Sunday, December 30, 2018

သစ္သီး ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ဝင္ေရာက္ရန္အတြက္ ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း) ဝင္ေပါက္ဖြင့္လိုက္ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ဘက္မွ ဝင္ခြင့္ စစ္ေဆးရာတြင္ ၾကန႔္ၾကာေနမွုမ်ားေၾကာင့္ ၁၀၅ မိုင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္တြင္ သစ္သီးတင္ယာဥ္မ်ားစြာ အခက္အခဲျဖစ္ေနၿပီး သစ္သီး စိုက္ေတာင္သူႏွင့္ ကုန္သည္မ်ား သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ဆုံးရွုံးဖြယ္ရွိေန


ရွမ္းျပည္နယ္(ေျမာက္ပိုင္း) မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္မွ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ဝမ္တိန္သို႔ သစ္သီးတင္ပို႔သည့္ ယာဥ္မ်ားသည္ ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း) ဝင္ေပါက္ဂိတ္မွတဆင့္ သစ္သီးမ်ားအား ဒီဇင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔မွ စတင္ၿပီး တင္ပို႔ခဲ့ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ဘက္မွ ဝင္ခြင့္စစ္ေဆးရာတြင္ ၾကန႔္ၾကာေနမွုမ်ားေၾကာင့္ သစ္သီးတင္ယာဥ္မ်ားစြာ မူဆယ္(၁၀၅)မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ႏွင့္ ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း) သြားရာလမ္း တစ္ေလၽွာက္တြင္ ယာဥ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရပ္တန႔္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကရေၾကာင္း သိရသည္။

သစ္သီးတင္ယာဥ္မ်ားသည္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ (၁၀၅) မိုင္မွတဆင့္ က်င္းစန္းေက်ာ့ဘက္မွ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ဝမ္တိန္သို႔ ယခင္က ဝင္ေရာက္လၽွက္ရွိေသာ္လည္း က်င္းစန္းေက်ာ့နယ္စပ္ဂိတ္ပိတ္လိုက္မွုေၾကာင့္ ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း) ဝင္ေပါက္ဂိတ္ဘက္မွ ဝမ္တိန္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“အရင္က ပုံမွန္သြားလာေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ ဖရဲသီးကားေတြကို တ႐ုတ္ဘက္က စစ္ေဆးတာ ၾကန႔္ၾကာလို႔ အခ်ိန္နည္းလို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ဖရဲသီးကားေတြ တစ္ရက္ဝင္တဲ့ကား တစ္ရက္မကုန္ဘူး။ မကုန္တဲ့ အေနအထားကေနၿပီး အဲ့မွာ ကားေတြ အမ်ားႀကီး ပိတ္မိေနတယ္။၂၆ ရက္ေန႔ ညေနမွာ ဖရဲသီးတင္ကားအစီးေရ ၄၉၄ စီးပိတ္မိေနတယ္။ အဲ့ေန႔ကစၿပီး ပိတ္လိုက္တဲ့ က်င္းစန္းေက်ာ့ဂိတ္ဟာ ၂၇ ရက္ေန႔လည္း မဖြင့္ေတာ့ဘူး။ က်င္းစန္းေက်ာ့ဂိတ္ကို ျမန္မာဘက္က ပိတ္လိုက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တ႐ုတ္ဘက္ကို သြားညႇိႏွိုင္းလိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း)ဘက္က ဝမ္တိန္အဝင္ေပါက္ကို ဖြင့္ေပးတယ္။ အဲ့တာနဲ႔ က်င္းစန္းေက်ာ့ဘက္မွာရွိတဲ့ သစ္သီးကား ၄၉၄ စီးကို အရင္ဆုံး ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း)ဘက္ကို ေရြ႕လိုက္ရတယ္။ ေရြ႕လိုက္ရတဲ့အခါ ၂၈ ရက္ေန႔ မနက္ ၉ နာရီခြဲမွာ သစ္သီးကားေတြ ဝမ္တိန္ဘက္ကို စဝင္ၿပီး ည(၈)နာရီခြဲထိ ဖရဲသီးကားစီးေရ ၁၅၆ စီးပဲ ဝင္လို႔ရခဲ့ပါတယ္ ။ အခု က်င္စန္းေက်ာ့ကေန ေရြ႕ထားတဲ့ သစ္သီးကား ၄၆၄ စီးက လမ္းမွာ စီးေရ သုံးရာေက်ာ္က်န္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မူဆယ္ သစ္သီးေစ်းကြက္ မဖြင့္တာ သုံးရက္ရွိေနပါၿပီ။ အခု အေရာင္းကြင္းမွာ က်န္ေနတဲ့ ဖရဲသီးကားေတြ စီးေရ တစ္ေထာင္ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း) လမ္းအတိုင္း ဆက္သြားရင္ အဆင္လုံးဝေျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းကလည္း က်ဥ္းတယ္။ ပန္ဆိုင္းၿမိဳ႕ထဲမွာလည္း လမ္းက က်ဥ္းတယ္။ အခု အေနအထားအရ ဖရဲသီးသမားေတြလည္း အကုန္ဒုကၡျဖစ္ေနၿပီ။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးေနတဲ့ ဖရဲသီးကားသမားေတြလည္း အားလုံး ဒုကၡျဖစ္ေနပါၿပီ။” ဟု မူဆယ္ၿမိဳ႕ သစ္သီးဝလံ ကုန္စည္ဒိုင္ဥကၠ႒ ဦးစိုင္းျမင့္ဗိုလ္ က ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

