ျမန္မာ့ကမ္းလြန္၌ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ပင္လယ္ျပင္အေျခစိုက္ ေရေၾကာင္းျပစခန္းႏွင့္ ၎တြင္အသုံးျပဳမည့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံတြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ေရေၾကာင္းၿပ သေဘၤာသုံးစင္းအား တ႐ုတ္နိုင္ငံမွ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္သို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ျမန္မာ့ကမ္းလြန္၌ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ပင္လယ္ျပင္အေျခစိုက္ ေရေၾကာင္းၿပ စခန္းတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္သည့္ ေရေၾကာင္းျပသေဘၤာသုံးစင္းကို တ႐ုတ္နိုင္ငံတြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ပင္လယ္ျပင္အေျခစိုက္ ေရေၾကာင္းၿပ စခန္းႏွင့္ ေရေၾကာင္းၿပ သေဘၤာသုံးစင္းအား တ႐ုတ္နိုင္ငံမွ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္သို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ပြဲအား ၂၀၁၉ မတ္ ၃၀ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ အဆိုပါပင္လယ္ျပင္ အေျခစိုက္ေရေၾကာင္းျပစခန္း (Offshore Fixed Pilot Station) တည္ေဆာက္မွု အားလုံးနီးပါးၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ၿပီး၊ယခုလအတြင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ လႊဲေျပာင္းရယူ ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီေရေၾကာင္းျပသေဘၤာသုံးစင္းက ပင္လယ္ျပင္အေျခစိုက္စခန္း တည္ေဆာက္မွု စီမံကိန္းမွာ ပါဝင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေရေၾကာင္းျပသေဘၤာသုံးစင္းကို တ႐ုတ္နိုင္ငံ မွာ တည္ေဆာက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလ ၃၀ ရက္ေန႔မွာ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က လႊဲေျပာင္းရယူသြားမွာျဖစ္ပါတယ္ ” ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ ဒုတိယ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ေဒါက္တာမ်ိဳးၿငိမ္းေအးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
(Offshore Fixed Pilot Station) တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းတြင္ အလ်ား ၃၃ ဒသမ ၂မီတာႏွင့္ အနံ ၃၀ ဒသမ ၄ မီတာ အရြယ္ သုံးထပ္အေဆာက္အအုံတစ္လုံး၊ သေဘၤာအရြယ္အစား GRT 1500 အရြယ္ ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတားတစ္စင္း၊ ေရေၾကာင္းျပအေဆာက္အုံတြင္ မီးစက္၊ ေရသန႔္စင္စက္၊ ေရေၾကာင္းဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ ကိရိယာမ်ား၊ ေရဒါႏွင့္ Pilot Boat သုံးစင္းတို႔ပါဝင္ၿပီး စီမံကိန္းတန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀.၉သန္းကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
နိုင္ငံတကာမွ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဝင္ထြက္သြားလာရာတြင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ ၆၄ ကီလိုမီတာအကြာရွိ ပင္လယ္ဝမွ ဝင္ထြက္ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ေရေၾကာင္းျပမွူးမ်ားက အဆိုပါ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ားကို ဦးေဆာင္ထိန္းေက်ာင္း၍ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ဝင္ထြက္သြားလာနိုင္ရန္ ပို႔ေဆာင္ေပးရေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္အေနျဖင့္ ပင္လယ္ဝတြင္ ေရေၾကာင္းျပသေဘၤာ (Pilot Vessel) ႏွစ္စီးအား ေရေၾကာင္းျပစခန္းအျဖစ္ အလွည့္က်ေက်ာက္ခ် အေျခစိုက္ထားရွိေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဝင္ထြက္သြားလာသည့္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမၽွ တာဝန္က်ဝန္ထမ္းမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာၿပီး ေနရာလိုအပ္ခ်က္ရွိလာျခင္း၊ ရာသီဥတုဆိုးရြားခ်ိန္မ်ားတြင္ ေရေၾကာင္းၿပ သေဘၤာအား ေဘးကင္းရာသို႔ေရႊ႕ေျပာင္းျခင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ႀကီးျမင့္လာျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ လုံျခဳံစိတ္ခ်ရသည့္ ပင္လယ္ျပင္အေျခစိုက္ ေရေၾကာင္းျပစခန္း (Offshore Fixed Pilot Station) အား သံကူကြန္ကရစ္ သုံးထပ္အေဆာက္အုံအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ (Offshore Fixed Pilot Station) တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ရာသီဥတု ဆိုးရြားေသာ္လည္း ေရေၾကာင္းျပမွူးႀကီး မ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား အျခားေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရန္မလိုျခင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း စရိတ္ ေလၽွာ့ခ်နိုင္ျခင္း၊ အခ်ိန္အခါ ရာသီမေရြး ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ားအား ကိုင္တြယ္ထိန္းသိမ္းေပးနိုင္ျခင္းစသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားရရွိနိုင္မည္ဟု သိရသည္။
Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment