Tuesday, June 5, 2018

ရန္ကုန္မိုးပ်ံလမ္း ဒီဇိုင္း ၾသဂုတ္တြင္ ထုတ္ျပန္မည္


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွုကို ေလၽွာ့က်ေစရန္ အတြက္ တည္ေဆာက္မည့္ Elevated Expressway (မိုးပ်ံလမ္း) ဒီဇိုင္းပုံစံကို လာမည့္ ၾသဂုတ္လတြင္ ထုတ္ျပန္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး႐ုံး ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွူးခ်ဳပ္ ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တို႔ ဝန္ႀကီးဌာနက ဒီဇိုင္းေပးလိုက္မယ္။ မိုးပ်ံလမ္းဒီဇိုင္းကေတာ့ ၈ လပိုင္းနဲ႔ ၉ လပိုင္းေလာက္ဆိုရင္ အၿပီးထြက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ တြက္ခ်က္ရတဲ့ တင္ဒါရ ကုမၸဏီကို ေနာက္တဆင့္တင္ဒါ တင္ခိုင္းေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္။ နည္းပညာကိုေတာ့ နိုင္ငံတကာမွာ သုံးတဲ့ နည္းပညာကို အသုံးျပဳသြားမွာပါ”ဟု ၎က ေျပာသည္။

အဆိုပါ မိုးပ်ံလမ္းတည္ေဆာက္ရန္အတြက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေငြေၾကးေကာ္ပိုေရးရွင္း (IFC) ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္း၍ ေျမျပင္စမ္းသပ္ျခင္း၊ ယာဥ္အသြား အလာအေျခအေန အစရွိသည္တို႔ကို သုေတသနျပဳၿပီး ပုံစံေရးဆြဲေနျခင္းျဖစ္သည္။

မိုးပ်ံလမ္း စီမံကိန္း ဒါရိုက္တာလည္းျဖစ္သူ ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က “ဒီဇိုင္းမွာက က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ တန္အားျဖင့္ ဘယ္ေလာက္ခံနိုင္ရမယ္။ အေလးခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ရွိရမယ္။ ဒါေတြကို အခုမွ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းတာ စစ္ေဆးေနတုန္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တဆင့္ တင္ဒါ ေခၚရင္ လိုအပ္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ အကုန္လုံးကို ရင္းႏွီးျမႇုပ္နံွဖို႔ စိတ္ဝင္စားတဲ့ သူကို ထည့္ေပးရမွာ အဲဒီေတာ့မွ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူက က်ေနာ္တို႔ ေပးလိုက္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းကို ယူၿပီး လုပ္ငန္းက တြက္ေခ် ကိုက္၊ မကိုက္တြက္ ၿပီး ျပန္တင္ရမွာ ျဖစ္တယ္”ဟု ရွင္းျပသည္။

ယမန္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ အ႒မ အႀကိမ္ အစည္းအေဝးအၿပီးတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြင္း ပထမဆုံး မိုးပ်ံအျမန္လမ္း စီမံကိန္း ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ အခက္အခဲ ရွိေနသျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံမည့္ ျပင္ပ ကုမၸဏီမ်ားကို တင္ဒါစနစ္ျဖင့္ ေခၚဆိုရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မီဒီယာသို႔ ေျပာၾကားထားသည္။

“ပုဂၢလိကကိုပဲ ေရြးမွာပါ။ PPP ေပါ့၊ အဲဒီလိုသြားမွာပါ။ စီမံကိန္းကာလ ကို အတိအက် သတ္မွတ္ထားတာေတာ့ မရွိေသးဘူး။ အခုက EOI ေခၚတဲ့ အဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း နိုင္ငံျခားက ကုမၸဏီေတြ စိတ္ဝင္စားတာ ရွိတယ္လို႔ ၾကားတယ္” ဟု ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္း ခ်ိတ္ဆက္မည့္ မိုင္ ၃၀ ရွည္လ်ားေသာ ျမန္မာ့ ပထမဆုံး အဆင့္ျမင့္မိုးပ်ံ ေလးလမ္းသြား အျမန္လမ္းစီမံကိန္းကို ပုဂၢလိက က႑မွ ကန္ေဒၚလာသန္း ၃၅၀ မွ သန္း ၄၀၀ အထိ အသုံးျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ အရည္အေသြးျပည့္ဝေသာ ပုဂၢလိက ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီတခု ေရြးခ်ယ္ရန္ နိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တင္ဒါေခၚယူမည္ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ မိုးပ်ံအျမန္လမ္း စီမံကိန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ရွိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ စတင္ၿပီး ေျမာက္ဘက္ရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္၊ မဂၤလာဒုံစက္မွုဇုန္ႏွင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း အထိ မိုးပ်ံေလးလမ္းသြားအျမန္ လမ္းကို ပုဂၢလိက၊ အစိုးရပူး ေပါင္းေဆာင္ရြက္မွုျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဘ႑ာေရးေကာ္ပိုေရးရွင္း(IFC) တို႔၏အကူအညီျဖင့္ တင္ဒါမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေရြးခ်ယ္မည္ျဖစ္သည္။

မိုးပ်ံလမ္း ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံရန္ တင္ျပလာေသာ ကုမၸဏီမ်ားထဲမွ ျပည္သူမ်ား မိုးပ်ံလမ္းကို ေဈးသက္သက္သာသာႏွင့္ အသုံးျပဳနိုင္သလား၊ လုပ္ကိုင္မည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု ေသခ်ာမွု ရွိမရွိ၊ နိုင္ငံေတာ္သို႔ အခြန္ဘ႑ာေငြ မည္မၽွျပန္လည္ေပးသြင္းနိုင္သနည္း အစရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားၿပီးမွ သာလၽွင္ တင္ဒါေအာင္ျမင္မည့္ ကုမၸဏီကို ေရြးခ်ယ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

အစီအစဥ္ တဆင့္ခ်င္း အမ်ားျပည္သူသို႔ ခ်ျပသြားမည္ျဖစ္ၿပီး မိုးပ်ံလမ္း စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ပထမဆုံး လမ္းစီမံကိန္းအတြက္ (PPP) ပေရာဂ်က္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမွုကို မည္မၽွ ေျဖရွင္းေပးနိုင္မည္ကိုလည္း ဆန္းစစ္ေနေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

ယင္း မိုးပ်ံလမ္းတည္ေဆာက္ရန္အတြက္ စိတ္ဝင္စားမွုေဖာ္ျပျခင္း ေလၽွာက္လႊာ (EOI) ကို ေမလ ၁၈ ရက္တြင္ ေခၚယူခဲ့ၿပီး ဒုတိယအဆင့္ တင္ဒါကို ဇူလွိုင္လ ကုန္ပိုင္းတြင္ ထပ္မံေခၚယူသြားမည္ ျဖစ္သည္။

မိုးပ်ံလမ္း စီမံကိန္းဒါရိုက္တာ ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ က “အခု EOI ေခၚထားတယ္။ လာမယ့္ တပတ္ထဲမွာပဲ ဒုတိယအဆင့္ တင္ဒါေခၚဖို႔ အစည္းအေဝးထိုင္မယ္။ မိုးပ်ံလမ္းကို က်ေနာ္တို႔က ရန္ကုန္အတြင္းပတ္လမ္းလို႔ ေခၚတာေပါ့ေနာ္။ “ဂ”ပုံစံရွိတယ္။ ကမ္းနားလမ္းမွာေတာ့ မိုးပ်ံလမ္းမေဆာက္ဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕ရဲ့ အလွအပကို ပိတ္သြားမွာဆိုးလို႔။ မိုးပ်ံလမ္း အရွည္က ကီလိုမီတာ ၄၇ ဒသမ ၅ အၾကမ္းဖ်င္းတြက္ထားတယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။

ထိုစီမံကိန္းကို PPP concession agreement အရ စီမံကိန္းဒီဇိုင္းေရးဆြဲျခင္း ၊အင္ဂ်င္နီယာပိုင္းဆိုင္ရာက႑ ၊ေငြေၾကးဆိုင္ရာဘ႑ာေရးက႑ ၊စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ျခင္း ၊စီမံကိန္းလည္ပတ္ျခင္းႏွင့္ ျပဳ ျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းဆိုင္ရာက႑မ်ား အတြက္ စိတ္ဝင္စားေသာ ျပည္တြင္း ၊ျပည္ပမွ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံလိုသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာဝတီ



0 comments:

Post a Comment