Sunday, December 30, 2018

ဦးခင္ညြန္႔ကိုု ကန္ေတာ့မႈသည္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ အာဃာတမရွိဘူးဆုုိတာ ျပသႏုုိင္ရန္ဟုု ရန္ကုုန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းရွင္း



ယမန္ေန႔က က်င္းပေသာ သက္ႀကီးစာေပပညာရွင္မ်ား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲတြင္ ကန္ေတာ့ခံ စာေရးဆရာႀကီး မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ ဦးခင္ညြန္႔ကိုု ရွိခုုိးကန္ေတာ့မႈသည္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ အာဃာတမရွိဘူးဆုုိတာ ျပသႏုုိင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုုန္တုုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ရွင္းလင္းေျပာဆိုုသည္။

ယေန႔နံနက္ပိုုင္း အခမ္းအနားတစ္ခုုတြင္ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုုံစဥ္ ရန္ကုုန္တုုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ထုုိသုုိ႔ ေျပာဆိုုျခင္းျဖစ္သည္။
"က်ေနာ္က အခုုအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ပါ။ ဦးခင္ညြန္႔က သာမန္အရပ္သားတစ္ေယာက္ပါ။ အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္လာတဲ့လူတစ္ေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအေျခအေနမွာ က်ေနာ္တုုိ႔က အတုုံ႔အလွည့္ေတြထားၿပီး တုုံ႔ျပန္ေနဖိုု႔ မလိုုအပ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေစတနာ က်ေနာ္တုုိ႔ရဲ႕ အမ်ုဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ အာဃာတတရားေတြ မရွိဘူးဆိုုတာ က်ေနာ္တုုိ႔ဘက္က ရင္ထဲမွာ မရွိဘူး ဆိုုတာ ျပသႏုုိင္ဖုုိ႔လိုုပါတယ္"ဟုု ရန္ကုုန္တုုိင္း၀န္ႀကီးဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာသည္။
ဦးခင္ညြန္႔ ေထာင္က်ခ်ိန္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊက ျပန္လည္ လႊတ္ေပးမႈေၾကာင့္ ပုုဒ္မ ၅ ႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေထာင္က်ခဲ့ေသာ ၎အေနျဖင့္ အက်ဥ္းေထာင္မွ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာျခင္းျဖစ္သည္ဟုု ရွင္းျပသည္။
"က်ေနာ္ ပုုဒ္မ ၅ နဲ႔ပဲ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ေ္ထာင္ခ်ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒီေထာင္က်မႈေတြအားလုုံးကုုိ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး ဖ်က္သိမ္းၿပီး ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညႊန္႔ေထာင္ခ်သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီအခ်ိန္က အႀကီးအကဲ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊက စစ္ေထာက္လွမ္းေရးရဲ႕ မတရားမႈ ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ေထာင္က်ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုု ျပန္လႊတ္လုုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္လည္း ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာပါတယ္" ဟုု ၎က ဆိုုသည္။
ရန္ကုုန္တုုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း၏ စကားအျပည့္အစုုံမွာ ေအာက္ပါအတုုိငး္ျဖစ္သည္။
"မေန႔က တုုန္းက စာေရးဆရာမ်ားလုုပ္တဲ့ပြဲမွာ သြားတက္ပါတယ္။ ဒီအခမ္းအနားပြဲမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုုိင္း စာဆိုုေတာ္ေန႔ကိုု ဂုုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ က်င္းပေဆာင္ရြက္တဲ့ပြဲျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္ရြက္တာက အသင္းကေန ဦးေဆာင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခမ္းအနားပြဲကိုု က်ေနာ္တုုိ႔ခ်ီးေျမွာက္တယ္။ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုုိင္း စာေရးဆရာ အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ သူတိုု႔ဟာ တုုိင္းျပည္တုုိးတက္ရာတုုိးတက္ေၾကာင္းအတြက္ လမ္းျပေပးေနတဲ့သူေတြ တကယ့္ အေရးႀကီးတဲ့ ႏုုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုုိးတက္ေရးအတြက္ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑မွာရွိပါတယ္။ ဒီအတြက္ က်ေနာ္ ဒီအခမ္းအနားပြဲကိုု တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခမ္းအနားပြဲရဲ႕ စီစဥ္ထားမႈေတြ အားလုုံးက အသင္းကပဲ စီစဥ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခမ္အနားပြဲမွာ တခ်ိန္က တပ္မေတာ္စစ္ေထာက္လွမ္းေရးရဲ႕အႀကီးအကဲ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညႊန္႔ လာတက္တာေတြ႕ရပါတယ္။ ပစၥည္းေပးကမ္းတဲ့ဘက္မွာလည္း က်ေနာ္ေပးရမယ့္ဘက္မွာလာၿပီးေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုုိ႔လုုိ႔ က်ေနာ္က ဒီမွာ တက္ေရာက္လာတဲ့ စာေရးဆရာေတြအားလုုံးက အသက္အရြယ္အရေသာ္လည္းေကာင္း ဂါ၀ရတရားနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း သြားႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ လက္ေဆာင္ကမ္းေပးရမယ့္သူေတြအားလုုံးကိုု က်ေနာ္ ကမ္းေပးပါတယ္။ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။
က်ေနာ္က အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ၁၅ ႏွစ္ေနခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ စတင္ေထာင္က်ခဲ့တာ ၇ ႏွစ္ပဲ ေထာင္က်ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေထာင္ထဲမွာ ၅ ႏွစ္ေနၿပီးေတာ့ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေထာင္ခ်ခံရပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ၅ ႏွစ္ေနၿပီး လြတ္ေတာ့မယ္ဆိုုတဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိမ္ ၇ ႏွစ္ေထာင္ခ်ခံရတဲ့ ခံစားမႈက အေတာ္ စိတ္ကုုိ ဖိစီးေစပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ဒီထက္ပုိဆိုုးတာက မိသားစုုေတြ။ က်ေနာ္တုုိ႔က အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေနတယ္ဆုုိတာ မိသားစုုရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈနဲ႔ေနရတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလက အက်ဥ္းေထာင္ေတြရဲ႕ အေျခအေနက အလြန္ဆုုိးပါတယ္။ လူ႕အခြင့္အေရးကင္းမဲ့ပါတယ္။ မိသားစုုေတြက ၅ ႏွစ္ေနရင္ လြတ္ႏုုိးလုုိ႔ ေမ်ွာ္လင့္ေနတဲ့ အေျခအေနမွာ ထပ္မံေထာင္က်ပါတယ္။ ပုုဒ္မ ၅ ညနဲ႔ စတင္ေထာင္က်ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္မွာ ပုုဒ္မ ၅ ဃ နဲ႔ က်ေနာ္႔ကိုု ေထာင္ခ်ပါတယ္။ ပုုဒ္မ ၅ ညနဲ႔ ေထာင္ ၇ ႏွစ္ခ်ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္မွာ ပုုဒ္မ ၅ ဃနဲ႔ ေထာင္ ၇ ႏွစ္ထပ္ခ်ပါတယ္။ က်ေနာ္ ပုုဒ္မ ၅ နဲ႔ပဲ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ေ္ထာင္ခ်ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒီေထာင္က်မႈေတြအားလုုံးကုုိ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး ဖ်က္သိမ္းၿပီး ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညႊန္႔ေထာင္ခ်သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီအခ်ိန္က အႀကီးအကဲ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊက စစ္ေထာက္လွမ္းေရးရဲ႕ မတရားမႈ ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ေထာင္က်ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုု ျပန္လႊတ္လုုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္လည္း ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာပါတယ္။ အခုုအေျခအေနမွာ ျပည္သူလူထုုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္တဲ့အတြက္ အမ်ဳိးသားဒီမုုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ႏုုိင္ငံေတာ္အာဏာကုုိ ရယူႏုုိင္ခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တုုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာဒီမုုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္ရဲ႕ မွန္ကန္တဲ့ ဦးေဆာင္မႈေၾကာင့္ က်ေနာ္တုုိ႔ေတြ တုုိင္းျပည္တာ၀န္ကုုိ ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရပါတယ္။ ဒီလိုု ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုုိ႔ဘက္က သေဘာထားႀကီးဖိုု႔ ေမတၱာတရားထားႏုုိင္ဖုုိ႔ က်ေနာ္တုုိ႔ႀကိဳးစားပါတယ္။ က်ေနာ္တိုု႔ အာဃာတတရားေတြ ၊ လက္တုုံ႔ျပန္မႈေတြဘယ္ေတာ့မွ သြားဖုုိ႔မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္က အခုုအခ်ိ္န္မွာ က်ေနာ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ပါ။ ဦးခင္ညႊန္႔သာမန္အရပ္သားတစ္ေယာက္ပါ။ အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္လာတဲ့လူတစ္ေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအေျခအေနမွာ က်ေနာ္တုုိ႔က အတုုံ႔အလွည့္ေတြထားၿပီး တုုံ႔ျပန္ေနဖိုု႔ မလိုုအပ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေစတနာ က်ေနာ္တုုိ႔ရဲ႕ အမ်ုဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ အာဃာတတရားေတြ မရွိဘူးဆိုုတာ က်ေနာ္တုုိ႔ဘက္က ရင္ထဲမွာ မရွိဘူး ဆိုုတာ ျပသႏုုိင္ဖုုိ႔လိုုပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ငါတိုု႔က လုုပ္ႏုုိင္တဲ့ အေျခအေနတစ္ခုုေရာက္ၿပီပဲ ငါတိုု႔ ကိုု တစ္ခ်ိန္တုုန္းက အမ်ဳိးမ်ဳိး ဒုုကၡေပးခဲ့တဲ့သူေတြ ငါတုုိ႔ရဲ႕ မိသားစုုဘ၀ကုုိ ဖ်က္ဆီးခဲ့တဲ့သူေတြပဲ ဆုုိၿပီး ဒါေတြအားလုုံး သင္ပုုန္းေခ်ႏုုိင္ဖုုိ႔ က်ေနာ္တုုိ႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုုိေတာ့ က်ေနာ္တုုိ႔အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္ေတြ ေကာင္းမြန္တဲ့ ရလဒ္ေတြ ေပးခ်င္တယ္ဆုုိရင္ က်ေနာ္တိုု႔ အေကာင္းဆုုံးစံနမူနာ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါ့မယ္။ ဒီလိုုစံနမူနာ ျဖစ္ဖိုု႔အတြက္ က်ေနာ္တုုိ႔ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒လည္းျဖစ္တဲ့ ႏုုိင္ငံေတာ္အတုုိင္ပင္ခံလည္းျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့ဒီမုုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္က အၿမဲတမ္းျပသႏုုိင္ခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တုုိ႔ ေဆာင္ရြက္ႏုုိင္တယ္ဆိုုတာ အတုုိင္ပင္ခံႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ရြက္မႈထက္ ဘာမွ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တုုိ႔ အေကာင္းဆုုံး က်ေနာ္တုုိ႔ရဲ႕ အာဃာတ တရားကင္းစင္မႈကိုု ျပသႏုုိင္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္႔ဘ၀ရဲ႕ ေနာက္ေၾကာင္းကိုု ျပန္ၾကည့္လိုုက္မယ္ဆုုိရင္ ၁၅ ႏွစ္တာ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေပးဆပ္ခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြ အားလုုံးဟာ တစ္ခုုခုုကိုု ရလိုုဖုုိ႔ တစ္ခုုခုုကိုု တုုံ႔ျပန္ဖုုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေနတာမဟုုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏုုိင္ငံ ဒီမုုိကေရစီႏုုိင္ငံျဖစ္ဖုုိ႔ လူ႕အခြင့္အေရးေတြ ထြန္းကားႏုုိင္ဖုုိ႔ ႏုုိ္င္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုုိးတက္ဖိုု႔ ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္လည္း အားလုုံးအေပၚမွာ ေမတၱာတရားနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုုိ႔ တုုိက္တြန္းလုုိပါတယ္။ "

ဓာတ္ပုုံ- ယမန္ေန႔ သက္ႀကီးစာေပပညာရွင္ကန္ေတာ့ပြဲ မတုုိင္ခင္ ဦးခင္ညြန္႔ႏွင့္ ရန္ကုုန္တုုိင္းအစုုိးရ ေတြ႕ဆုုံစဥ္။
Khit Thit Media


0 comments:

Post a Comment