ေခတ္မီနည္းပညာမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ ျမန္မာ - ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး (ဒလ) တံတားစီမံကိန္းေၾကာင့္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား အေတြ႔အၾကံဳမ်ားရရွိမည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အဆိုပါတံတားကို အဆင့္ျမင့္နည္းပညာမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး နည္းပညာအေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား အေနျဖင့္ တံတားပံုစံထုတ္ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း စသည့္ ေခတ္မီနည္းပညာႏွင့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား ရရွိႏိုင္ၿပီး အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိၾကမည္ျဖစ္ကာ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားမ်ားလည္း ေပၚထြက္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ရန္ကုန္ ႏွင့္ ဒလကို ဆက္သြယ္မည့္တံတားအမ်ိဳးအစားမွာ သံမဏိ ၾကိဳးဆိုင္းတံတားျဖစ္ၿပီး တံတားအရွည္မွာ ၁၈၆၇.၅၉၅ မီတာ ၊ ပင္မတံတားအရွည္ မွာ ၆၉၀ မီတာ ၊ ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္း ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ၅၇၆.၄၆၆ မီတာ၊
ဒလဘက္ျခမ္း ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ၆၀၁.၁၂၉ မီတာ၊ တံတား၏အက်ယ္မွာ ၂၄.၂ မီတာ ရွိၿပီး ယာဥ္တစ္စီးခ်င္း ခံႏိုင္ဝန္မွာ ၇၅ တန္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါတံတားၿပီးစီးပါက က်ယ္ဝန္းေသာ ဒလၿမဳိ႕နယ္၏ ခန္႔မွန္းလူဦးေရ (၁၅၀၀၀၀)အတြက္ ၿမိဳ႕ျပဖြ႔ံၿဖိဳးမႈ အပါအဝင္ ဘက္စံု က႑စံု ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားစြာ ဝင္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီတံတားကို အဆင့္ျမင့္နည္းပညာေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေတြ အေနနဲ႔လည္း နည္းပညာအေတြ႔အၾကံဳေတြကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ဘယ္ေလာက္ထိ ဖန္တီးေပးႏိုင္မလဲဆိုတာကိုေတာ့ မတြက္ခ်က္ရေသးပါဘူး။ တြက္ခ်က္ၿပီးရင္ေတာ့ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ေပးသြားမွာပါ”ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ တံတားဦးစီးဌာန (ထိန္းသိမ္းေရး)မွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္ေကာင္းခ်ဳိ က ေျပာသည္။
ဒလတံတားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဘက္တြင္ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕နယ္ ဘက္ရွိ ကမာကဆစ္ ရပ္ကြက္ ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းတို႔ကို ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းကာလမွာ သံုးႏွစ္ခြဲခန္႔ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
အဆိုပါ တံတားကို ကိုရီးယားသမၼတႏိုင္ငံ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ရန္ပုံေငြ EDCF Loan ေခ်းေငြ ကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒႆမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရ ထည့္ဝင္ေငြ ၃ဝ ဒႆမ ၃၄၁ သန္း၊ စုစုေပါင္း ခန္႔မွန္း ကုန္က်စရိတ္ ကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ ဒႆမ ၁၇၃ သန္း ကုန္က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စုသက္ႏွင္း(အကုန္သိသတင္းဌာန)
0 comments:
Post a Comment