“ ဖရဲသီးတစ္ဧကရဲ့ ေတာင္သူေတြရဲ့ ကုန္က်စရိတ္ဟာ သိန္း သုံးဆယ္ေလာက္ရွိပါတယ္။ အဲ့ေတာ့သူ႔ရဲ့ကုန္က်စရိတ္ တန္ေၾကးေလးကိုပဲ တြက္ၾကည့္လိုက္ပါ။ အခုလမ္းေပၚမွာ ရပ္ထားရတဲ့ ဖရဲသီးကားေတြက အစီးေရ ငါးရာေလာက္ရွိတယ္။သစ္သီးေရာင္းကြင္းထဲမွာ ရပ္ထားရတဲ့ ကားစီးေရက တစ္ေထာင္ေက်ာ္ရွိပါတယ္။အခု ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း)လမ္းေၾကာမွာရွိေနတဲ့ အစီးေရ သုံးရာေလာက္နဲ႔ ေပါင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ အစီးေရ ႏွစ္ေထာင္ဝန္းက်င္ရွိေနပါတယ္။အဲ့ႏွစ္ေထာင္ဝန္းက်င္ရဲ့ တန္ေၾကးသည္ ကားတစ္စီးသိန္းငါးဆယ္၊ေျခာက္ဆယ္နဲ႔ပဲတြက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘီလီယံဘယ္ေလာက္ သြားၿပီလဲ။ ေဒၚလာနဲ႔ တြက္မယ္ဆိုရင္ ေဒၚလာ ၆၄ သိန္းဝန္းက်င္ရွိပါတယ္။အခု ဆုံးရွုံးမွုတြက္ခ်က္မွုဟာ စီးေရး ႏွစ္ေထာင္ေပၚမွာပဲ တြက္ၾကည့္တဲ့ ဆုံးရွုံးနစ္နာမွုပါ။အခု ၂၄ ရက္ေန႔ကတည္းက ၁၀၅ မိုင္ကို ေရာက္တဲ့ သစ္သီးကားက ၂၉ ရက္ေန႔ထိ မေရာင္းရေသးဘူး။ကုန္စိမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သစ္သီးေတြ ကားေပၚမွာ ပုပ္ေနပါၿပီ။တ႐ုတ္ထဲမွာ သြားေရာင္းရင္ ပယ္သီးေတြ အမ်ားႀကီးထြက္ၿပီ။ဒါတင္မကဘူး။ ပယ္သီးေတြပစ္မယ္ဆိုရင္လည္း ပယ္သီး ပစ္ခေပးရတယ္။ကိုယ့္ဖာသာ ပစ္မယ္ဆိုရင္လည္း ပယ္သီးပစ္ခ ေပးရျပန္ပါတယ္။၁၂ ဘီးကားတစ္စီးရဲ့ သစ္သီးတင္လာမွုဟာ တစ္ဧကျဖစ္ပါတယ္။ကားခသည္ ဆယ္သိန္းဝန္းက်င္ျဖစ္ပါတယ္။ကားတစ္စီးရဲ့ ကုန္က်စရိတ္ အရင္းအႏွီးကိုတြက္လိုက္ရင္သခြားသီးကားက သိန္း ၆၀ နဲ႔ သိန္း ၇၀ ၾကား ရွိေနတဲ့အျပင္ ဖရဲသီးကားတစ္စီးရဲ့ အရင္းအႏွီးက သိန္း ၄ဝေက်ာ္က်ေနပါတယ္။ပိတ္ဆို႔လိုက္တဲ့ လူႀကီးေတြသည္ အထက္က ဘယ္လူႀကီးေတြသည္ ဘယ့္အတြက္ေၾကာင့္ ပိတ္တာလဲဆိုတာ ပိတ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္လည္း အျမန္ေျဖရွင္းေပးေစခ်င္ပါတယ္။ အျမန္ဆုံးေျဖရွင္းေပးမွသာလၽွင္ ေတာင္သူေတြရဲ့ဆုံးရွုံးနစ္နာမွုေတြ သက္သာမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု သစ္သီးကုန္သည္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒၚၾကည္လွက ေျပာသည္။

“ မူဆယ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ပစၥည္းပို႔ေနတာ ဒီႏွစ္နဲ႔ဆို ဆယ့္ငါးႏွစ္ရွိေနပါၿပီ။ျမတ္ဗုဒၶေဟာသလို အေၾကာင္းတရားကို လြန္ေျမာက္တဲ့ အက်ိဳးတရားမရွိဘူး။အဲ့ေတာ့ အေၾကာင္းတရားက ဂိတ္ပိတ္တယ္။ ဂိတ္ပိတ္ေတာ့ အက်ိဳးတရားက ဆုံးရွုံးမွုမ်ားသြားၿပီ။ဘယ္ေလာက္ထိ ဆုံးရွုံးလဲဆိုရင္ ခန႔္မွန္းလို႔ မရတဲ့အတိုင္း အတာထိေအာင္ ဆုံးရွုံးပါတယ္။ဂိတ္မပိတ္ခင္တုန္းကေတာင္မွ ေတာင္သူေတြမွာ အရွုံးေတြနဲ႔ပါ။ဝယ္လိုအား ထက္ေရာင္းလိုအားမ်ားေနတာေၾကာင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ဖရဲသီးသခြားသီးက အရမ္းမေကာင္းပါဘူး။ အေကာင္းတဲ့ၾကားက အရင္းေလးရလိုရျငား အရွုံးေလးသက္သာလိုသက္သာျငား ထုတ္လုပ္ထားတဲ့သစ္သီး ေတြ ပို႔ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ုတ္တရက္ ဂိတ္ပိတ္လိုက္ေတာ့ ဆုံးရွုံးမွု ေတာ္ေတာ္မ်ားပါၿပီ။ဂိတ္ပိတ္တဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တဲ့သူေတြကိုပဲ ေတာင္းဆိုခ်င္တာက ေျမျပင္အေျခအေနကိုပဲ တစ္ခ်က္လာၾကည့္ေပးပါ။ “ဟု မိတၳီလာၿမိဳ႕မွ ဖရဲသခြားစိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သူ ဦးမ်ိဳးေအာင္ကေျပာသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ သစ္သီးတင္ယာဥ္မ်ား အဓိကဝင္ေပါက္ျဖစ္သည့္ က်င္းစန္းေက်ာ့ဂိတ္ ပိတ္ထားဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း ၾကဴကုတ္(ပန္ဆိုင္း)ဘက္မွ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ဝမ္တိန္ သို႔ဝင္ေပါက္သည္ တစ္ရက္လၽွင္ ကားစီးေရအနည္းငယ္သာ ဝင္ေရာက္နိုင္သျဖင့္ သစ္သီးတင္ယာဥ္ကားမ်ား မူဆယ္ (၁၀၅)မိုင္ကုန္သြယ္ေ႐ုးဇုန္တြင္ မ်ားစြာေသာင္တင္ကာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊သစ္သီးကုန္သည္မ်ား အခက္အခဲမ်ားစြာျဖစ္ေပၚလၽွက္ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment