည္အေသြး ေဖာ္ထုတ္ျပသႏိုင္ေသာ ေမးခြန္းပံုစံျဖစ္ပါသည္။ ေျဖဆိုရာတြင္ စာဟန္ အေရးအသားျဖင့္သာ ေဆြးေႏြးတင္ျပကာ ေျဖဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေကာင္းလွ်င္ ေကာင္း သေလာက္၊ အေရးအသားအတင္အျပေကာင္း လွ်င္ ေကာင္းသေလာက္ အမွတ္ရရွိႏိုင္မည့္ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္။ ေပးထားေသာအဆို မွာလည္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအားလံုး ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္မည့္ ေယဘုယ်က်ေသာ အဆို မ်ိဳးကိုသာ ေပးထားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သာဓက အားျဖင့္ 
]]ေႏြရာသီသည္ ေဆာင္းရာသီထက္ ပို၍သာယာလွပသည္}}၊ ]]ကြန္ပ်ဴတာကို အလြန္အကြ်ံအသံုးျပဳျခင္းသည္ က်န္းမာေရး ကို ထိခိုက္ေစသည္}}၊ ]]ေရဒီယိုနားေထာင္ျခင္း သည္ သတင္းစာဖတ္ျခင္းထက္ ပို၍အက်ိဳး ရွိသည္}} စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ိဳး ျဖစ္ပါ သည္။ အဆိုကို မွန္သည္ မွားသည္ အဆံုး အျဖတ္ေပးေစျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ မိမိအျမင္ အတိုင္း၊ မိမိထင္ျမင္ယူဆခ်က္အတိုင္း ေထာက္ခံ၍ျဖစ္ေစ၊ ကန္႔ကြက္၍ျဖစ္ေစ အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ေဆြးေႏြးတင္ျပရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ယခင္နံပါတ္ ၆ စာစီစာကံုး ေမးခြန္း သည္ အမွတ္ ၂၀ ေပးထားရာ ေပးမွတ္မ်ားျပား သည့္အေလ်ာက္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ရာတြင္ အမွတ္ကြာဟခ်က္ကို ႀကီးမားေစပါသည္။ ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ေရးသားတင္ျပမႈထက္ အလြတ္က်က္ မွတ္မႈကိုသာ အားျပဳေျဖဆိုလ်က္ရွိၾကပါသည္။ ေပးထားေသာ ပံုၾကမ္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဆိုင္သည္ျဖစ္ေစ အလြတ္ က်က္မွတ္ထားသည္ကို မ်ားမ်ားေရးႏိုင္လွ်င္ အမွတ္မ်ားမ်ားရႏိုင္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆ လ်က္ရွိၾကသည့္အေလ်ာက္ ဤေမးခြန္းပံုစံ သည္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အလြတ္ က်က္မွတ္ေျဖဆိုရန္ အားသန္သည့္ ေမးခြန္း ပံုစံျဖစ္ေနပါသည္။ ဤေမးခြန္းပံုစံကို ေလွ်ာ့ခ် ၍ ပံုၾကမ္းပါအခ်က္အလက္ ငါးခ်က္ကိုသာ အေျခခံၿပီး ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္အတင္အျပျဖင့္ တိတိက်က်ေျဖဆို ႏိုင္မည့္ စာစီစာကံုးေမးခြန္းႏွင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းျဖင့္ ေျဖဆိုႏိုင္မည့္အဆို ေဆြးေႏြးသည့္ ေမးခြန္းကို ျဖည့္စြက္လိုက္ျခင္း ျဖင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔အတြက္ မ်ားစြာအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ယခု ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳမည့္ေမးခြန္း ပံုစံသည္ အလြတ္က်က္မွတ္သည့္ ေမးခြန္း ပံုစံထက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚႏွင့္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ပံုမွန္ေလ့လာသင္ယူေလ့က်င့္မႈအေပၚတြင္ အားျပဳေျဖဆိုႏိုင္မည့္ ေမးခြန္းပံုစံသို႔ ေျပာင္းလဲ ထားပါသည္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ျမန္မာစာဘာသာရပ္ကို ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး မွန္ကန္စြာ လက္ေတြ႕ ေရးသားအသံုးျပဳႏိုင္သည့္ ေမးခြန္းပံုစံသို႔ ေျပာင္းလဲထားသည့္အေလ်ာက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ ျမန္မာစာ မွန္ကန္စြာေရးသား အသံုးျပဳႏိုင္မႈအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ျဖစ္ပါသည္။

ယခုေမးခြန္းပံုစံတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အလြတ္က်က္မွတ္ေျဖဆိုႏိုင္ မည့္ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေလ့လာဆည္းပူးမႈမွ ရရွိထားသည့္ ျမန္မာစာ ဆိုင္ရာ အသိပညာႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ေတြးေခၚ စဥ္းစားမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္အေရးအသား အတင္အျပ စြမ္းရည္တို႔ျဖင့္ ေျဖဆိုရမည့္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းတို႔ျဖင့္ အခ်ိဳးညီမွ်စြာ ဖြဲ႕စည္း ထားပါသည္။

ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳမည့္ ေမးခြန္းပံုစံ သစ္သည္ ယခင္အသံုးျပဳခဲ့သည့္ ေမးခြန္း ပံုစံ၏ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔၏ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ သင္ၾကားပို႔ခ်လ်က္ရွိၾက သည့္ ဆရာ ဆရာမတို႔၏ ထိေရာက္စြာ သင္ၾကားႏိုင္ေရး၊ ျမန္မာစာဘာသာရပ္၏ သေဘာသဘာဝႏွင့္ အႏွစ္သာရ၊ စစ္ေဆး အကဲျဖတ္ရာတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ တို႔ နစ္နာမႈမရွိေစေရး စသည့္ဘက္ေပါင္းစံုမွ ေလ့လာသံုးသပ္ကာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထား ျခင္းျဖစ္ရာ ေလ့လာသင္ယူလ်က္ရွိသည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၊ သင္ၾကားသည့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္း ေစမည္သာမက စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ရာတြင္ အမွတ္ခြဲေဝမႈစနစ္ ပို၍ရွင္းလင္းျပတ္သား တိက်မႈ ရွိလာမည္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ စဥ္းစား ေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းထက္ျမက္လာမႈ၊ ျမန္မာစာ ထိေရာက္မွန္ကန္စြာ ေရးသားအသံုးခ်ႏိုင္မႈ စသည့္ လက္ေတြ႕ဘဝအတြက္ ပိုမိုအသံုးဝင္ မည့္ သင္ၾကားသင္ယူမႈအေျခအေနမ်ား တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းလာေစမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။




Source-ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန
Popular News Journal

0 comments:

Post a Comment