Thursday, August 22, 2019

အင္တာနက္ျဖတ္ျခင္းသည္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မွု ျဖစ္သည္


ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္၊ ရေသ့ေတာင္၊ ပုဏၰားကၽြန္း၊ ေျမာက္ဦး၊ ေက်ာက္ေတာ္၊ မင္းျပား၊ ေျမပုံၿမိဳ႕နယ္မ်ားႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္ဝၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ မိုဘိုင္းဖုန္း အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရးကို အမ်ားျပည္သူ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ လုံျခဳံေရးနဲ႔ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး အေပၚ ထိခိုက္မွု ရွိလာနိုင္ေသာေၾကာင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ပိတ္ပင္ခဲ့ျခင္းသည္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အစိုးရ၏ လူ႔အခြင့္အေရးကို ျမႇင့္တင္ေပးေနသည္ဟူေသာ မူဝါဒႏွင့္ ဆန႔္က်င္ဘက္ လားရာသို႔ ဦးတည္ေနသည္။

ယေန႔ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ အြန္လိုင္း သတင္းမ်ားႏွင့္ ဆိုရွယ္မီဒီယာမွတဆင့္ သတင္းမ်ား ရယူ သိရွိနိုင္ခြင့္သည္ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရး ျဖစ္သည္။ သတင္းနည္းပညာေခတ္ႀကီးထဲတြင္ သတင္းသည္ ေရႏွင့္ အစားအစာကဲ့သို႔ လူတို႔၏ အေျခခံ ရပိုင္ခြင့္ ျဖစ္လာသည္။ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပေသာ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီက အစိုးရမ်ား၏ အင္တာနက္ကို ျဖတ္ေတာက္ျခင္းႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ဝင္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းကို ရွုတ္ခ်ျပစ္တင္ခဲ့သည္။ ယခု ျမန္မာအစိုးရ၏ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ ပလက္ဝၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ အင္တာနက္ သုံးစြဲနိုင္မွု ပိတ္ပင္ခဲ့ျခင္းကိုလည္း ရွုတ္ခ်ျပစ္တင္ထိုက္ပါသည္။
ရခိုင္စစ္ပြဲ က်ယ္ျပန႔္လာျခင္းႏွင့္အတူ ေဖ့ဘြတ္ ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚတြင္ သတင္းတုမ်ား၊ လူမ်ိဳးေရး အမုန္းပြားေစေသာ ေရးသားခ်က္မ်ား ျမင့္တက္လာျခင္းကို ေနျပည္ေတာ္အေနျဖင့္ စိုးရိမ္ထိုက္ေသာ္လည္း ဆိုရွယ္မီဒီယာသည္ ပဋိပကၡေဒသတြင္း ျဖစ္ေပၚေနခဲ့ေသာ ႏွစ္ဘက္လက္နက္ကိုင္မ်ား က်ဴးလြန္ဖြယ္ရွိေသာ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မွုမ်ားႏွင့္ တရားလက္လြန္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ထုတ္ေဖာ္တင္ျပရာ လမ္းေၾကာင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ လူမွုကြန္ရက္သည္ ေဒသခံမ်ား အခ်င္းခ်င္းႏွင့္ ေဒသအျပင္ဘက္ရွိ စီးပြားေရး၊ လူမွုေရး၊ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ သတင္းမ်ား ေဝငွဖလွယ္ရာလည္း ျဖစ္သည္။
သတင္းတုမ်ား၊ အမုန္းစကားမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းသည္ ျမန္မာတနိုင္ငံတည္း ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။ ေဒသတြင္းႏွင့္ နိုင္ငံတကာတြင္ပါ အစိုးရမ်ား ရင္ဆိုင္ေနၾကရေသာ ျပႆနာ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ အမ်ားစုက ဥပေဒသစ္ေတြ ျပဌာန္းျခင္းအားျဖင့္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေနၾကၿပီး နိုင္ငံတခုခ်င္းစီ၏ အေျခအေနကို လိုက္ၿပီး ကြဲျပားေသာ တုံ႔ျပန္မွု ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သို႔ အင္တာနက္လိုင္း ျဖတ္ေတာက္ျခင္းကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး သတင္းမ်ား ျပည္ပ ျပန႔္ထြက္လာသည္မွာ အင္တာနက္ေၾကာင့္ဟု ထင္ျမင္ယူဆၿပီး ပလပ္ဆြဲျဖဳတ္ခဲ့ေသာ စစ္အစိုးရ၏ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္မွု အဆင့္မွ ယခု အစိုးရ မတက္နိုင္ေသးဟုပင္ ေကာက္ခ်က္ခ်ရေတာ့မလို