Wednesday, June 26, 2019

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အရွည္ဆုံး ရထားလမ္းပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္လာမည့္ မူဆယ္-လားရွိုး-မႏၲေလး ရထားလမ္းသစ္ စီမံကိန္းတြင္ ရထားလမ္းအရွည္ ၂၆၇ မိုင္၊ ဥမင္ေပါင္း ၆၀ ပါဝင္မည္ဟုသိရ


ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အရွည္ဆုံးရထားလမ္းပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္လာမည့္ မူဆယ္-လားရွိုး-မႏၲေလး ရထားလမ္းသစ္ စီမံကိန္းတြင္ ရထားလမ္းအရွည္ ၂၆၇ မိုင္၊ ဥမင္ေပါင္း ၆၀ ပါဝင္မည္ျဖစ္ၿပီး တစ္နာရီ မိုင္ ၁၀၀ ႏႈန္း လၽွပ္စစ္ရထားမ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သတင္းရရွိသည္။ 
“မူဆယ္-လားရွိုး-မႏၲေလး ရထားလမ္းသစ္ စီမံကိန္းမွာ ရထားလမ္းအရွည္ ၂၆၇ မိုင္၊ ဥမင္ေပါင္း ၆၀ ပါဝင္မွာျဖစ္ၿပီး တစ္နာရီ မိုင္ ၁၀၀ ႏႈန္း လၽွပ္စစ္ရထားေျပးဆြဲဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္။ အခုစီမံကိန္းအတြက္ ေလ့လာမႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီးျဖစ္လို႔ Third Party က EIA, SIA ဆန္းစစ္မႈေတြ နဲ႔ ျပည္သူလူထုကို အသိေပးရွင္းလင္း တင္ျပျခင္းေတြ စတင္ျပဳလုပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ (အထက္ျမန္မာျပည္) ဦးမ်ိဳးဝင္းက The Daily Eleven သတင္းစာသို႔ ဇြန္ ၂၆ ရက္က ေျပာၾကားသည္။ 
မႏၲေလး-မူဆယ္ ရထားလမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ (CREC) ၏ ျဖစ္ေျမာက္နိုင္ေၿခ ေလ့လာမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူလူထုထံသို႔ အသိေပး ရွင္းလင္းမႈမ်ားကို ျမန္မာ့မီးရထားမွ ဇြန္ ၂၅ ရက္ မွ စတင္ကာ ဇူလိုင္ ၂ ရက္အထိ မႏၲေလးမွ မူဆယ္ထိ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ မႏၲေလး၊ ေနာင္ခ်ိဳ၊ ေက်ာက္မဲ၊ လားရွိုး၊ သိႏၵီႏွင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ 
မႏၲေလး-မူဆယ္ ရထားလမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ (CREC) ၏ ကုန္က်စရိတ္က်ခံမႈျဖင့္ ျဖစ္ေျမာက္နိုင္ေၿခ ေလ့လာမႈ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ MoU လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲကို ေနျပည္ေတာ္ရွိ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန႐ုံးတြင္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ 
ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတနိုင္ငံ၊ China Railway Eryuan Engineering Group တို႔သည္ မူဆယ္-မႏၲေလး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းသစ္အား ျဖစ္ေျမာက္နိုင္ေၿခ ေလ့လာမႈ (Feasibility Study) ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ Memorandum of Understanding on Feasibility Study For Muse-Mandalay Railway Project အား MoU လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ 
အဆိုပါ ျဖစ္နိုင္ေၿခ ေလ့လာမႈတြင္ GPS ျဖင့္တိုင္းတာျခင္း၊ Total Station ကိရိယာျဖင့္ တိုင္းတာျခင္း၊ ေရေျမေက်ာက္နမူနာယူျခင္း၊ Soil Test ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိတြင္ ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား ၿပီးဆုံးခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး EIA, SIA ဆန္းစစ္မႈ၊ ျပည္သူလူထုသို႔ အသိေပး ေျပာၾကားမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ 
ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အရွည္ဆုံး ရထားလမ္းပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္လာမည့္ မႏၲေလး-မူဆယ္ ရထားလမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ China Railway Group Limited (CREC) မွ ေျမေနရာ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆး ေလ့လာမႈမ်ားကို ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၅ ရက္တြင္ စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေမလတြင္ ၿပီးစီးခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ 
တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔ ပူးေပါင္းတည္ေဆာက္မည့္ မႏၲေလး-မူဆယ္ ရထားလမ္းသည္ လမ္းခရီး အရွည္ဆုံး ရထားလမ္းေၾကာင္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး ကားလမ္း ခရီးစဥ္ထက္ ႏွစ္ဆပိုမို ျမန္ဆန္ကာ မူဆယ္-မႏၲေလး ရထားခရီးစဥ္အခ်ိန္ သုံးနာရီခန႔္သာ ၾကာျမင့္မည္ဟု သိရသည္။ 
အဆိုပါ မူဆယ္-မႏၲေလး ရထားလမ္းသစ္သည္ ၄၃၁ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားမည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္ႏွင့္ ခရီးသည္တင္ရန္ ဘူတာ ခုနစ္ေနရာ၊ ခရီးသည္တင္မည့္ ဘူတာငါးေနရာ၊ လမ္းခြဲ ၂၄ ေနရာရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္နာရီ ၁၆၀ ကီလိုမီတာ ၉၉ မိုင္ ေမာင္းႏွင္နိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 

Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment