Saturday, December 1, 2018

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေျမေအာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ား၊ မိုးပ်ံလမ္းမႀကီးမ်ားကို အသာထား၍ လက္ရွိၾကဳံေတြ႕ေနရၿပီး ေျဖရွင္းစီမံ၍ရေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွုျပႆနာႏွင့္ ကားပါကင္အခက္အခဲေျဖရွင္းရန္ NLD ပါတီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ေမးျမန္း



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေျမေအာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး မ်ား၊ မိုးပ်ံလမ္းမႀကီးမ်ား အသာထား၍ လက္ရွိ ၾကဳံေတြ႕ေနရၿပီး ေျဖရွင္းစီမံ၍ရေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွုျပႆနာႏွင့္ ကားပါကင္ အခက္အခဲ ေျဖရွင္းရန္ မည္သို႔စီမံေဆာင္ရြက္ထားသည္ကို NLD ပါတ ီလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ေမးျမန္း ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ 
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လွိုင္မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက ေနျပည္ေတာ္၌ နိုဝင္ဘာ ၃၀ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ဒုတိယအႀကိမ္ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒသမပုံမွန္ အစည္းအေဝး အ႒မေန႔တြင္ အထက္ပါအတိုင္း ေမးခြန္းေမးျမန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ 

“အခက္အခဲက ကားရပ္စရာကိုမရွိဘူး။ မူလရွိၿပီးသား ကားပါကင္ကို ေနရာဦးၾကတယ္။ ကားေတြသာ အမ်ားႀကီးတိုးလာတယ္။ ကားပါကင္ တိုးမလာဘူး။ ကားပါကင္လုတဲ့ ျပႆနာက လူသတ္မွုေတာင္ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ အဲဒီလိုမ်ိဳး ကားပါကင္လုလို႔ ရိုက္မွုေတြ လူသတ္မွုေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ တယ္။ ကားပါကင္လုတဲ့ ျပႆနာေၾကာင့္ ထိခိုက္နာက်င္မွု ၆၈ ရာခိုင္ႏွုန္းရွိတယ္။ အစိုးရဘက္က Public ဧရိယာေတြမွာ အထပ္ျမင့္ ကားပါကင္ေတြလုပ္ဖို႔ အဓိကအေရးႀကီးတာေပါ့” ဟု ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက ေျပာၾကား သည္။ 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လူတန္စားအသီးသီး ေန႔ စဥ္ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ျပႆနာသည္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွုျပႆနာျဖစ္ၿပီး တစ္ရက္လၽွင္ ခရီးသြား ၂ ဒသမ ၇ သန္းရွိသည့္အနက္ လမ္း ေပၚတြင္ လူတစ္သိန္း တစ္နာရီပိတ္မိပါက လက္ရွိ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ အနိမ့္ဆုံးလုပ္အားခ တစ္ နာရီ ၆၀၀ ျဖင့္တြက္ေသာ္ သိန္းေပါင္း ၆၀၀ ဆုံးရွုံးေနေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွုေၾကာင့္ လမ္းေပၚတြင္ နိုင္ငံသူနိုင္ငံသားမ်ား၏ အဖိုးတန္အခ်ိန္ႏွင့္ လုပ္အားမ်ား ေန႔စဥ္ဘီလ်ံႏွင့္ခ်ီ၍ ဆုံးရွုံးေနရေၾကာင္းႏွင့္ ကုန္စည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ျဖန႔္ျဖဴးစရိတ္သည္လည္း ၁၅ ရာခိုင္ႏွုန္းမွ ရာခိုင္ႏွုန္း ၂၀ အထိ ႀကီးျမင့္ ေနရေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။ 

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာရွိၿပီး အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးစနစ္ အားနည္းျခင္း၊ ယာဥ္စီမံခန႔္ ခြဲမွု အားနည္းျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္း ကမ္းလိုက္နာမွုမရွိျခင္း၊ ယာဥ္ရပ္နားမွုဆိုင္ရာ မူဝါဒအားနည္းျခင္း၊ လမ္းေျမက်ဴးေက်ာ္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ စီးပြားျဖစ္ အမိုးအဖီမ်ားေၾကာင့္ လမ္းက်ဥ္းေနျခင္း၊ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားေၾကာင့္ လမ္းပိတ္ဆို႔ေနျခင္း၊ ယာဥ္မရပ္ရေနရာတြင္ ယာဥ္မ်ားရပ္တန႔္ထားျခင္း၊ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ရပ္ျခင္း၊ ႏွစ္လမ္းေမာင္းတြင္ ကားရပ္ထားျခင္း၊ YBS ယာဥ္မ်ား မွတ္တိုင္တြင္မရပ္ဘဲ လမ္းေပၚတြင္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အတင္အခ်လုပ္ျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ရပ္နားစရာ ကားပါကင္မရွိျခင္း စသည့္ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေျမေအာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ား၊ မိုးပ်ံလမ္းမႀကီးမ်ားကို အသာထား၍ လက္ရွိၾကဳံေတြ႕ေနရၿပီး ေျဖရွင္းစီမံ၍ရေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွုျပႆနာႏွင့္ ကားပါကင္အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းရန္ မည္သို႔ စီမံေဆာင္ရြက္ထားသည္ကို သိလို၍ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးမွတစ္ဆင့္ ေမးျမန္းရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။ 

အဆိုပါေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ကိုယ္စား ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ တိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ လူဦးေရႏွင့္ ယာဥ္အစီးေရေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွု ျပႆနာမ်ား ၾကဳံေတြ႕လ်က္ရွိသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မတိုင္မီက ယာဥ္အစီးေရ ၁ ဒသမ ၆ သိန္း ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္မူဝါဒကို ေျပာင္းလဲ ေျဖေလၽွာ့ခဲ့ခ်ိန္မွစ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္စီး ေရ လ်င္ျမန္စြာတိုးပြားလာခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလကုန္အထိ ျမန္မာတစ္ နိုင္ငံလုံးတြင္ လူစီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစီးေရ ၁၀၆၀၀၀၀ ေက်ာ္အထိ တိုးတက္လာခဲ့ၿပီး ယင္းတို႔အနက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မွတ္ပုံတင္ ထားၿပီး သြားလာအသုံးျပဳေနသည့္ လူစီးေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ ၅၃၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ 

ထို႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း တိုးတက္မ်ား ျပားလာသည့္ လူဦးေရႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီမည့္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေစရန္ ေရရွည္စီမံခ်က္ခ်၍ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ အမ်ားျပည္သူသုံး စနစ္တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာသျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ကား အသုံးျပဳမွု ေလ်ာ့ပါးေစျခင္းတို႔ျဖင့္လည္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမွုျပႆနာႏွင့္ ကားပါကင္ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းသြားနိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။ 

Eleven Media Group


0 comments:

Post a Comment