ျဖစ္ေနသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံ၏ လက္ရွိအေျခအေနသည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ တံခါးပိတ္ အထီးက်န္ကာလ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ေရးက႑တြင္ နိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုမ်ား လက္ခံထားခဲ့ၿပီး ေဈးကြက္တံခါးဖြင့္ မူဝါဒႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးအေပၚ အေျခခံေသာ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေဖာ္ေဆာင္ေနေသာကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ေဈးကြက္ကို ကန႔္သတ္လိုက္သျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူမ်ား သေဘာမေတြ႕သလို လြတ္လပ္စြာ သတင္းရယူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေရးသားပိုင္ခြင့္ကို ကန႔္သတ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမွု အားနည္းသြားၿပီး ပဋိပကၡကို ေျဖရွင္းရာတြင္ အေရးပါသည့္ အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုေသာ ဒိုင္ယာေလာ့ ယဥ္ေက်းမွုႏွင့္ ေဝးကြာသြားေစပါသည္။
ယခုလို ကန႔္သတ္မွုမ်ိဳးမွာ စစ္ဆင္ေရး အရွိန္ျမင့္ရာတြင္ သတင္းလုံျခဳံမွု အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစေရး လူထုအၾကား သတင္းကြင္းဆက္ ျဖတ္ေတာက္ရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ဖူးေသာ တပ္မေတာ္က လုပ္ေဆာင္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေရြးေကာက္ခံ အရပ္သား အစိုးရက လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းက အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေနသည္။ တပ္မေတာ္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေနျပည္ေတာ္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မဟုတ္ဟု တပ္မေတာ္ သတင္းမွန္ ျပန္ၾကားေရးအဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွူး ဗိုလ္မွူးခ်ဳပ္ ေဇာ္မင္းထြန္းက ေျပာသျဖင့္ ယခု အစီအစဥ္သည္ စစ္ေရးအေထာက္အကူ ျဖစ္ေစရန္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ အရပ္သားအစိုးရ အတူတကြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဟု နားလည္နိုင္သည္။
မ်ားမၾကာမီက အေရးေပၚကာလ အစိုးရႏွင့္ လုံျခဳံေရးေအဂ်င္စီမ်ား အတူတကြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ သီရိလကၤာႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံမ်ား၏ ဆိုရွယ္မီဒီယာ သုံးစြဲမွု ျဖတ္ေတာက္ျခင္းသည္ပင္လၽွင္ အကန႔္အသတ္ ရွိသည္။ စစ္ဆင္ေရး မည္သည့္အခ်ိန္ထိ လုပ္မည္၊ မည္သည့္အခ်ိန္ ၿပီးဆုံးၿပီး မည္သို႔ အရပ္ဘက္ဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ား ျပန္လည္ေပးမည္တို႔ကို ပြင့္လင္းျမင္သာမွုႏွင့္ တာဝန္ခံၾကရသည္။ ယခု “တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူအက်ိဳးအတြက္” ဟု အေၾကာင္းျပၿပီး အင္တာနက္ ရယူသုံးစြဲခြင့္ကို “တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမွု ရရွိပါက ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ေပးသြားမည္”ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ဆိုျခင္းမၽွျဖင့္ မလုံေလာက္ေပ။
အကယ္၍ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမွု မည္သည့္အခါမၽွ မရွိလၽွင္ အေျခခံ လူ႔အခြင့္အေရးတရပ္ျဖစ္ေသာ သတင္းရယူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္တို႔ ရရွိ က်င့္သုံးနိုင္ေသာ အင္တာနက္လိုင္းမ်ား မည္သည့္အခါမၽွ မရနိုင္၊ ယခင္ ရရွိထားၿပီး ျဖစ္သည့္ ေဈးကြက္မ်ား မည္သည့္အခါမၽွ ျပန္မရနိုင္ဟု ဆိုသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရ၏ ယခု ဆုံးျဖတ္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို အေရးတႀကီး ျပန္လည္သုံးသပ္ကာ ျပင္ဆင္သင့္ေပေၾကာင္း တင္ျပေရးသားအပ္ေပသည္။

ဧရာဝတီ

0 comments:

Post a Comment