Saturday, December 1, 2018

မူဆယ္နယ္စပ္တြင္ ကုန္သြယ္မွုရပ္ဆိုင္းလုနီးပါး ျဖစ္ေနသည္မွာ ႏွစ္လနီးပါးရွိလာၿပီး ယခုႏွစ္ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ကုန္သြယ္မွုပမာဏမွာ ယခင္ႏွစ္ကာလတူထက္ ေဒၚလာသန္း ၂၀၀ ခန႔္ေလ်ာ့က်ကာ အထူးသျဖင့္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မွု ၉၅ ရာခိုင္ႏွုန္းေက်ာ္ ေလ်ာ့က်


မူဆယ္နယ္စပ္တြင္ ကုန္သြယ္မွုရပ္ဆိုင္းလုနီးပါးျဖစ္ေနသည္မွာ ႏွစ္လနီးပါးရွိလာၿပီး ယခုႏွစ္လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ကုန္သြယ္မွုပမာဏမွာ ယခင္ႏွစ္ကာလတူထက္ ေဒၚလာသန္း ၂၀၀ ခန႔္ ေလ်ာ့က်ကာ အထူးသျဖင့္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မွု ၉၅ ရာခိုင္ႏွုန္းေက်ာ္ ေလ်ာ့က်ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။ 
၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္မွ နိုဝင္ဘာ၂၃ ရက္အထိ ႏွစ္လနီးပါးအတြင္း ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ မူဆယ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း၏ စုစုေပါင္းကုန္သြယ္မွု ပမာဏသည္ ေဒၚလာ ၅၃၇ ဒသမ ၅၈၂ သန္း သာရရွိထားၿပီး ယခင္ႏွစ္ကာတူတြင္ ေဒၚ လာ ၇၃၃ ဒသမ ၃၇၉သန္းေက်ာ္အထိ ရရွိထားသည့္အတြက္ ယခုႏွစ္လက္ရွိအခ်ိန္ အထိ ေဒၚလာ ၁၉၅ ဒသမ ၇၉၇ သန္းအထိ ေလ်ာ့က်ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ 

ပို႔ကုန္တင္ပို႔ရာ၌ ယခုႏွစ္ လက္ရွိအခ်ိန္အထိတြင္ ေဒၚ လာ ၃၃၁ ဒသမ ၇၆၈ သန္းသာ ရရွိထားသည္။ ယခင္ႏွစ္ကာလတူတြင္မူ ေဒၚလာ ၅၂၁သန္းေက်ာ္အထိရရွိထားသည့္အတြက္ ယခုႏွစ္တြင္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မွုမွ ေဒၚ လာ ၁၈၉ ဒသမ ၃၃၃ သန္းအထိေလ်ာ့က်ခဲ့သည္။ မူဆယ္နယ္စပ္တြင္ ေလ်ာ့က်ခဲ့သည့္ စုစုေပါင္း ကုန္သြယ္မွု၏ ၉၆ ဒသမ ၆၉ ရာခိုင္ႏွုန္းအထိ ေလ်ာ့က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

သြင္းကုန္တင္သြင္းရာတြင္ ယခုႏွစ္တြင္ ေဒၚလာ ၂၀၅ ဒသမ ၈၁၅ သန္းအထိ တင္သြင္းထားသည္။ ယခင္ႏွစ္ကာလတူတြင္မူ ေဒၚလာ၂၁၂ ဒသမ ၂၇၉ သန္းအထိတင္ သြင္းထားသည့္အတြက္ ယခုႏွစ္တြင္ သြင္းကုန္တင္သြင္းမွု ေဒၚလာ ၆ ဒသမ ၄၆၄ သန္း ေလ်ာ့က်ခဲ့ၿပီး ရာခိုင္ႏွုန္းအားျဖင့္ ၃ ဒသမ ၃၁ ရာခိုင္ႏွုန္းသာ ေလ်ာ့က်ခဲ့သည္။ 

ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္တြင္ မူဆယ္၊ လြယ္ဂ်ယ္၊ ကန္ပိုက္တီးႏွင့္ခ်င္းေရႊေဟာ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ားဖြင့္လွစ္ကာ တ႐ုတ္နိုင္ငံႏွင့္ကုန္သြယ္မွု ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။ 

