Thursday, December 27, 2018

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ သစ္သီးတင္ပို႔မႈ ၾကဴကုတ္-ပန္ဆိုင္း လမ္းေၾကာင္းမွ ေျပာင္းလဲတင္ပို႔မည္


တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ သစ္သီးတင္ပို႔မႈကို ၾကဴကုတ္− ပန္ဆိုင္း လမ္းေၾကာင္းမွ ေျပာင္းလဲတင္ပို႔ရန္ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ညေနတြင္ ယူနန္ျပည္နယ္ အစိုးရတာဝန္ရွိ သူမ်ားက သေဘာတူခြင့္ျပဳခဲ့ သည္။ 
ယခင္က မူဆယ္−က်င္ဆန္းေက်ာ့ကုန္သြယ္ေရး လမ္း ေၾကာင္းမွ သစ္သီးမ်ားကို တင္ပို႔ ခဲ့ေသာ္လည္း ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္ ကစတင္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ လံု ၿခံဳေရးစနစ္ ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ နယ္စပ္ဂိတ္၌ ကားမ်ား ပိတ္ ဆို႔ခဲ့သည္။ မူဆယ္ ၁၀၅မိုင္ကုန္ သြယ္ေရးဇုန္မွ ၁၁ မိုင္ခန္႔ကြာေဝးၿပီး လမ္းၾကမ္းေသာ္လည္း လက္ရွိအက်ပ္အတည္း ေျဖရွင္းရန္ တ႐ုတ္ေဒသခံအစိုးရက ေျဖရွင္းေပး လုိက္ေၾကာင္း မူဆယ္ၿမိဳ႕ရွိ ကုန္ သည္အခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။ 

‘‘မူဆယ္က တာဝန္ရွိသူေတြ ကို တစ္ဖက္ႏိုင္ငံက တာဝန္ရွိသူ ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခိုင္းထားပါတယ္။ ဒီေန႔သိရတာက အားလံုးအဆင္ ေျပသြားၿပီလို႔ သိရပါတယ္’’ ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ ေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေထာက္အ တြင္းဝန္ ဦးခင္ေမာင္လြင္က ေျပာ သည္။ 

တ႐ုတ္အစိုးရက ျမန္မာ ႏိုင္ငံဘက္က ဝင္ေရာက္ေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ လူမ်ား ကို လက္ေဗြမ်ားစစ္ေဆးျခင္း၊ မ်က္လံုး Scan ဖတ္ စစ္ေဆးျခင္း မ်ားေၾကာင့္ ယခင္ထက္စစ္ေဆး ခ်ိန္ ပိုမိုၾကာျမင့္ေၾကာင္း အေရွ႕ ေျမာက္တံခါး အမ်ားႏွင့္ သက္ ဆိုင္ေသာ ကုမၸဏီလီမိတက္မွ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ ဦးေအာင္ ေက်ာ္မိုးက ေျပာသည္။ 

‘‘ေရႊလီအစိုးရျပည္ပဆက္ ဆံေရးဌာနက ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္းကို စာပို႔ခဲ့ပါတယ္။ လံုၿခံဳ ေရးစနစ္ေျပာင္းမယ္ဆိုတာကို ေလ’’ ဟု ဦးေအာင္ေက်ာ္မိုးက ေျပာသည္။ 

လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဖရဲ၊ သခြား တင္ပို႔ေသာရာသီျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ကုန္တင္ ယာဥ္အစီးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြင္း ဝင္ေရာက္ခဲ့ ေသာ္လည္း တ႐ုတ္အစိုးရ လံုၿခံဳ ေရးအေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ တစ္ ရက္လွ်င္ ကားအစီးေရ ၂၀၀ ခန္႔ သာ ဝင္ခြင့္ရသည္။ 

တစ္ရက္လွ်င္ သစ္သီး ကုန္ တင္ယာဥ္အစီးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္အထိ နယ္စပ္ကိုျဖတ္သန္းေနေသာ ကာလတြင္ အစီး ၂၀၀ ေက်ာ္သာ ဝင္ခြင့္ရျခင္းေၾကာင့္ နယ္စပ္ဂိတ္အနီးလမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ကားမ်ားပိတ္ဆို႔ၿပီး အသီးအရည္အ ေသြးမ်ားက်ဆင္းကာ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈမ်ား ရွိေနသည္ဟု ကုန္သည္အခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။ 

သစ္သီး ၁၅ တန္ပါသည့္ ကုန္တင္ယာဥ္တစ္စီးေပၚမွ သစ္ သီးထက္ဝက္ေက်ာ္ ပ်က္စီးမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရသည္ဟု သစ္သီးကုန္ သည္အခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ထပ္မံပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈမရွိ ေစရန္ သစ္သီးကားမ်ားကို ေရာင္းကြင္းအတြင္းသို႔ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ကစတင္၍ အဝင္မခံေတာ့ ေၾကာင္း အေရွ႕ေျမာက္တံခါးအ မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ကုမၸဏီ လီမိတက္မွ အမႈေဆာင္အရာရွိ ခ်ဳပ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္မိုးက ေျပာ သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ တစ္ရက္ လွ်င္ က်ပ္ႏွစ္ဘီလီယံအထိ သစ္ သီးတင္ပို႔ေနရသည့္အခ်ိန္တြင္ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ သစ္သီးကြင္းမွ သစ္သီးေျပာင္းလဲတင္သည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ဝမ္တိန္ကားဝင္းသို႔ ႏွစ္ရက္ခန္႔ ျဖတ္သန္းသြားလာေန ရျခင္း ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဖရဲ၊ သခြား မ်ား၏ အရည္အေသြး က်ဆင္း သည့္ စိန္ေခၚမႈအျပင္ ေစ်းကြက္ ေပ်ာက္ဆံုးမည္ကိုလည္း ကုန္ သည္မ်ားက စိုးရိမ္ေနသည္။

7Day

0 comments:

Post a Comment