Monday, March 4, 2019

စားသုံးသူကာကြယ္ေရးဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ စားသုံးသူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမျပဳေသာဥပေဒပုဒ္မမ်ားပါဝင္ေနဟု ဆို



စားသုံးသူကာကြယ္ေရးဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ စားသုံးသူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမျပဳေသာဥပေဒပုဒ္မမ်ား ပါဝင္ေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံစားသုံးသူကာကြယ္ေရးအသင္းမွ ဥကၠ႒ ဦးဗအုပ္ခိုင္က ေျပာသည္။ 

  
စားသုံးသူကာကြယ္ေပးေရးဥပေဒကို ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ္လည္း စားသုံးသူမ်ား၏ နစ္နာဆုံးရႈံးမႈအေပၚ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္မႈနည္းပါးသည့္အျပင္ က်င့္ဝတ္လိုက္နာမႈ အားနည္းေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား အေရးယူႏိုင္မႈအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒကို ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီမႈရွိေစရန္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ 

“ဒီဥပေဒေရးဆြဲတဲ့အထဲမွာစားသုံးသူကိုဘာမွအက်ိဳးမျပဳတဲ့ ဥပေဒပုဒ္မေတြ ပါေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေရးဆြဲစဥ္ကလည္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုေခၚၿပီးအႀကံဉာဏ္ေတာင္းၿပီးေရးဆြဲတယ္။ စားသုံးသူကိုအေျချပဳ ေရးဆြဲပါတယ္ဆိုမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုစားသုံးသူအက်ိဳးျပဳ၊ တကယ့္လႈပ္ရွားေနတဲ့ ဥပေဒပညာရွင္ေတြက်ေတာ့ မဖိတ္ေခၚဘူး။ ေနာက္ၿပီးအေရးယူမႈအပိုင္းမွာလည္းေငြဒဏ္ခ်မွတ္မႈမွာအရင္ကသိန္း ၁၀၀ ဆိုရင္ အခုက တစ္ဝက္ေလာက္ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသိန္း(၅၀)ပဲသတ္မွတ္ထားေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ အေရးယူမႈကမထိေရာက္ေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကမဆင္ျခင္ၾကေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆုံးစားသုံးသူ ျပည္သူပဲထိခိုက္တယ္ေလ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံစားသုံးသူကာကြယ္ေရးအသင္းမွ ဥကၠ႒ ဦးဗအုပ္ခိုင္က ေျပာသည္။ 

အဆိုပါ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကိုစည္းကမ္းမလိုက္နာပါက ခ်မွတ္မည့္ ေငြဒဏ္မ်ားမွာ မူလကထက္ ေလ်ာ့နည္းေလွ်ာ့ခ်ထားသည့္အတြက္ စားသုံးသူကာကြယ္ေရးအသင္းမွ ျပင္ဆင္ခ်က္အျဖစ္တင္သြင္းထားၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ စာတင္ေတာင္းဆိုထားေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ 

အသစ္ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေနေသာ စားသုံးသူကာကြယ္ေရးဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္သည္။ 

စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ဝန္ႀကီးဌာနမွ စားသုံးသူေရးရာကာကြယ္ေရးဌာနကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၌ စတင္ဖြဲ႕စည္းၿပီး စားသုံးသူေရးရာ ဥပေဒအရ အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရမႈမ်ားအတြက္ တိုင္ၾကားမႈမ်ား လက္ခံခဲ့ရာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္း တိုင္ၾကားခ်က္မ်ား၌ ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းသည္ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန႔္ပါဝင္ၿပီး တိုင္ၾကားမႈမ်ားလည္းမ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရသည္။ 

ထက္ေဝလင္း(အကုန္သိ သတင္းဌာန) 

0 comments:

Post a Comment