ျမန္မာဘက္မွ တရားဝင္တင္ပို႔ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ဘက္ကမူ တရားဝင္ သတ္မွတ္မထားျခင္းေၾကာင့္ မၾကာခဏဆိုသလို အဖမ္းအဆီးမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။ 

ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တိုဘာလဆန္းပိုင္းက စတင္ကာ မူဆယ္နယ္စပ္တြင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံက အဖမ္းအဆီးမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီး လုံျခဳံေရးတင္းၾကပ္ေနသည့္အတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္မွုလမ္းေၾကာင္းမ်ား ပိတ္ေနခဲ့ၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံမွ တ႐ုတ္နိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ေနသည့္ ဆန္၊ သၾကား၊ ေျပာင္းစသည့္ ပို႔ကုန္မ်ားမွာ တင္ပို႔နိုင္ျခင္းမရွိျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း မူဆယ္ကုန္သည္မ်ားထံမွ သိရသည္။ 

“ယခင္ႏွစ္မ်ားနဲ႔မတူဘဲ ယခုႏွစ္တြင္ အဖမ္းအဆီးမ်ား တင္းက်ပ္ၿပီး ဖမ္းဆီးမွု ၾကာျမင့္ေနရျခင္းမွာ ယူနန္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ အစိုးရပိုင္ေရနံကုမၸဏီမွ ယူနန္ျပည္နယ္အတြင္း နယ္စပ္လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ ေလာင္စာဆီမ်ား တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္ေနသည့္အတြက္ အဆိုပါတရားမဝင္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ဖမ္းဆီးအေရးယူနိုင္ရန္ တ႐ုတ္နိုင္ငံသမၼတထံ တိုက္ရိုက္တိုင္ၾကားသည့္အတြက္ သမၼတမွ တရားမဝင္ ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တားဆီးအေရးယူရန္ ညႊန္ၾကားလိုက္သည့္အတြက္ ယခုတစ္ႀကိမ္ဖမ္းဆီးမွုမွာ ယခင္ႏွစ္မ်ားလို ျပည္နယ္အစိုးရ၏ စီမံခ်က္မဟုတ္ဘဲ ဗဟိုအစိုးရ၏ စီမံခ်က္ျဖစ္ေနသျဖင့္ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ ဖမ္းဆီးမွုမ်ား ၾကာျမင့္ျပင္းထန္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္” ဟု မူဆယ္နယ္စပ္မွကုန္သည္တစ္ဦးက ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက ေျပာၾကားထားသည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ယခုတစ္ႀကိမ္ ဖမ္းဆီးမွုမွာ ယခင္ႏွစ္မ်ားကဲ့သို႔ ျပည္နယ္အစိုးရ၏ စီမံခ်က္မဟုတ္ဘဲ ဗဟိုအစိုးရ၏ စီမံခ်က္ျဖစ္ ေနသျဖင့္ ဖမ္းဆီးမွုမ်ား ၾကာျမင့္ျပင္းထန္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ 

လက္ရွိဖမ္းဆီးပိတ္ဆို႔မွု အေျခအေနမွာ ေရွ႕ဆက္လည္းၾကာျမင့္သြားနိုင္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ၾကာျမင့္သြားပါက နယ္စပ္ကုန္သြယ္မွုမွာ လုံးဝရပ္ဆိုင္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ယခုလည္း ရပ္ဆိုင္းလုနီးပါး ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ယင္းအက်ိဳးဆက္မ်ားေၾကာင့္ ကားမ်ား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအလုပ္သမားမ်ားသာမက သက္ဆိုင္ရာ က႑အလိုက္ နစ္နာမွုမ်ားႏွင့္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း ဆုံးရွုံးမွုမ်ားျဖစ္ေပၚလာေနေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားထံမွ သိရသည္။ 

ျမန္မာနိုင္ငံ၏ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမ်ားအနက္ မူဆယ္နယ္စပ္သည္ အႀကီးဆုံး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။ 

Eleven Media Group 


0 comments:

Post a Comment