ရန္ကုန္ – မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို လာမည့္ ဇူလိုင္လ၌ စတင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သိရသည္။
ျမန္မာ့မီးရထား (စီးပြားေရးဌာန) အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ၊ ရန္ကုန္ – မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္း ဒါရိုက္တာ ဦးဘျမင့္က “မီးရထားလမ္းပိုင္းက အဆင့္ကေတာ့ျမႇင့္ေနတယ္။ တျပည္လုံးကိုပဲ။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး မီးရထား လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ဖို႔ တင္ဒါေတြ ေခၚေနတယ္။ ဒါေတြလည္း ၿပီးေတာ့မယ္။ ဇူလိုင္ လေလာက္ဆိုရင္ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲ ေလး လမ္းပိုင္းကို စျပင္မယ္”ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
အဆင့္ျမႇင့္တင္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား အေနႏွင့္ ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ တံတားမ်ား ျပဳျပင္ျခင္း၊ စက္ေခါင္း ေမာင္း ႏွင္ ျခင္း အတြက္ နည္းပညာႏွင့္ အဆင့္မီ စက္ကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္အသုံးျပဳေစျခင္းႏွင့္ ကုန္တင္ကုန္ခ် ျပဳလုပ္မည့္ ေခတ္မီ စက္ယႏၲရား တပ္ဆင္ ေျပးဆြဲျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ တင္ဒါမ်ား ေခၚယူထားၿပီး တင္ဒါ ေအာင္ျမင္ေသာ ကုမၸဏီ မ်ားကို စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရန္ ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ဦးဘျမင့္က ေျပာသည္။
“လမ္းပိုင္းက ၃ ပိုင္း ပိုင္းျခားထားတယ္။ တခုတခုကို ကုမၸဏီ ၃ ခုေလာက္ ဝင္ၿပိဳင္ၾကတယ္။ နာမည္ေတြကေတာ့ ေျပာလို႔ မရေသးဘူး။ အားလုံး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီးမွ ေျပာလို႔ရမယ္။ နိုင္ငံျခားနဲ႔ ဖက္စပ္ ဝင္ၿပိဳင္တဲ့ ကုမၸဏီေတြလည္း ရွိတယ္” ဟုလည္း ဦးဘျမင့္က ရွင္းျပသည္။
အဆိုပါ ရန္ကုန္ – မႏၲေလး အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ရန္ကုန္- ေတာင္ငူ၊ ေတာင္ငူ-ရမည္းသင္း၊ ေတာင္ငူ-မႏၲေလး လမ္းပိုင္း ဟူ၍ အပိုင္း ၃ ပိုင္းခြဲျခားၿပီး ပထမအဆင့္ အေနႏွင့္ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ၊ ေတာင္ငူ-မႏၲေလး လမ္းပိုင္းကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာျပသည္။
ယင္းသို႔ အဆင့္ျမႇင့္တင္မည့္ လမ္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္-ပဲခူး၊ ပဲခူး- ႁပြန္တဆာ၊ ႁပြန္တဆာ- ေတာင္ငူ၊ ေတာင္ငူ- မႏၲေလးပိုင္းတို႔ ျဖစ္ၾကၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ စတင္ျပင္ဆင္မည့္ လမ္းပိုင္းမွာ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူလမ္းပိုင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ရထားလမ္းပိုင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္နိုင္ေရး အတြက္လည္း နယ္မ်ားသိုု႔ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးမွုမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိၿပီး ရန္ကုန္- မႏၲေလး ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ၏ ေခ်းေငြႏွင့္ ဂ်ပန္ယမ္း၂၇၁ ဒသမ ၆၄ ဘီလီယံ သုံးစြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား ထံမွ သိရသည္။
“အခု စတင္မယ့္ စီမံကိန္းက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၄ ဘီလီယံေလာက္ ကုန္က်စရိတ္ရွိနိုင္မယ္။ အတိအက် ေတာ့ မသိဘူး။ ပေရာဂ်က္က ႀကီးတယ္”ဟု ဦးဘျမင့္က ေျပာသည္။
ယင္းစီမံကိန္း စတင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေတာင္ငူ-မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မွု ဆန္းစစ္ ျခင္း (EIA) ကို သာစည္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အမရပူရ (ျမစ္ငယ္) တို႔တြင္ ေဒသခံမ်ားကို ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အတြင္းက ခ်ျပေဆြးေႏြး ခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားက ဆိုသည္။
စီမံကိန္းကာလမွာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွ ၂၀၂၃ ခုႏွစ္အထိ ေရရွည္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ စီမံကိန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းမွာ ၃၈၅ ဒသမ ၅ မိုင္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ဧရာဝတီ
0 comments:
Post a Comment